تبیان، دستیار زندگی
سلامتی و شادابی و جوانی پوست از عوامل و نماهای زیبایی به خصوص زیبایی پوست محسوب می شوند . بنابرانی برای اینکه زیبا باشیم باید با تمام بیماری های پوستی و غیر پوستی مبارزه کنیم تا در ظاهر و باطن شاداب و جوان باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسرار زیبایی پوست و صورت با طب گیاهی

سلامتی و شادابی و جوانی پوست از عوامل و نماهای زیبایی به خصوص زیبایی پوست محسوب می شوند . بنابراین برای اینکه زیبا باشیم باید با تمام بیماری های پوستی و غیر پوستی مبارزه کنیم تا در ظاهر و باطن شاداب و جوان باشیم.

مریم تجریشی - مرکز مشاوره

اسرار زیبایی پوست و صورت با طب گیاهی

سلامتی و شادابی و جوانی پوست از عوامل و نماهای زیبایی به خصوص زیبایی پوست محسوب می شوند . بنابراین برای اینکه زیبا باشیم باید با تمام بیماری های پوستی و غیر پوستی مبارزه کنیم تا در ظاهر و باطن شاداب و جوان باشیم.

سلامتی و زیبایی با یکدیگر مرتبط می باشند ، یعنی بدون سلامتی و شادابی ، زیبایی پوست مفهومی نخواهد داشت و در نتیجه برای حفظ شادابی و سلامتی و زیبایی باید از موهبت های طبیعی که خود زیبا می باشند و به دیگران نیز زیبایی می بخشند و تحت تاثیر اشعه حیات بخش خورشید با عظمت به ثمر رسیده اند و برای سلامتی و زیبایی ما لازم و ضروری می باشند ، کمک گرفت و نهایت استفاده را از گیاهان ،گل ها و میوه های دارویی را نمود .

شاید بیش از گذشته انسان ها به زیبایی خود اهمیت می دهند و به خصوص بانوان بیشتر در فکر حفظ زیبایی طبیعی و یا افزودن به زیبایی خود هستند و راه های گوناگونی را برای حصول به آن می آزمایند . درحال حاضر بیشتر تولید کننده های محصولات آرایشی،بهداشتی و مراقبتی پوست که  به دلیل استقبال زیاد ، روز به روز بر تعدادشان و تنوع محصولاتشان نیز افزوده می شود ، بیش از پیش به اهمیت مواد طبیعی و تاثیرات شگرف آن پی برده و رو به استفاده از این مواد در محصولات خود کرده اند،جالب است که بیشتر مردم نیز تمایل به استفاده از محصولاتی را دارند که پایه آن ها از مواد طبیعی باشد. با توجه به اینکه طب گیاهی نیز دستور العمل های بسیاری برای زیبایی و شادابی پوست و مو دارد می توان با شناخت بیشتر میوه ها و گیاهان دارویی و راه های استفاده از آن ها به کمک آموزش صحیح از خواص بیشمار آن ها بهره برد.

سلامتی و زیبایی با یکدیگر مرتبط می باشند ، یعنی بدون سلامتی و شادابی ، زیبایی پوست مفهومی نخواهد داشت و در نتیجه برای حفظ شادابی و سلامتی و زیبایی باید از موهبت های طبیعی که خود زیبا می باشند و به دیگران نیز زیبایی می بخشند بهره برد.

کتاب "اسرار زیبایی پوست و صورت با طب گیاهی" برای سلامتی و زیبایی نگاشته شده است و نویسنده آن نیز معتقد است که دستورالعمل ها و معالجات ذکر شده در این کتاب می تواند به  حفظ جوانی ،شادابی و زیبایی پوست کمک کند. کتاب شامل انواع توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مراقبت‌های طبیعی پوست است كه همراه با معرفی برخی بیماری‌های پوستی تدوین شده است .نگارنده ابتدا شرح مختصری درباره پوست و آناتومی آن، سپس مراقبت‌های لازم از پوست در سنین مختلف عرضه می‌دارد .در ادامه به شناخت انواع پوست‌ها (چرب، خشک، طبیعی، حساس، تركیبی)، خوراکی های مفید ،‌انواع گیاهان و خواص آن ها ،ماسک های طبیعی ، شایع‌ترین مشكلات پوستی مانند تیرگی دور چشم ،جوش ،چروک ،تیرگی پوست ،زبری پوست و... پرداخته و  سپس نحوه مراقبت از انواع پوست ها بیان شده است .در پایان كتاب نیز انواع بیماری‌های پوستی، و نحوه درمان آنها (عمدتا با استفاده از گیاهان دارویی) توضیح داده شده است .

مشخصات کتاب
نویسنده:کاظم کیانی
ناشر:زرقلم
منابع :کتاب اسرار زیبایی پوست و صورت با طب گیاهی