تبیان، دستیار زندگی
هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز خواهد شد که تیم های ایرانی از شرایط متفاوتی برای صعود برخوردارند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شانس صعود برای نمایندگان ایران


هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز خواهد شد که تیم های ایرانی از  شرایط متفاوتی برای صعود برخوردارند

 پرسپولیس

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز خواهد شد که تیم های ایرانی از  شرایط متفاوتی برای صعود برخوردارند.

گروه A ؛ پرسپولیس بیشترین شانس صعود

پرسپولیس با 9 امتیاز صدرنشین است و لخویا تیم قدرتمند قطری با 7 امتیاز قرمزپوشان را تعقیب می کند. پرسپولیس که در هفته آینده مقابل نماینده قطر به میدان خواهد رفت، تنها در صورت شکست در هر دو بازی آینده ممکن است از صعود به دور بعد باز بماند. اگر لخویا در هفته آینده پرسپولیس را ببرد و اگر النصر با پیروزی مقابل بنیادکار در مسابقه آخر نیز لخویا را شکست بدهد، آن وقت النصر و لخویا با 11 و 10 امتیاز به دور بعد صعود می کنند.

البته رقم خوردن این اتفاق تقریبا غیرممکن است چراکه آخرین بازی پرسپولیس مقابل بنیادکار خواهد بود و با توجه به حضور هواداران و تغییرات در کادرفنی پرسپولیس بعید است که آنها در مسابقه آخر به نتیجه ای به غیر از پیروی برسند. پرسپولیس در صورت کسب یک تساوی در بازی بعدی مقابل لخویا کار صعود را به پایان خواهد رساند. البته امکان اینکه پرسپولیس امتیازی کسب نکند و صعود کند نیز وجود دارد . به هر حال صعود نکردن پرسپولیس به مرحله بعدی چیزی نزدیک محال است و سرخپوشان و برانکو از همین حالا باید به حریف مرحله حذفی خود بیاندیشند. حریفی که از گروه C خواهد بود.

گروه B ؛‌نفت یک پیروزی تا صعود

پیروزی نفت مقابل پاختاکور در مسابقه بعدی این تیم مقابل پاختاکور شاگردان علیرضا منصوریان را یک هفته قبل از پایان دور مقدماتی به دور بعد می فرستد.مسابقه ای که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و شاگردان منصوریان علاوه بر جبران شکست دور رفت می توانند جواز صعود به مرحله حذفی را دریافت کنند.

نفت که از 4 بازی 7 امتیاز گرفته، تنها در صورت شکست در دو بازی آینده مقابل پاختاکور و العین از صعود باز می ماند. تیم العین که هفته آینده با الشباب عربستان مسابقه دارد، باید نماینده عربستان را شکست دهد والا ممکن است با وجود بازیکنان گرانقیمتش در دور اول حذف بشود.

سرخپوشان پایتخت بر خلاف نتایج لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا توانسته اند از اعتبار پرسپولیس و فوتبال ایران دفاع کنند و سومین تیم از لحاظ نتیجه گیری محسوب می شود. پرسپولیس هم امتیاز و هم تفاضل با رقیب چینی خود به دلیل گل زده كمتر در رده سوم قرار دارند تا بهترین تیم ایرانی نیز باشند.

گروه C ؛ فولاد بدون برد امیدوار به صعود

فولاد تنها نماینده ایران است که هنوز موفق به کسب پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا نشده است و برای صعود  کار دشوار ترین نسبت به سایر نماینده های ایرانی دارد. البته نتایج ضعیف اهوازی ها همچنان قابل جبران است و آنها با توجه به شکست السد در هفته چهارم همچنان می توانند امیدوار به صعود باشند.

در حال حاضر الهلال و السد با 7 امتیاز در صدر جدول هستند. اگر فولاد در مسابقه بعدی مقابل السد به پیروزی برسد به لیگ قهرمانان بازخواهد گشت البته هر نتیجه ای جز پیروزی به معنای پایان کار اسکوچیچ خواهد بود. آنها همچنین باید امیدوار باشد که لوکوموتیو در تاشکند بقیه الهلال را بگیرند تا الهلال در بازی آخر مقابل السد به پیروزی نیاز داشته باشد که در این صورت فولاد با پیروزی مقابل لوکوموتیو شانس خوبی برای صعود خواهد داشت.

تنها نماینده ایرانی که باید هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد تا کار صعود میسر شود.

گروه D ؛تراکتورسازی شانس صعود کم نیست

مسابقه هفته آینده تراکتورسازی مقابل نسف قارشی مهمترین بازی امسال شاگردان اولیویرا است اگر آنها موفق شوند نسف قارشی ازبکستان را شکست بدهند، به احتمال زیاد در هفته پنجم تیم دوم گروه خواهند بود و آن وقت نوبت به بازی حساس مقابل الاهلی امارات می رسد که تکلیف تیم دوم صعودکننده را مشخص خواهد کرد.

کار تراکتور تنها در صورتی سخت خواهد شد که الاهلی در بازی سه شنبه هفته آینده در عربستان حریف همنام سعودی خود را شکست دهد. اما با توجه به قدرت نماینده عربستانی و احتمالی پیروزی این تیم مقابل نماینده امارات در رزو پنجم شانس صعود تراکتوری ها کم نیست. به هر حال تراکتور یکی از نمایندگان ایران است که می تواند خود را به مرحله بعد برساند به شرط پیروزی در دیدار خانگی مقابل نسف قارشی.

پرسپولیس بهترین تیم ایران

سرخپوشان پایتخت بر خلاف نتایج لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا توانسته اند از اعتبار پرسپولیس  و فوتبال ایران دفاع کنند و سومین تیم از لحاظ نتیجه گیری محسوب می شود. پرسپولیس هم امتیاز و هم تفاضل با رقیب چینی خود به دلیل گل زده كمتر در رده سوم قرار دارند تا بهترین تیم ایرانی نیز باشند.

دومین تیم برتر ایران نفت  است که در صدر 7 تیم 7 امتیازی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد كه البته دلیل اصلی آن تفاضل گل 3+ آنها است. تراکتورسازی سومین نماینده ما در این جدول در رده بیست و چهارم با 4 امتیاز و 4 گل زده و 6 گل خورده قرار دارد. و اما آخرین نماینده ایران در میان 32 تیم لیگ قهرمانان آسیا فولاد خوزستان است که با 3 امتیاز به دلیل عملكرد بسیار بد در گلزنی هم امتیاز با كاشیما آنتلرز رده 28 را در اختیار دارد.


حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان