تبیان، دستیار زندگی
حتما شده ساعت ها پای کامپیوتر خود کار داشته باشید و از طرف دیگر بی وقفه روی گوشی پیام های مختلف از سرویس های پیام رسانی که در آنها عضو هستید برایتان ارسال شود. احتمالا علاقمند هستید که برنامه های واتس آپ، لاین، وایبر، فیسبوک، اسکایپ و... را بر روی سیستم ع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وایبر و لاین را به کامپیوتر خود بیاورید



حتما شده ساعت‌ها پای کامپیوتر خود کار داشته باشید و از طرف دیگر بی وقفه روی گوشی پیام‌های مختلف از سرویس‌های پیام‌رسانی که در آنها عضو هستید برایتان ارسال شود. احتمالا علاقمند هستید که برنامه‌های واتس‌آپ، لاین، وایبر، فیسبوک، اسکایپ و... را بر روی سیستم عامل خود داشته باشید.

شبکه های اجتماعی

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن‌ های محبوب خود را به کامیپوتر بیاورید و از همه آنها به صورت همزمان استفاده کنید. اکثر این اپلیکیشن‌ های پیام‌ رسان دارای برنامه یا آدرس اینترنتی مخصوص کامپیوتر هستند.
واتس آپ
واتس ‌آپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌ رسان ‌های فعلی است که صاحب آن در حال حاضر فیسبوک بوده و با توجه به امکانات متنوع خود کاربران زیادی در سراسر دنیا جذب کرده است. شاید یکی از مشکلات بزرگ کاربران این سرویس نبود اپلیکیشن مخصوص نسخه دسکتاپ بود. ماه ژانویه از اپلیکیشن تحت وب این مسنجر رونمایی شد که باید اشاره کنیم یک سرویس مستقل نیست. برای استفاده از واتس ‌آپ روی کامپیوتر حتما باید اپلیکیشن آن را بر روی گوشی خود نصب داشته باشید و سپس به آدرس web.whatsapp.com مراجعه کنید.
در صفحه باز شده باید کد QR را از طریق اپلیکیشن واتس ‌آپ گوشی اسکن کنید تا سرویس تحت وب نیز فعال شود.
لاین
این سرویس در منطقه آمریکا و آسیا از جمله ایران طرفداران زیادی دارد که علت آن را باید در رابط کاربری جالب، ساده همراه با استیکرهای جذاب و اضافه‌شدن ویژگی تایم ‌لاین اشاره کرد. به تازگی می‌توان از سرویس تماس صوتی رایگان نیز استفاده کرد. علاوه بر نسخه موبایل شما می‌توانید اپلیکیشن لاین را بر روی سیستم عامل‌های ویندوز و مک نصب کنید. حتی امکان نصب لاین بر روی رابط کاربری مدرن ویندوز 8 نیز فراهم شده است.
یادتان باشد باید ابتدا اپلیکیشن لاین را روی گوشی نصب کنید. برای استفاده از لاین باید به آدرس line.me مراجعه کرده و نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید. سپس از طریق برنامه کامپیوتر وارد شده کد مورد نظر را بر روی لاین گوشی دریافت کرده و بعد از آن در لاین کامپیوتر وارد کنید.
مرورگر فایرفاکس
اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید می‌توانید با جستجوی افزونه‌های این مرورگر گزینه مورد نظر را برای واتس‌آپ پیدا کرده و نصب کنید تا بتوانید از طریق فایرفاکس نیز به راحتی با این پیام‌رسان کار کنید. مراحل فعالسازی و استفاده در این روش نیز مانند راهنمای گفته‌شده در قسمت بالاست.

شبکه های اجتماعی

فیس بوک
آنهایی که با شبکه اجتماعی فیسبوک کار می‌کنند امکان چت کردن از طریق پیام‌رسان داخلی این سایت وجود دارد، ولی کمپانی فیسبوک به این موضوع قانع نشده و اپلیکیشن و سرویس ویژه مسنجر را به صورت جداگانه برای گوشی‌های موبایل و مرورگرهای کامپیوتر منتشر کرده است. تنها کافی است به سایت essenger.com مراجعه کرده و وارد اکانت فیسبوک خود شوید.
وایبر
وایبر یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن ‌های پیام‌ رسان به ویژه در ایران است که حتی برای بازاریابی و استفاده به عنوان سیستم تبلیغاتی کاربرد زیادی دارد. این اپلیکیشن نیز حدود دو سال است که برنامه جداگانه‌ای برای ویندوز و رابط کاربری مدرن دارد. البته امکان استفاده از وایبر بر روی سیستم عامل لینوکس نیز وجود دارد و برای دانلود نسخه مورد نظر باید به آدرس viber.com مراجعه کنید.
یادتان باشد مانند سرویس‌های دیگری چون لاین باید ابتدا وایبر را بر روی گوشی خود نصب کرده و کد فعالسازی را دریافت کنید.

