تبیان، دستیار زندگی
این ترکیب برای کسانی که قندخون بالای300- 250 دارند توصیه می شود . 9/1 یک استکان که قند را کاهش می دهد. این ترکیب یکی از زرشک کوهی و دیگری از لایه داخلی میان دو مغزگردو تشکیل شده است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی صدرا از استان خراسان شمالی

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی صدرا از استان خراسان شمالی

تبیان: لطفا خودتان را معرفی کنید و درباره پروژه تان توضیح دهید.
علی صابری هستم با طرح" ترکیب کاهنده قندخون". از استان خراسان شمالی، دبیرستان نمونه دولتی صدرا ، پایه دوم تجربی . همکاران : علی اکبرخوانی و محمد محمدی.

ما دو طرح همراه خود داریم ؛

یکی زرشک کوهی و دیگری از لایه داخلی میان دو مغز گردو تشکیل شده است. لایه داخلی گردو را به آب درحال جوش اضافه می کنیم. با گذشت کمی زمان و مخلوط شدن آنها ترکیب جدید را به صورت ولرم مصرف می کنیم . این ترکیب برای کسانی که قندخون بالای300-250 دارند توصیه می شود . 9/1 یک استکان که بعد قند را کاهش می دهد.


درمورد زرشک کوهی:

زرشک و ریشه اش را جمع آوری کرده و بعد از تمیز کردن، ریشه آن را ریش ریش می کنیم. سپس در یک ظرف (کاسه مسی بهتر است، مثل این نمونه که همراه ماست) به اندازه 1دقیقه و 20 ثانیه می جوشانیم. پس از جوشاندن زیاد آبش را می گیریم و بعد دوباره آن را می جوشانیم. سپس ریشه ها را از داخل ظرف بیرون آورده و باقی مانده آب را می گذاریم تا خشک شود. پس از خشک شدن، ماده سیاهرنگی ( یک ماده ساده سیاهرنگ) ته ظرف تشکیل می شود که آن را جمع می کنیم. این نمونه دارویی است که ما تهیه کرده ایم.


تبیان: آیا اثرات پروژه خود را آزمایش کرده اید؟ 
بلی! در درمانگاه شهرمان در حضور متخصصان این موضوع را مورد آزمایش قرار دادیم و موفق شدیم. البته هر دو طرح را روی اقوام هم آزمایش کردیم که با موفقیت روبه رو شد.


تبیان: طی دوره های آزمایش آیا به مدرسه هم می رفتید؟ به درستان لطمه ای وارد نشد؟
بلی! صبح تا ظهر مدرسه بودیم، بعد از ظهرها هم به آزمایشگاه می رفتیم و روی طرح خود کار می کردیم. همه چیز به موقع و در جای خود انجام می شد. هم به درس مان می رسیدیم و هم به فعالیت هایمان .


تبیان: آیا به هم دوره ای های خود توصیه می کنید کار پژوهشی انجام دهند؟
بلی! کاربسیار خوبی است. این کار باعث می شود با فضاهای پژوهشی آشنا شویم .مثلا الآن که در جشنواره تبیان شرکت کرده ایم بسیار لذت بردیم. دوسال دیگر زمان رفتن ما به دانشگاه است. این جشنواره باعث شد با محیط دانشگاه، مردم ، و سایر پژوهشگران آشنا شویم.


تبیان: آیا تبیان را از قبل می شناختید؟
ما سال گذشته در طرح کلاس های زیست شرکت کردیم اما متأسفانه ادامه ندادیم. دوستانی که آن طرح را ادامه دادند و به جشنواره تبیان آمده بودند برای ما توضیح دادند که چنین جشنواره ای وجود دارد و ما هم می توانیم سال بعد در آن شرکت کنیم و امسال برای اولین بار است که در جشنواره تبیان شرکت می کنیم.


موضوع پروژه:

ترکیب کاهنده قندخون


دست اندکاران:

علی صابری، علی اکبرخوان و محمد محمدی از استان خراسان شمالی، دبیرستان نمونه دولتی صدرا ، پایه دوم تجربی.
این ترکیب برای کسانی که قندخون بالای300- 250 دارند توصیه می شود . 1/9 یک استکان که قند را کاهش می دهد. این ترکیب یکی از زرشک کوهی و دیگری از لایه داخلی میان دو مغزگردو تشکیل شده است.


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه: نسیم گنجی منش
تنظیم:علی سرمدی