تبیان، دستیار زندگی
ران ‌ این فیلم با عنوان «ستاره سهیل» توسط اكبر تحویلیان تهیه می‌شود و فیلمنامه‌اش نیز توسط محمود حسنی نوشته شده است. در خلاصه‌ی فیلمنامه این كار تاریخی آمده است: «اویس قرنی همزمان با پیامبر اكرم (ص) در یمن جنوب غربی شب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت نخستین فیلم با موضوع حضرت محمد(ص) در ایران

‌ این فیلم با عنوان «ستاره سهیل» توسط اكبر تحویلیان تهیه می‌شود و فیلمنامه‌اش نیز توسط محمود حسنی نوشته شده است.

در خلاصه‌ی فیلمنامه این كار تاریخی آمده است:

«اویس قرنی همزمان با پیامبر اكرم (ص) در یمن جنوب غربی شبه جزیره عربستان می‌زیسته است. پیامبر و اویس در تمام طول عمرشان هرگز همدیگر را ندیدند. اویس مادر پیری داشت نابینا و یكجانشین كه به علت مراقبت از او فقط یكبار از یمن به مدینه رفت ولی نتوانست پیامبر را ملاقات كند و پیامبر مراقبت اویس از مادرش راهمواره می‌ستود. پیامبر گاه از مدینه رو به جانب یمن می‌كردند و می‌فرمودند. شمیم بهشتی و نفحات رحمان را از جانب یمن استشمام می‌كنم. پیامبر قبل از رحلت وصیت كردند تا پیراهن او را به اویس برسانند.»

«ستاره سهیل» كه نخستین فیلم درباره حضرت محمد (ص) در ایران خواهد بود به مناسبت سال پیامبر اعظم (ص) ساخته می‌شود و قرار است فیلمبرداریش از اوایل دی ماه در قشم آغاز شود و طبق برنامه ریزی انجام شده تا 20 بهمن ماه به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، این فیلم 120 دقیقه‌یی محصول شبكه سحر است و نسخه‌ای از آن در 27 اسفند ماه همزمان با رحلت رسول اكرم (ص) از این شبكه پخش خواهد شد.

طبق گفته‌ی كارگردان احتمالا نسخه‌ی كامل فیلم در سینماها به نمایش درآید.

گروه سازنده «ستاره سهیل» هم اكنون به دنبال بازیگری برای بازی در سنین جوانی «اویس» هستند.

منبع : ایسنا