تبیان، دستیار زندگی
سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت همسر امام با واکنش های تندی همراه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش همه‌جانبه به سخنان اخیر هاشمی


سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت همسر امام با واکنش‌های تندی همراه شده است.
هاشمی و سید حسن خمینی

سخنان اخیرهاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت همسر امام با واکنش‌های تندی همراه شده است. محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات اخیر رئیس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ظلم به زندانیان و انجام رفتار خشن در زندان‌های کشور گفت: چنانچه این ادعا بدون استناد باشد، می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد؛ پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند، ارائه دهند تا در این صورت موضوع دنبال شده و اگر ظلمی صورت گرفته باشد حق فرد استیفا شود و با مرتکبین برخورد صورت گیرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم در این باره گفته: مسئول زندان‌ها وزارت کشور نیست؛ اما بر اساس گزارشی که آقای آملی لاریجانی در جلسات شورای عالی امنیت ملی درباره زندان‌ها می‌دهند، چنین چیزی نبوده و بر عکس بر نظارت دائم بر زندان‌ها اعلام رضایت کردند، حتی در جلسه اخیر که با مسئولان نیروی انتظامی داشتیم سوال کردم که آیا گزارشی از سرکوب و برخورد خشن توسط مأموران ناجا گزارش شده که گفتند حتی یک مورد هم نداشتیم.

سردار جعفری، فرمانده سپاه و روح‌الله حسینیان از نمایندگان مجلس سخنان هاشمی را به پرونده فرزند وی مرتبط دانسته‌اند. سرلشکر جعفری در این باره گفته: وقتی نظام اسلامی می‌خواهد عدالت را جاری و دانه‌درشت‌ها را در محکمه افکار و وجدان عمومی محاکمه کند، معلوم است که صدای وا اسلاما، دادخواهی و تظلم از کسانی که در معرض محاکمه هستند و وابستگان آن‌ها بلند می‌شود. این‌ها می‌خواهند جای ظلم و عدل را عوض کنند! امروز همه می‌دانند اینکه فردی خود را معیار حق بداند و حریم دائمی برای خود ایجاد کند در نظام ما منسوخ شده و مردم همه را در برابر قانون برابر می‌دانند.

به قول ایشان، بدحجابی فقط یکی از مشکلات است، ولی چه کسی این مسئله را اصلی ترین مشکل قلمداد کرده است؟! و اما باید از آقای هاشمی پرسید آیا حضرتعالی نبودید که روز ۱۲ اردیبهشت ۶۵ در خطبه نماز جمعه تهران، پیشنهاد می‌کردید خانم‌های بدحجاب باید به اردوگاه‌های بازسازی منتقل بشوند

روح‌الله حسینیان که در زمان ریاست‌جمهوری هاشمی معاون وزیر اطلاعات بوده نیز در این باره گفته: کسی که ۸ سال رئیس‌جمهور بوده و در دوران ریاست‌جمهوری‌اش زیربنای امنیتی شدن فضا را ریخته و با رفتاری که داشته موجب فاصله‌ گرفتن برخی از انقلاب شده است، چگونه ادعای سرکوب در زندان‌ها را دارد؟ حالا که فرزندتان قرار است به دست قانون سپرده شود، از وضعیت زندان‌ها سخن می‌گوید. خب چرا در دوران ریاست‌جمهوریتان از این حرف‌ها نمی‌زنید و امروز ادای روشنفکری به خود گرفته‌اید در حالی شما دوران فضای بسته امنیتی را به وجود آوردید.

حسین شریعتمداری نیز در بخشی از سرمقاله روزنامه کیهان نوشته: به قول ایشان، بدحجابی فقط یکی از مشکلات است، ولی چه کسی این مسئله را اصلی ترین مشکل قلمداد کرده است؟! و اما باید از آقای هاشمی پرسید آیا حضرتعالی نبودید که روز ۱۲ اردیبهشت ۶۵ در خطبه نماز جمعه تهران، پیشنهاد می‌کردید خانم‌های بدحجاب باید به اردوگاه‌های بازسازی منتقل بشوند و فرموده بودید این خانم‌ها باید خودشان در اردوگاه‌ها کار کنند و مخارج خویش را تأمین کنند، زیرا اکثرا از قشر مرفه هستند و با پول‌های بادآورده که خودشان یا شوهرانشان دزدیده‌اند زندگی می‌کنند و...!

بخش سیاست تبیان

منبع : شهر خبر