اپلیکیشن‌های محبوب خود را به کامیپوتر بیاورید و از همه آنها به صورت همزمان استفاده کنید. اکثر این اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دارای برنامه یا آدرس اینترنتی مخصوص کامپیوتر هستند


سرویس هنگ‌ اوتز
سرویس هنگ‌ اوتز گوگل یک پیام‌رسان چندکاره و تمام عیار است که شاید کمی مهجور واقع شده است. حتی امکان ارسال و دریافت پیامک و برقراری تماس نیز داخل این اپلیکیشن وجود دارد و گوگل به خوبی از آن پشتیبانی می‌کند. اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید می‌توانید اپلیکیشن مخصوص هنگ ‌اوتز را برای آن دریافت کرده و همچون یک برنامه دسکتاپ از آن استفاده کنید. وقتی کروم را باز می‌کنید تمامی هشدارها و پیام‌ها به صورت خودکار نمایش داده می‌شود.
تلگرام
تلگرام نام یکی دیگر از پیام ‌رسان‌های مشهور است که به دلیل سرعت انتقال اطلاعات و ایمنی پیام‌ها کاربران خاص خودش را دارد. شاید در ایران کاربران کمتری نسبت به مسنجرهای دیگر از این سرویس استفاده کنند ولی به هر حال هستند کسانی که این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت telegram.org نسخه مورد نظر خود را برای دسکتاپ دانلود کرده و همچون نسخه موبایل از آن لذت ببرید.
تانگو
تانگو یکی از اپلیکیشن ‌های پیام‌ رسان واقعا کامل است که حسابی روی آن کار شده تا بتوانید از امکانات مختلف‌اش لذت ببرید. رابط کاربری جذاب، قابلیت‌های زیبا، تایم‌لاین و امکان برقراری تماس حتی به صورت تصویری از امکانات جذاب این اپلیکیشن است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت tango.me نسخه ویژه ویندوز را دانلود کنید. طریق فعالسازی و استفاده مانند لاین و وایبر است.
نکته جالب این است که تانگو داخل تصویری از یک گوشی هوشمند اجرا می‌شود که باعث شده بر جذابیت‌های نسخه‌ دسکتاپ آن افزوده شود و کاربر حس واقعی‌‌تری داشته باشد.

شبکه های اجتماعی

اسکایپ
یکی از محبوب‌ترین سرویس ‌های چت صوتی و تصویری در سراسر دنیا اسکایپ مایکروسافت است. بیشترین کاربری این پیام ‌رسان به جز امکان ارسال و دریافت پیام و تشکیل گروه‌های مختلف مربوط به تماس صوتی و تصویری از هر نقطه‌ جهان است که باعث شده کاربران زیاد به سمت آن گرایش داشته باشند.
شما با استفاده از وب ‌سایت skype.com یا دانلود نسخه مخصوص سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در هر جایی به جز گوشی موبایل نیز از اسکایپ لذت ببرید. البته اسکایپ از همان ابتدا یک سرویس مستقل بود که بعدا نسخه‌ی موبایلی آن عرضه شد ولی معرفی و یادآوری نسخه دسکتاپ آن در این قسمت خالی از لطف نیست. اسکایپ یکی از کاملترین مسنجرهای موجود در دنیاست که روی پلتفرم‌ های زیادی اجرا می‌شود و تنها برای لذت بردن از آن باید یک بار ثبت نام کنید.
در اینجا نسخه تحت دسکتاپ یا تحت وب اپلیکیشن ‌های پیام‌رسان یا مسنجرهای معروفی که استفاده روزمره دارند را به شما معرفی کردیم تا هنگام کار با کامپیوتر یا لپ‌ تاپ از پیام‌ های خود غافل نباشید.


بخش ارتباطات تبیان


منبع: زومیت

مطالب مرتبط:
رقابت در بازار اپلیکیشن‌ها
آمارهای قابل تامل از فضای مجازی