تبیان، دستیار زندگی
برنامه نود در حالی این هفته روی آنتن رفت که دو پرسپولیسی میهمان حضوری آن بودند و همچنین آخرین وضعیت حضور کارلوس کی روش در تیم ملی تشریح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع مهاجم پرسپولیس از شادی گلش


برنامه نود در حالی این هفته روی آنتن رفت که دو پرسپولیسی میهمان حضوری آن بودند و همچنین آخرین وضعیت حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی تشریح شد.
طارمی

برنامه این هفته نود با این سئوال که «آیا برانکو ایوانکوویچ را گزینه مناسبی برای سرمربیگری پرسپولیس می‌دانید یا خیر؟» آغاز شد.
کی‌روش- تیم ملی، ۹۰ درصد!
بخش ابتدایی برنامه به مرور بازی های لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داشت. سپس علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و درباره جلساتش با کارلوس کی روش صحبت کرد و گفت: وقتی نماینده وزارت ورزش در جلسه حضور یافت و اعلام حمایت کرد، نظر کی روش هم عوض شد. ایشان تا ۹۰ درصد ماندنی هستند. ما یکی، دو جلسه دیگر هم با کی روش خواهیم داشت تا برنامه ها را نهایی کنیم.
سپس گزارشی از مراسم یادبود سیروس قایقران بازیکن پیشین تیم ملی ایران پخش شد.
برانکو: پرسپولیس باید برای قهرمانی بجنگد
برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس میهمان حضوری برنامه این هفته بود. او ابتدا درباره حضورش در تیم ملی و فعالیتش طی ۹ سال گذشته صحبت کرد. برانکو در این مصاحبه بسیار سرحال و خندان بود و تاکید کرد که خودش از محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال خواسته بود بعد از جام جهانی آلمان دیگر در تیم ملی ایران نباشد.
وی همچنین گفت: مسابقه با النصر را به دقت زیر نظر گرفتم. همچنین دیدار با استقلال خوزستان را. این دو بازی به من امیدواری داد که می شود بازیهای باقی مانده را به خوبی پشت سرگذاشت و فصل بعد پرسپولیس را به جایگاه اصلی اش برگردانیم. پرسپولیس باید همیشه برای قهرمانی بجنگد.
سیگنالهای عادل برای قلعه نویی و نیمکت استقلال
در ادامه، قسمت‌هایی از مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر روی آنتن رفت. دیدار استقلال و ذوب آهن هم یکی از این مسابقات بود. در پایان این بازی، گزارشگر برنامه نود سراغ هواداران عصبانی و ناراحت استقلال رفته بود؛ یکی از این هواداران ضمن انتقاد از عملکرد امیر قلعه نویی، خواستار حضور علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال در فصل آینده شد. به نظر می‌رسید عادل فردوسی پور با پخش این آیتم قصد فرستادن کُدها و سیگنالهایی برای سرمربی فعلی آبی پوشان را داشت.
کارشناس داوری این برنامه هم هدایت الله ممبینی بود. ممبینی گفت که در بازی استقلال با ذوب آهن ناظر مسابقه بوده و تصمیم داور در اعلام پنالتی به سود آبی پوشان کاملا اشتباه بوده است.

شادی گل مرا سیاسی کردند. من فقط تلافی بازی رفت با النصر را در آوردم. شادی گل من دلیل سیاسی نداشت ولی همه انگ زدند که این شادی سیاسی بوده است! من جا دارد از هموطنان خوب عرب هم عذرخواهی کنم. آنها روی چشم من جا دارند و همانطور که گفتم شادی گل من اصلا سیاسی نبود


طارمی: نمی دانم چرا شادی گلم را سیاسی کردند
مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس هم دیگر میهمان حضوری برنامه نود بود. این بازیکن درباره چگونگی حضورش در پرسپولیس تاکید کرد: یکی از دوستانم که الان مدیر برنامه هایم است، با علی دایی آشنا بود و فیلم بازی هایم را به ایشان نشان داد که دایی هم بازی هایم را پسندید.
وی با بیان اینکه پدرش هم فوتبالیست بوده و هم فیلمبردار سازمان صدا و سیما، خاطرنشان کرد که به خاطر حضور در خدمت سربازی حدود دو سال از فوتبال حرفه ای دور بود.
طارمی درباره انتقادهایی که از او به خاطر شادی گل به النصر عربستان شد، تاکید کرد: نمی دانم چرا شادی گل مرا سیاسی کردند. من فقط تلافی بازی رفت با النصر را در آوردم. شادی گل من دلیل سیاسی نداشت ولی همه انگ زدند که این شادی سیاسی بوده است! من جا دارد از هموطنان خوب عرب هم عذرخواهی کنم. آنها روی چشم من جا دارند و همانطور که گفتم شادی گل من اصلا سیاسی نبود.
پیشنهاد هلندی برای مهاجم پرسپولیس
مهاجم پرسپولیس در خصوص آینده اش هم تصریح کرد: یک پیشنهاد از تیم لیگ برتری هلند دارم. چند پیشنهاد هم از لیگ های عربی دارم ولی زیاد به آنها فکر نمی کنم. تمام تلاشم این است که در اروپا به فوتبالم ادامه بدهد. با این حال باید تا آخر فصل صبر کنم و ببینم چه می شود.
نژادفلاح: از زندانی استعفا نمی‌گیرند!
قائم مقام باشگاه پرسپولیس هم یکی از میهمانان تلفنی برنامه نود بود. محمدحسین نژاد فلاح با بیان اینکه پرسپولیس مدیرعامل ندارد، گفت: من با رای اعضای هیات مدیره قائم مقام شدم ولی اختیارات مدیرعامل را دارم.
وی درباره اینکه وزارت ورزش اعلام نکرده حمیدرضا سیاسی از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا کرده است، گفت: قاعدتا که نباید ایشان مدیرعامل باشند چرا که از فردی که در زندان است استعفا نمی گیرند. شاید وزارت ورزش خواسته رعایت حال ایشان را بکند.
نژادفلاح همچنین از پیوستن حسین هدایتی به هیات مدیره پرسپولیس در روزهای آینده خبر داد.
بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی برنامه نود شرکت کرده بودند که ۷۹ درصد معتقد بودند برانکو گزینه مناسبی برای سرمربیگری پرسپولیس است و ۲۱ درصد، نظری غیر از این داشتند.
بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر