تبیان، دستیار زندگی
سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی به بانوان هشدار داد که پیش از استفاده از اتاقکی که در مغازه های لباس فروشی برای امتحان لباس به کار می رود و همچنین هنگام حضور در محیطهای عمومی زنانه، همچون استخرهای شنا بدقت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار پلیس به بانوان در مورد "سوء استفاده تصویری"


سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی به بانوان هشدار داد که پیش از استفاده از اتاقکی که در مغازه های لباس فروشی برای امتحان لباس به کار می رود و همچنین هنگام حضور در محیطهای عمومی زنانه، همچون استخرهای شنا بدقت وضعیت را زیر نظر داشته باشند تا امکان سوء استفاده تصویری به وجود نیاید.

وی طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: "ابزار سهل فیلمبرداری و تنوع طلبی برخی افراد موجب پیشامد و وقوع جرم می‌ شود و لزومی ندارد که از برخی صحنه ‌ها ولو اینکه اشکال شرعی و منع قانونی نیز نداشته باشد، فیلم تهیه شود که بعد هم از این فیلمها نتوان مراقبت کرد".

به گفته سرتیپ احمدی مقدم، تصاویر ویدئویی از صحنه های خصوصی زندگی افراد که در سطح جامعه در قالب لوحهای فشرده رایانه ای به صورت غیرمجاز پخش می شود به دو دسته تقسیم می شوند، یا این تصاویر به صورت مخفیانه و با تعبیه دوربین در جاهای خاص تهیه می شوند، یا اینکه خود افراد اقدام به تهیه این تصاویر از خود می ‌کنند و سپس این تصاویر به علت بی دقتی آنان یا سرقت به سطح جامعه راه می یابد.

وی توضیح داده که برخی از افراد رایانه یا تلفنهای دوربیندار خود را به قصد تعمیر به تعمیرگاه می ‌برند، بی آنکه حافظه آن را پاک کرده باشند و در نتیجه، "تعمیرکاران سودجو و فرصت طلب" تصاویر خصوصی آنان را در اختیار افراد "تنوع طلب" می گذارند.

افراد شیاد با اغفال و کشاندن دختران به پارتیها، مواد بیهوش‌ کننده به خورد آنها می ‌دهند و با اعمال شیطانی آنها را وارد جریانها و باندهای فساد می ‌کنند یا از وضعیت آنها فیلم و عکس تهیه می ‌کنند و سپس با این فیلمها به تهدید دختران می‌ پردازند یا از آنان حق سکوت می‌ گیرند

به گفته وی، پلیس به صورت مرتب از مراکز تعمیر رایانه و تلفن همراه بازرسی می کند.

هشدار فرمانده نیروی انتظامی در حالی اعلام می شود که دادستان تهران خواستار مجازات اعدام برای هفت نفر شده که به اتهام توزیع تصاویر ویدئویی حاوی صحنه های مستهجن بازداشت شده اند.

به گفته سخنگوی قوه‌ قضائیه ایران، یکی از افرادی که به اتهام پخش این تصاویر بازداشت شده، دارنده یک مغازه عکاسی در تهران است.

منبع: خبرگزاری ها


لینک مطالب مرتبط:

تهدید حریم خصوصی خانواده ها

در فضای مجازی همه چیز تایید نشده می آید!

عجب روزگار ناامنی است!

سرگرم کردن جوانان به چیزهایی که ...

نا امنی سیاسی تا نا امنی اجتماعی