تبیان، دستیار زندگی
برخی شرکت های بیمه با صدور اطلاعیه هایی اعلام کردند که نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای صدور بیمه نامه برای دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث نیست و البته این موضوع از سوی بیمه مرکزی مورد تائید است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیمه‌‌ها اطلاعیه الحاقیه صادر کردند

برخی شرکت‌های بیمه با صدور اطلاعیه هایی اعلام کردند که نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای صدور بیمه نامه برای دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث نیست و البته این موضوع از سوی بیمه مرکزی مورد تائید است.

بخش اجتماعی تبیان
بیمه

پس از ابلاغیه بیمه مرکزی در زمینه بیمه شخص ثالث و ثابت ماندن نرخ آن در سال جاری و البته نیاز به دریافت الحاقیه مجانی توسط دارندگان بیمه نامه شخص ثالث، برخی شرکت های بزرگ بیمه ای اعلام کردند که نیازی به مراجعه حضور برای دریافت الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث نیست و این شرکت ها خود نسبت به این کار برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان اقدام خواهند کرد.

البته این موضوع تاحدودی مورد تردید دارندگان بیمه نامه شخص ثالث بود و آنها مطرح می کردند که در صورت عدم مراجعه حضور ممکن است مشکلاتی برای بیمه نامه آنها ایجاد شود، اما یک مقام مسئول در بیمه مرکزی به مهر اعلام کرد که در صورتی که شرکت های بیمه این موضوع را به صورت اطلاعیه به مشتریان اعلام کرده باشند، نیاز به مراجعه حضوری نیست و این موضوع مورد تاکید بیمه مرکزی است.

برخی از شرکت‌های بیمه در این اطلاعیه ها آورده اند: «علاوه بر الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث، الحاقیه تكمیلی تعهدات حوادث راننده هم به بیمه گزاران به صورت رایگان و بدون دریافت حق بیمه ارایه می شود.

پس از ابلاغیه بیمه مرکزی در زمینه بیمه شخص ثالث و ثابت ماندن نرخ آن در سال جاری و البته نیاز به دریافت الحاقیه مجانی توسط دارندگان بیمه نامه شخص ثالث، برخی شرکت های بزرگ بیمه ای اعلام کردند که نیازی به مراجعه حضور برای دریافت الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث نیست و این شرکت ها خود نسبت به این کار برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان اقدام خواهند کرد

در پی افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه در سال جاری و اعلام بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر صدور الحاقیه رایگان بیمه نامه شخص ثالث از سوی شركت های بیمه، ‌ این شركت بیمه ای با هدف تامین رفاه حال بیمه گزاران خود، ‌ علاوه بر الحاقیه شخص ثالث، ‌ الحاقیه افزایش تعهدات حوادث راننده را نیز تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان به صورت رایگان صادر می كند.

براین اساس، ‌ تعهدات بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده بیمه نامه های صادره قبلی در مدت باقیمانده دوره اعتبار بیمه نامه به میزان تعهدات بدنی ۲۲۰ میلیون تومان، ‌ مالی ۵.۵ میلیون تومان و حوادث راننده ۲۲۰ میلیون تومان در سیستم افزایش یافته است و بیمه گزاران به منظور افزایش تعهدات بیمه نامه های شخص ثالث و حوادث راننده خود به میزان دیه اعلامی، ‌ نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای صدور بیمه نامه این شركت ندارند، اما در صورت تمایل می توانند برای دریافت الحاقیه تكمیلی تعهدات شخص ثالث و حوادث راننده بدون پرداخت هرگونه مبلغی به واحد صدوركننده بیمه نامه خود مراجعه كنند.»

این گزارش حاكی است، ‌ الحاقیه سندی رسمی است كه هرگونه تغییر در مفاد بیمه نامه شخص ثالث در آن ثبت و جزو لاینفك بیمه نامه است.

محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه اعلام کرده است: الحاقیه صرفا برای پرداخت پول نیست؛ بلکه مردم باید بیمه نامه کامل در دست داشته باشند بر این اساس بیمه نامه شخص ثالث در سال ۹۴، ۲۲۰ میلیون تومان جانی و ۵.۵ میلیون تومان مالی است؛ به همین خاطر با دریافت الحاقیه، سرمایه ۲۰۰ میلیون تومانی جانی را به ۲۲۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش دهند، البته بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی.

تعهدات بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده بیمه نامه های صادره قبلی در مدت باقیمانده دوره اعتبار بیمه نامه به میزان تعهدات بدنی ۲۲۰ میلیون تومان، ‌ مالی ۵.۵ میلیون تومان و حوادث راننده ۲۲۰ میلیون تومان در سیستم افزایش یافته است

در این زمینه یکی از شرکت های بیمه اعلام کرد: تمامی بیمه گذارانی که برای خریداری بیمه نامه شخص ثالث به واحدهای اجرایی این مجموعه مراجعه می نمایند، افزایش تعهدات شخص ثالث به میزان ۲۲۰ میلیون تومان و مالی پنج میلیون و ۵۰۰ هزارتومان را بدون اینکه حق بیمه اضافه ای نسبت به سال گذشته پرداخت کنند دریافت خواهند کرد.

افزایش سقف تعهدات برای تمامی بیمه گذاران درسیستم صدور منظور شده است و به بیمه گذاران اطمینان می دهیم به طور حتم درصورت عدم دریافت الحاقیه نیز هنگام بروز خسارت برای بیمه گذاران مشکلی بوجود نخواهد آمد اما برای اطمینان خاطر بیشتر از بیمه گذاران درخواست می کنیم به شعب صدور این شرکت مراجعه و الحاقیه افزایش تعهدات را دریافت کنند.

بررسی های میدانی  نشان می دهد که برخی از شرکت های بیمه خصوصی کوچک چندین طرحی را در دستور کار ندارند. و برخی دیگر هم به مرور به این طرح خواهند پیوست. همچنین برخی از نمایندگی ها عنوان می کنند که برای دریافت الحاقیه تا ماه رمضان که ماه حرام است نیاز به دریافت الحاقیه نیست و تا آن زمان صبر کنید.

برخی دیگر از نمایندگی ها هم مطرح می کنند که بخشنامه ای در زمینه صدور الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث به آنها ابلاغ نشده است و فعلا در سیستم اعمال نمی شود و ممکن است که مبلغی اندک برای آن لحاظ شود!


منبع : الف