تبیان، دستیار زندگی
به تازگی برخی از روزنامه ها و سایت های ورزشی کشورمان از تمایل فدراسیون فوتبال یونان برای امضای قرارداد با کارلوس کی روش خبر داده اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی روش و باز هم شایعه تکراری


به تازگی برخی از روزنامه‌ها و سایت‌های ورزشی کشورمان از تمایل فدراسیون فوتبال یونان برای امضای قرارداد با کارلوس کی‌روش خبر داده‌اند.
کی روش

همیشه با آغاز مذاکرات کی‌روش با فدراسیون فوتبال کشورمان صف مشتریان سرمربی پرتغالی تیم ملی هم طویل‌تر می‌شود و خبرهای زیادی در خصوص تمایل تیم‌های مختلف برای همکاری با کی‌روش منتشر می‌شود و یک شایعه دیگر در شهر می‌پیچد. روزی نام ژاپن به عنوان مشتری پر و پا قرص مطرح می‌شود و روزی هم صحبت از مراکش و یونان به میان می‌آید. گاهی دوستداران کی‌روش در عرصه رسانه پا را فراتر می‌گذارند و از او به عنوان سرمربی جدید منچستریونایتد نام می‌برند. در جدیدترین اقدام خبر ایمیل فدراسیون فوتبال یونان به کارلوس کی‌روش منتشر شده.
در این خبر می‌خوانیم: «با برکناری کلودیو رانیری، تیم ملی یونان با مربی موقت به کار خود ادامه می‌دهد اما در تلاش است تا به زودی سرمربی خود را انتخاب کند. با برکناری رانیری، یونانی‌ها تلاش برای انتخاب جانشین او را آغاز کردند و حرف از مربیانی چون گتوسو یا تراپاتونی شد اما سران فوتبال این کشور کاستاس تساناس مربی تیم زیر ۲۱ سال یونان را موقتا جانشین رانیری کردند. آن‌ها اما همچنان به دنبال یک مربی نامی هستند و به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم پیشنهاد داده‌اند. خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که یونانی‌ها پیشنهاد خود را از طریق ایمیل به کارلوس کی‌روش ارایه داده‌اند.
به نقل از خراسان،  فدراسیونی‌ها می‌گویند: «ما هم مطلع نبودیم ولی اخیرا متوجه این موضوع شدیم. خود او این موضوع را به ما نگفت بلکه یکی از ایجنت‌های خارجی این خبر را به ما داد و گفت کی‌روش حتی به ایمیل آن‌ها پاسخ نداده است. پس از آن، این موضوع را با کی‌روش در میان گذاشتیم. او گفت تا زمانی که به ایران تعهد دارد، با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد.»
این خبر خیلی زود در فضای مجازی پیچید و به یکی از خبرهای پر بازدید سایت‌های مختلف تبدیل شد. اما این خبر هم مثل خبرهای قبلی که در خصوص پیشنهادات تیم‌های مختلف به کی‌روش مطرح شده بود شبهات زیادی داشت. اولین چیزی که در این خبر توجه ما را جلب می‌کند استفاده از واژه سرمربی موقت برای تیم ملی یونان است. در این خبر از کاستاس تساناس به عنوان مربی موقت یونان نام برده شده و این در حالی است که بعد از اخراج رانیری این مربی فقط در یک بازی روی نیمکت یونان نشست و بعد از آن در تاریخ 23 بهمن 93 فدراسیون فوتبال یونان به طور رسمی سرجیو مارکاریان را به عنوان مربی جدید تیم ملی یونان معرفی کرد و این مربی با تجربه که سابقه مربیگری در تیم‌های ملی پرو و پاراگوئه را هم دارد در بازی مقابل مجارستان روی نیمکت یونانی‌ها نشست.

بنابراین واضح است که فدراسیون فوتبال یونان به هیچ عنوان به دنبال مربی نیست و دلیلی هم نداشته که به کی‌روش ایمیل بزند مگر این‌که فقط قصد احوال‌پرسی با سرمربی تیم ملی کشورمان را داشته باشد!


 بنابراین واضح است که فدراسیون فوتبال یونان به هیچ عنوان به دنبال مربی نیست و دلیلی هم نداشته که به کی‌روش ایمیل بزند مگر این‌که فقط قصد احوال‌پرسی با سرمربی تیم ملی کشورمان را داشته باشد!
اگر تمامی این ابهامات را کنار بگذاریم با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت هم می‌توانیم به صحت یا کذب بودن این اخبار پی ببریم. بگذارید با یک مثال شروع کنیم؛ اگر به یاد داشته باشید سال 89 بود که فدراسیون فوتبال ایران مکاتباتی را با فیلیپه تروسیه آغاز کرد و خبر احتمال حضور این مربی فرانسوی خیلی زود در فضای مجازی پیچید. با این‌که سال‌ها از این ماجرا گذشته اما با یک جست‌وجوی ساده در گوگل می‌توانید هنوز هم خبرهای مربوط به مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران و فیلیپه تروسیه را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید.
فقط کافی است در بخش جست‌وجوی سایت گوگل واژه (philippe troussier+Iran) را وارد کنید و منتظر نتیجه بمانید. در خصوص پیشنهاد تیم ملی ژاپن، تیم ملی یونان و... به کارلوس کی‌روش هم همین کار را انجام دادیم اما حتی یک لینک مرتبط هم یافت نشد و فقط نام ایران بود که در کنار نام کی‌روش می‌توانستیم ببینیم. حالا خیلی راحت‌تر می‌توان در خصوص منابع و اهداف چنین اخباری قضاوت کرد. این‌که یک سایت یا یک روزنامه ورزشی حامی یک تیم یا شخص خاصی باشند به هیچ عنوان غیر معقول و ناپسند نیست اما حمایت با نشر اخبار نادرست قطعا نمی‌تواند پسندیده و حرفه‌ای باشد.

بخش ورزشی تبیان