تبیان، دستیار زندگی
یک سایت عربی درگزارش تحلیلی از وضعیت فوتبال عربستان نوشت: وقتی خود سعودی ها فدراسیون فوتبال کشورشان را متهم به فساد می کنند دیگر نباید جای بحثی دراین زمینه وجود داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک سایت عربی :فدراسیون فوتبال عربستان فاسد است


یک سایت عربی درگزارش تحلیلی از وضعیت فوتبال عربستان نوشت: وقتی خود سعودی ها فدراسیون فوتبال کشورشان را متهم به فساد می کنند دیگر نباید جای بحثی دراین زمینه وجود داشته باشد.
فوتبال عربستان

سایت کوره در گزارشی با عنوان فساد درفوتبال سعودی نوشته است : ابراهیم البلوی رییس باشگاه الاتحاد نخستین مسوولی نیست که فدراسیون فوتبال وکمیته های وابسته به آن را متهم به فساد می کند بلکه قبل از او نیز مسوولان باشگاهها ومربیان زیادی بودند که صراحتا' چنین موضوعی را مطرح کردند و می کنند.

به نوشته این سایت عربی همین دو روز پیش بود که امیر فیصل بن ترکی رییس باشگاه النصر مسوولان فدراسیون فوتبال کشورش را به فساد متهم کرد وهشدار داد که تداوم این روند فوتبال سعودی را به بیراهه می کشاند .

نویسنده این مطلب افزود: وجود فساد در راس هرم فدراسیون ثروتمندترین کشور منطقه ونیز کمیته های انضباط ، مسابقات وداوران آن سالهاست که زبانزد عام وخاص شده ومربوط به امروز یا دیروز نیست . مسوولان اجرایی ونهادهای نظارتی حکومت پادشاهی سعودی با سکوت خود ، این مسئله را در اذهان عمومی تقویت کردند که واقعا فسادی در فوتبال عربستان وجود دارد.

نویسنده این گزارش معتقد است که نباید طرف سومی قربانی این ماجرا شود واگر واقعا فسادی هست وادعای مسوولان ومربیان باشگاهها صحیح باشد باید مسوولان خاطی مورد مواخذه قرار گیرند واما اگر عکس آن ثابت شد باید حد مرزی تعیین شود تا به سادگی هیچ مسوول یا مربی به محض باخت تیمش نتواند به راحتی جلو تریبون رسانه ها حاضر شود ومتولیان نهاد حاکم در فوتبال عربستان را به راحتی متهم کند .

وجود فساد در راس هرم فدراسیون ثروتمندترین کشور منطقه ونیز کمیته های انضباط ، مسابقات وداوران آن سالهاست که زبانزد عام وخاص شده ومربوط به امروز یا دیروز نیست . مسوولان اجرایی ونهادهای نظارتی حکومت پادشاهی سعودی با سکوت خود ، این مسئله را در اذهان عمومی تقویت کردند که واقعا فسادی در فوتبال عربستان وجود دارد

از زمان انتخاب احمد بن عید به ریاست فدراسیون فوتبال عربستان در دوسال گذشته موج انتقادها علیه وی افزایش یافته است تاجایی که برخی خواستار کنارگذاشتن وی توسط مجمع فوتبال وانتخاب یک فرد دیگری هستند .

بن عید از نزدیکان خاندان حاکم بر سعودی نیست وبه همین دلیل روسای باشگاههای مطرح سعودی امثال الهلال ،الاتحاد ،النصر ، الاهلی والشباب که غالبا از شیوخ متمول نزدیک خاندان آل سعود هستند به راحتی موضع های تهاجمی علیه فدراسیون وی می گیرند

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایرنا