تبیان، دستیار زندگی
شد نخستین همایش آیه‌های ایثار و تلاش با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، سردار ویسی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كرمانشاه و جمعی از همسران...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین همایش آیه‌های ایثار و تلاش در غرب کشور برگزار شد

نخستین همایش آیه‌های ایثار و تلاش با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، سردار ویسی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كرمانشاه و جمعی از همسران و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در تالار شهدای کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا سردار عبدالله ویسی در این همایش با بیان این مطلب که معرفی شهدا و ایثارگری‌های آنان وظیفه‌ای است که بر دوش مسئولین است گفت: متاسفانه در کرمانشاه هنوز نتوانسته‌ایم شهداو ایثارگران رامعرفی کنیم .

وی درادامه با بیان این مطلب که کرمانشاه جلوه‌ای از ایثارگری‌ها را در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته است گفت: 17 هزار جانباز، 9 هزار و 300 شهید و 2000 آزاده گوشه‌هایی از ایثارگری‌های استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس است.

دیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كرمانشاه در ادامه با تاکید بر این مطلب که نباید پیشکسوتان دفاع مقدس فراموش شوند گفت: جای تاسف دارد که کمتر توانسته ایم در چند سالی که از دوران دفاع مقدس می گذرد زیبایی‌های جامعه را بشناسیم و به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: زنان ایثارگر و همسران معظم شهدا نقش موثری در دلاورمردی‌های هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند .

وی یادآور شد: خدا کند مسئولین در فعالیتهای فرهنگی متوجه شوند که ما با فرهنگ دشمن را شکست داده‌ایم، نه با سلاح و بیشتر به تقویت این عنصر بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که باید بانوان ایثارگر را به جامعه معرفی کنیم گفت: امیدوارم روزی فرا نرسد که مسئولینی که در شناسایی و معرفی ایثارگران به جامعه قصور کرده اند حسرت بخورند.

وی در پایان گفت : برگزاری این مراسم جزئی از وظایف دستگاههای مختلف است که امیدواریم در آینده بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم.

در ادامه این مراسم باقری دبیر اجرایی همایش با بیان این مطلب که همایش آیه های ایثار و تلاش برای نخستین بار است که در غرب کشور برگزار می شود گفت: این همایش با هدف شناسایی بانوان ممتاز و الگو دهی به جامعه در بخش ایثار و ایثارگری برگزار شده است.

وی افزود: در طرح اولیه این مراسم 570 نفر از بانوان ایثارگر استان به دبیرخانه همایش معرفی شدند که پس از مراحل مختلف 52 نفر آنان به عنوان برتر معرفی و تجلیل شده‌اند.

باقری گفت: 35 درصد از افراد برتر در این همایش در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد 30 درصد در مقطع کارشناسی و 45 درصد در مقطع کاردانی و پایینتر مشغول به تحصیل هستند.

در پایان این مراسم از 52 تن از آیه‌های ایثار و تلاش با تقدیم تندیس لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

منبع : ایسنا