تبیان، دستیار زندگی
او سیما نمایشگاه عكس و كتاب «لبیك» افتتاح شد دراین نمایشگاه كه در جوار مقبرة الشهدای مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد ، عكس‌هایی از مناسك حج و كتاب‌هایی در این رابطه به معرض نمایش در آمده‌اند. در حاشیه افتتاح این نمایشگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور قائم مقام ریاست سازمان صداو سیما

نمایشگاه عكس و كتاب «لبیك» افتتاح شد

دراین نمایشگاه كه در جوار مقبرة الشهدای مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد ، عكس‌هایی از مناسك حج و كتاب‌هایی در این رابطه به معرض نمایش در آمده‌اند.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، هنردوست، قائم مقام ریاست سازمان صداو سیما درباره برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار فارس، گفت: نمایشگاهی كه الان برگزار شده و مورد بازدید قرار دادم اجابت یكی از خواسته‌های دیرینه سازمان صدا و سیما است كه درنظر دارد حج را وارد زندگی روزمره مردم بكند و ازبرخورد موسمی با حج در استطاعت خود كه اصلاً اساس حج استطاعت است جلوگیری كند.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه را از بركات هفته حج می‌دانم هرچند كه هفته حج نام خیلی با معنی نیست و همه ایام ما ایام حج است و جامعه مؤمنین ما وقتیكه به حج مشرف می‌شوند و بر می‌گردند تلاش می‌كنند آن احرام را احرام ابدی بكنند هرچند كه در ظاهر از احرام خارج می‌شوند و لیكن دوست دارند آن احرام را همیشه همراه خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: همواره به همراه خود داشتن احرام لازمه‌اش این است كه ماحج را وارد زندگی عادی مردم بكنیم و تلاشمان این باشد كه مردم بیش از گذشته با اسرار و معارف حج آشنا شوند و این نمایشگاه در كنار این نمایشگاه مهمتر شبكه تلویزیونی اینترنتی لبیك كه الان چند سالی است مشغول فعالیت است و روی شبكه اینترنتی است، از اقدامات بسیار مفیدی است كه در راستای عدم برخورد موسمی با حج آغاز شده است.

هنر دوست در ادامه اظهار داشت:از ثمره‌های بسیار ممدوح شبكه اینترنتی، تلویزیونی لبیك سالم‌سازی فضای اینترنتی است كه جامعه مؤمن ما بداند كه اگر مسائل و نكته‌های غیر اخلاقی در اینترنت یافت می‌شود مسائل ممدوح و پربركتی مثل شبكه لبیك و مسائل مشابه آن هم در شبكه اینترنتی می‌تواند وجود داشته باشد كه حتماً جامعه مخاطب ما به دنبال این برنامه‌ها هستند و به دنبال ابتذالی كه در بسیاری از شبكه‌های اینترنتی وجود دارد قطعاً نیستند.

وی افزود: این نمایشگاه یك عرصه تولیدی در كنار عرصه‌های تولیدی دیگری است كه در رابطه با حج در داخل سازمان وجود دارد و نمایشگاهی از عرصه‌های تولیدی در هفته حج از طریق شبكه‌های مختلف سیما و صدا در معرض دید و شنیدن مخاطبان ما قرار می‌گیرد و در رأس آن برنامه‌ زنده تلویزیون روضه رضوان است كه با همكاری شبكه دوم سیما پخش خواهد شد. و همچنین صفحه جدید اینترنتی است كه در پایگاه تلویزیونی، اینترنتی لبیك به نام هفته حج تأسیس شده و در اختیار مخاطبان قرار دارد.

وی در ادامه گفت:از نكات بسیار خوشحال كننده برای ما خدمت‌گذاران رسانه‌، همین بازدیدكننده‌هایی است كه هر روز بر تعدادشان در این شبكه تلویزیونی، اینترنتی افزوده می‌شود. من جهت اطلاع لازم است ذكر كنم آن روزی كه ما شبكه اینترنتی، تلویزیونی لبیك را به همت آقای گروسی، مدیر حج و زیارت سازمان تأسیس كردیم اولین شبكه اینترنتی تلویزیونی بود ولیكن امروز چند ده شبكه تلویزیونی اینترنتی در موضوعات مختلف در سطح جهان در حال فعالیت هستند كه كم و كیف شبكه لبیك چیزی از این شبكه‌ها كم ندارد و قابل مقایسه با همه آنهاست.

منبع : خبرگزاری فارس