تبیان، دستیار زندگی
تیم های تکواندو نوجوانان ایران در هر دو بخش دختران و پسران در مجموع با کسب ۱۴ مدال طلا ، نقره و برنز به عنوان نایب قهرمانی هشتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا دست یافتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوجوانان تکواندو نایب قهرمان آسیا


تیم‌های تکواندو نوجوانان ایران در هر دو بخش دختران و پسران در مجموع با کسب ۱۴ مدال طلا ، نقره و برنز به عنوان نایب قهرمانی هشتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا دست یافتند.
نوجوانان تکواندو

این دوره از مسابقات با حضور ۲۳۰ تکواندوکار از ۲۴ کشور به میزبانی چین تایپه آغاز شد که در نهایت کره‌جنوبی عنوان قهرمانی را در دو بخش پسران و دختران از آن خود کرد و تیم‌های کشورمان نیز روی سکوی نایب قهرمانی ایستادند.
اما دختران شایسته ایرانی دست به کار بزرگی زدند و با كسب ۷ مدال رنگارنگ برای نخستین بار بر سكوی نایب قهرمانی قاره آسیا ایستادند. در این بخش كره‌جنوبی با ۵ مدال طلا، یك نقره و ۳ برنز و كسب ۷۸ امتیاز قهرمان شد. ایران با ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز و كسب ۵۵ امتیاز بر سكوی نایب قهرمانی ایستاد و كشور میزبان با یك طلا، یك نقره و ۳ برنز و كسب ۳۵ امتیاز، پایین‌تر از ایران عنوان سوم را بدست آورد.
تیم‌های چین و فیلیپین هر دو با ۳۱ امتیاز چهارم و پنجم شدند. كشورهای تایلند، قزاقستان، اردن، ازبكستان، اندونزی، ویتنام، لبنان، مالزی، سنگاپور، هنک كنگ، هند و ژاپن در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
در تیمی که ندا زارع هدایت آن را برعهده داشت، ناهید كیانی و مهسا جدی ۲ مدال طلا، شكیلا كلهر، مژگان زادمحمد و زهرا شجاعی راد ۳ مدال نقره، مبینا بابالو و پریسا جوادی هم ۲ نشان برنز کسب کردند تا این افتخار بزرگ نصیب دختران تکواندوکار شود.

نوجوانان تکواندو

تیم تکواندو نوجوانان پسر ایران
در بخش دختران شاگردان محمدرضا زوار عنوان نایب قهرمانی دوره قبل را تکرار کردند. در این بخش هم کره جنوبی با ۷ مدال طلا، ۳ نقره و كسب ۱۰۴ امتیاز قهرمان شد. ایران با ۲ مدال طلا، ۴ نقره ، یك برنز و كسب ۵۹ امتیاز بر سكوی نایب قهرمانی ایستاد، چین تایپه با یك طلا، یك نقره و ۴ برنز و كسب ۴۱ امتیاز عنوان سوم را بدست آورد و تیم‌های قزاقستان و فیلیپین نیز بدون مدال طلا و به ترتیب با ۲۹ و ۲۴ امتیاز چهارم و پنجم شدند.
كشورهای اردن، ازبكستان، تایلند، چین، هند، عربستان، ویتنام، ژاپن، مالزی، هنگ كنگ، ماكائو، لبنان، اندونزی، مغولستان، فیلیپین و امارات در رده های بعدی قرار گرفتند.
میرهاشم حسینی و هادی تیران دو نشان طلا، محمد شیردل  ، امیرحسین وقوعی آذر، امیرحسین ساسان و  فرشاد قیاسی چهار نشان نقره و علیرضا علیاری یک مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند و آرش تبریزی، علی چهره قانی و مجتبی فضلی از رسیدن به مدال بازمادند.
تیم پسران کشورمان از هفت دوره قبلی این مسابقات شش عنوان نایب قهرمانی، ۱۴ طلا ، ۲۳ نقره و ۲۵ مدال طلا را در کارنامه خود ثبت کرده بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت تکواندو