تبیان، دستیار زندگی
برای تبدیل تصاویر خود به فایل pdf، آشنایی با شبکه اجتماعی مخصوص موسیقی و برنامه ای برای با خبر شدن از رویدادهای شهری تازه های فناوری را دنبال کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های فناوری



برای تبدیل تصاویر خود به فایل pdf، آشنایی با شبکه اجتماعی مخصوص موسیقی و برنامه ای برای با خبر شدن از رویدادهای شهری تازه های فناوری را دنبال کنید.

شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی برای موسیقی
اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید Soundwave شبکه اجتماعی از نوع موسیقی است که کاربران می‌توانند موسیقی‌های مورد علاقه خود را با دوستانشان به اشتراک گذاشته یا هنرمندان محبوب خود را دنبال کنند.
شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند فیس‌بوک، توئیتر یا شبکه اجتماعی اینستاگرام که مخصوص به اشتراک گذاشتن تصاویر است، عرضه شده‌اند اما اکنون نوبت به شبکه اجتماعی از نوع موسیقی رسیده است.
کاربران با نصب اپلیکیشن Soundwave  می‌توانند به شبکه گسترده‌ای از موسیقی دسترسی داشته و موسیقی‌های مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشته یا هنرمندان محبوب خود را همانند سایر شبکه‌های اجتماعی Follow کنند.
این اپلیکیشن از قابلیت نصب بر پلتفورم‌های اندروید و iOS  را برخوردار بوده و کاربران با استفاده از حساب کاربری فیس‌بوک یا گوگل می‌توانند یک حساب کاربری برای خود در اختیار داشته و قطعات زیبا یا حتی قدیمی مورد علاقه خود را بشنوند.

از رویدادهای شهر باخبر شوید

تهران پرجمعیت‌ترین ‌شهر ایران مکان‌های دیدنی مختلفی را در خود جای داده است. در این شهر می‌توانید مکان‌هایی را پیدا کنید و برای لحظه‌ای به دور از شلوغی پایتخت با کسانی که دوست دارید وقت بگذرانید؛ به جز مکان‌های دیدنی روزانه رویدادها، همایش‌های مختلفی در تهران برگزار می‌شود که قطعاً برخی از ما از آن بی‌خبر هستیم. در حال حاضر برخی سایت‌ها مانند «تیوال» و «تهرانر» یکی از بهترین مراجع هستند که می‌توانند شما را از این رویدادها باخبر کنند. اما اگر در این زمینه به دنبال یک سرویس جدید هستید، می‌توانید از اونتوریال استفاده کنید.
 این سرویس با ابتکاری جدید با تعریف 18دسته مجزا همه وقایع شهری را کنار هم در یک وب سایت جای داده است. این دسته‌ها شامل مواردی چون تغییر و تحولات شهری، ‌تخفیف‌ها، غذا و آشامیدنی، خیریه و کمک‌رسانی، توریستی و سرگرمی و... تقسیم شده است. هدف اونتوریال این است که کاربران را از رویدادهای امروز، فردا، این ماه و امسال در شهرشان باخبر کند. در این سایت همه چیز بر اساس زمان، مکان و موضوع براحتی برای شما دسته ‌بندی شده است. هر یک از رویدادهای شهری قطعاً در یکی از دسته‌های هجده‌گانه‌ که در سایت در نظر گرفته شده، دیده می‌شود و اگر به آنها علاقه‌ ئمند هستید، می‌توانید در آنها شرکت کنید. همچنین اگر با مسیر رویداد آشنا نیستید، می‌توانید از نقشه سایت کمک بگیرید. ابتکار دیگر Eventorial این است که هیچ رخداد تاریخ گذشته‌ای در سایت نمی ‌بینید هرچه می ‌بینید، از امروز به بعد اتفاق می‌افتد. البته کاربر می‌تواند با استفاده از جست‌وجوی سایت به رخدادهای گذشته هم دسترسی پیدا کند و همین جست‌وجو می‌تواند Eventorial را به مرجعی از تمامی رخدادهای شهر تهران بدل کند. برای جا نماندن از هیچ رویدادی می‌توانید به این آدرس www.eventorial.com سر بزنید.

کمپانی یاهو قصد دارد با اپلیکیشن پیام‌رسان خود تمام نقاط قوت و کاربر‌پسند اپلیکیشن‌های مهم مرکات، اسکایپ و اسنپ‌چت را یکجا در برنامه خود جای دهد


برنامه‌ای برای تبدیل تصاویر به فایل PDF
Camera ۲ PDF برنامه ای است که با استفاده از آن می توان تصاویر را به فایل های PDF  تبدیل کرد.
در کلاس های درس، دانشجویان تصاویر بسیاری را با استفاده از موبایل یا تبلت های خود در سر کلاس درس از تخته یا یادداشت های هم کلاسی هایشان می گیرند که برای استفاده مجدد از آنها با مشکلات بسیاری مواجه می شوند، مانند عدم خوانا بودن در صورت زوم و ...  اما به سادگی و با استفاده از برنامه Camera ۲ PD می توان این تصاویر را تبدیل به فایل PDF کرده تا بتوان ساده تر به خواندن یادداشت ها پرداخت یا نکته ای را در صفحات اضافه کرد.
از سوی دیگر، تبدیل تصاویر به فایل های PDF نیازمند برنامه های بخصوص و سنگینی است که بایستی روی پی سی یا لپ تاپ ها نصب شوند اما با استفاده از این برنامه به سادگی و در مدت زمان کوتاهی می توان تصاویر را به فایل PDF تبدیل کرد.
این برنامه از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید و iOS را برخوردار است.

شبکه اجتماعی

رقابت یاهو با مرکات، اسکایپ و اسنپ‌ چت
ظاهرا یاهو قصد دارد دوباره در دنیای سرویس‌های پیام‌رسان قدرتی بدست آورد. امروز The Information ادعا کرده که یاهو در حال ساخت اپلیکیشن موبایلی است که شامل پیام‌های متنی، سبک ضبط ویدیویی شبیه به اسنپ ‌چت و المنت‌هایی از پخش ویدیو‌های زنده شبیه به Meerkat و اسکایپ باشد.
یاهو زمانی با مسنجر دنیای پیام ‌رسانی را تحت تسلط خود داشت، اما با ورود پیام ‌رسان‌های جذاب و قوی دیگر به دنیای اپلیکشن‌های موبایل، کم کم مسنجر یاهو از دنیای پیام‌رسانی کمرنگ شد. اما حالا این کمپانی قصد دارد با اپلیکیشن پیام‌رسان خود تمام نقاط قوت و کاربر‌پسند اپلیکیشن‌های مهم مرکات، اسکایپ و اسنپ‌چت را یکجا در برنامه خود جای دهد.
البته یاهو هنوز هیچ اطلاعی درباره این سرویس پیام خود نداده و اخبار منتشر شده را تایید نکرده اما اگر این شایعات جدید حقیقت داشته باشد احتمالا در همین سه ماهه جاری سال میلادی (به احتمال زیاد قبل از ماه ژوئن) این اپلیکیشن جذاب منتشر خواهد شد.
اما اینکه این برنامه پیام‌ رسان می‌تواند با رقیبان بزرگ دیگر این عرصه به رقابت بپردازد یا خیر مشخص نیست و باید تا زمان از راه رسیدن آن منتظر بمانیم.
اینترنت پرسرعت در هوشمندترین استادیوم فوتبال جهان
استادیوم فوتبال تیم بورسیادورتموند آلمان را می توان هوشمندترین استادیوم جهان به شمار آورد.
بورسیادورتموند آلمان که یکی از تیم های قدیمی، ریشه دار و در عین حال پرطرفدار فوتبال این کشور به شمار می آید که همچنین بزرگترین استادیوم آلمان را نیز در اختیار دارد.
این استادیوم گنجایش ۸۰ هزار نفر را دارد که هنوز در آلمان رقیبی برای آن پیدا نشده است. مسئولان این تیم برای برقراری ارتباطی به مراتب بهتر از گذشته با طرفدارانشان از مدتی پیش تصمیم به استقرار پوشش شبکه وای فای در سراسر این استادیوم گرفته اند.
این ابتکار عمل که با همکاری شرکت هوآوی صورت گرفته است، این امکان را برای ۸۰ هزار تماشاچی حاضر در استادیوم فراهم می کند که اطلاعات و نظرات خود درباره بازی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
این نوآوری امکانات دیگری را نیز موجب شده است که از آن جمله می توان به توزیع پرسشنامه های مختلف درباره هر مسابقه فوتبال، دریافت آنی پاسخ ها، تسهیل در فرآیند خرید بلیط و راهنمایی بهتر افراد اشاره کرد.
افرادی که برای تماشای بازی های بورسیادورتموند در این ورزشگاه حاضر می شوند از اینترنت پرسرعت ۱.۷۵ Gbps بهره مند می شوند.


فرآوری: علی احمدی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: مهر/ ایران/ زومیت
 مطالب مرتبط:
اطلاعاتی از فضای مجازی
برنامه  هایی برای کاربران اینترنت
اخباری از دنیای مجازی