تبیان، دستیار زندگی
پیکر مطهر ۶۳ شهید دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مسئولان از طریق مرز شلمچه به کشور بازگشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرز شلمچه میزبان 63 شهید


پیکر مطهر ۶۳ شهید دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مسئولان از طریق مرز شلمچه به کشور بازگشت.

مرز شلمچه میزبان 63 شهید

روز گذشته پیکرهای مطهر 63 شهید دوران دفاع مقدس به کشور بازگشت، مراسم استقبال از این شهدا از ساعت 10 صبح دیروز با حضور مسئولان ملی و محلی و مردم شهیدپرور آبادان، خرمشهر و سایر نقاط خوزستان برگزار شد.

مراحل امضای مدارک تحویل پیکر شهدا با حضور طرفین ایرانی و عراقی از طریق صلیب سرخ انجام گرفت.

پیکر این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، شلمچه، مجنون، شرق دجله و زبیدات کشف‌شده و با استقبال نظامی یگان تشریفات منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور شد.

شهدای تازه به وطن بازگشته روز گذشته، مربوط به عملیات محرم، خیبر، بدر، کربلای پنج و تک‌های دشمن بعثی در سال‌های 67 در مناطق فاو و زبیدات هستند.

زمان دقیق تشییع و تدفین شهدا در سطح کشور پس از اقدامات کارشناسی برای شناسایی شهدا است.

پیکر شهدا سپس برای برگزاری مراسم ویژه، میهمان مردم شریف شهرستان ماهشهر بودند، مراسم تشییع نمادین شهدا ساعت 17 از مقابل اداره برق ماهشهر تا مصلای نماز جمعه ماهشهر برگزار شد، همچنین پس از نماز مغرب و عشا، مراسم شبی با شهدا در مصلای نماز جمعه و کنار شهدای تفحص شده برگزار شد.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ورود پیکر مطهر ۶۳ شهید دوران دفاع مقدس به کشور گفت: پیکر پاک این شهدا در سالروز شهادت امام صادق (ع) به خاک سپرده می‌شود

همچنین فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ورود پیکر مطهر ۶۳ شهید دوران دفاع مقدس به کشور گفت: پیکر پاک این شهدا در سالروز شهادت امام صادق (ع) به خاک سپرده می‌شود.
سردار سید محمدباقر زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود پیکر مطهر 63 شهید دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی اظهار داشت: این شهدا بخشی از کارنامه درخشان ملت ایران هستند که حاضر نشدند در برابر استکبار تسلیم شوند.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا با حضور مردم شهیدپرور ماهشهر به نمایندگی از ملت ایران در این شهرستان برگزار شد.
وی بیان کرد: پیکر مطهر شهدا پس از تشییع به تهران منتقل می‌شود تا پس از شناسایی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به خاک سپرده شوند.
سردار باقر زاده با تأکید بر اینکه تفحص شهدا ادامه دارد، عنوان کرد: تفحص در ایام تعطیلات سال نو هم ادامه داشت و البته این تفحص فعلاً در خاک عراق ادامه دارد.

فرآوری: سامیه امینی
 بخش فرهنگ پایداری تببان

منابع: خبرگزاری: فارس، تسنیم

مطالب مرتبط:

 وقایع مهم حوزه پایداری در سال 93

مادرانه‌ای برای شهدا

تشیع هشت پرستوی بی نشان