تبیان، دستیار زندگی
نارنجی رنگ شادی، زندگی و رنگ خوشبختی می باشد. این رنگ احساسات ما را آزاد و باعث ترویج احترام به خود می شود و به خاطر اثر تحریک کنندگی آن با افسردگی مقابله و شوخ طبعی را در انسان پرورش می دهد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرتقالی شوید


نارنجی رنگ شادی، زندگی و رنگ خوشبختی می باشد. این رنگ احساسات ما را آزاد و باعث ترویج احترام به خود می شود و به خاطر اثر تحریک کنندگی آن با افسردگی مقابله و شوخ طبعی را در انسان پرورش می دهد و رنگهای روشنتر آن مانند هلویی و زرد آلویی باعث رفع عصبانیت می شود.

رنگ نارنجی معمولا توسط افراد شاد و سرحال استفاده  می شود، لباسهای هندی را ببینید، شاید از هر ده لباس زیبای هندی، چهار  تا پنج تای آن نارنجی رنگ است و یا از ترکیبات نارنجی استفاده شده است.
لباس نارنجی

با پوشیدن لباس نارنجی می توانید افسردگی و یاس را از خود دور کنید و در جمعی که حضور دارید ، شادی و نشاط را پراکنده سازید.

لباس نارنجی

اصلا نارنجی پرتقالی، چنان احساس انرژی و نشاطی به انسان می دهد که دوست دارد تا قله دماوند را بدود! حتی به کسانی که ناراحتی گوارشی دارند و میلی به غذا ندارند هم استفاده از این رنگ زیبا در وسایل آشپزخانه توصیه می شود.

رنگ‌ متضاد نارنجی، رنگ سبز است و استفاده از این ترکیب رنگ، لباس‌ها را پررنگ‌تر به نظر رسانده و قدرت رنگ‌ لباس‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. اما اگر بخواهید ترکیبی بهتری به دست آورید میتوانید از رنگ سبز یشمی در کنار نارنجی استفاده کنید
نارنجی با پوست های سفید وگندمی گلگون همخوانی خوبی دارد. افرادی که رنگ پوستشان گندمی با مایه زرد و یا سبزه است نباید از رنگ نارنجی مطلق استفاده کنند، بلکه میتوانند از گلبهی (نارنجی+سفید)استفاده کنند.

پیشنهاد می شود به همراه رنگ نارنجی از یک رنگ دیگر هم استفاده کنید تا جذاب تر شوید. ست كردن رنگ نارنجی كاری سخت است اما از كارایی این رنگمایه پر طراوت دلزده نشوید، همواره رنگ سفید ، بژ و مشكی با نارنجی خیلی خوب جواب می دهد در صورتی كه به تناسب استفاده گردند، با شلوار لی آبی رنگ هم چه لباس و چه رنگی نمی آید؟؟؟

لباس نارنجی

رنگ‌ متضاد نارنجی، رنگ سبز است و استفاده از این ترکیب رنگ، لباس‌ها را پررنگ‌تر به نظر رسانده و قدرت رنگ‌ لباس‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. اما اگر بخواهید ترکیبی بهتری به دست آورید میتوانید از رنگ سبز یشمی در کنار نارنجی استفاده کنید.

لباس نارنجی

خیلی ها دو رنگ گرم را در کنار یکدیگر بیشتر می پسندند، مثلا نارنجی و لیمویی و یا نارنجی و صورتی، در صورت پوشیدن این ترکیب، مطمئن باشید که تمامی چشمها را به سوی خود خیره خواهید کرد و اصطلاحا خیلی جیغ خواهید شد.البته نارنجی و سفید هم بسیار چشم نواز است.

لباس نارنجی

شاید سنگین ترین رنگی که با نارنجی هماهنگ می شود و به وقار و زیبایی شما می افزاید، رنگ مشکی است.همراهی مشکی و نارنجی، یک بانوی ایرانی خوش پوش را تحت تاثیر قرار می دهد. امتحان کنید. در عکس های زیر پیشنهاد ما را در کنار رنگ نارنجی می بینید.

زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع: روانشناسی رنگها

مطالب مرتبط:
لباس تحسین برانگیز یک بانوی ایرانی 
بزی که لب دریا قدم می زند 
طلا فروش های دست فروش 
چشم چشم دو ابرو 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.