تبیان، دستیار زندگی
با ورود کهکشانی های 2015 سامسونگ ( گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج ) به دنیای تلفن های هوشمند ، رقابت میان دو رقیب دیرینه یعنی اپل و سامسونگ بسیار سخت تر از گذشته شده است.چرا که سامسونگ امسال با گوشی هایی به میدان آمده که هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلکسی اس 6 در تهران چند معامله می‌شود؟


با ورود کهکشانی های 2015 سامسونگ ( گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج ) به دنیای تلفن های هوشمند ، رقابت میان دو رقیب دیرینه یعنی اپل و سامسونگ بسیار سخت تر از گذشته شده است.چرا که سامسونگ امسال با گوشی هایی به میدان آمده که هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد ( حتی طرفداران اپل ).در این مطلب شما را با 6 ویژگی در گلکسی S6 سامسونگ آشنا می کنیم که آیفون 6 اپل از آنها محروم است.

1- نمایشگر Quad HD

گلکسی اس 6

سامسونگ در گلکسی اس 6 خود از یک نمایشگر 5.1 اینچی سوپر آمولد  با کیفیت نمایش Quad HD استفاده کرده است که اس 6 را به پرپیکسل ترین گوشی موبایل موجود تبدیل می‌کند.

2-لرزش گیر اپتیکال

گلکسی اس 6

این اولین بار است که سامسونگ در گلکسی های سری S خود از این سیستم استفاده می‌کند. این لرزش گیر تاثیر هر نوع لرزش دستی را به هنگام فیلمبرداری از بین خواهد برد.

3-سلفی قوی تر

گلکسی اس 6

قابلیت های دوربین آیفون 6 بر هیچ کس پوشیده نیست اما سامسونگ در ساخت پرچمدار خود از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.9 و قابلیت عکاسی 120 درجه استفاده نموده است.

4-سنسور ضربان قلب

گلکسی اس 6

سامسونگ معتقد است سنسور مادون قرمز ضربان قلب گلکسی اس 6 در بالانس نور سفید به دوربین آن کمک خواهد کرد. این سنسور از طریق ارتباط با برنامه‌ی سلامتی سامسونگ امکاناتی مانند قدم شمار، اندازه گیری کالری و راهنمایی های سلامتی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

5-ریموت کنترل

گلکسی اس 6

سامسونگ این قابلیت را در پرچمدار جدید خود نیز قرار داده است که به نظر می‌رسد خیلی مفیدتر از سنسور ضربان قلب باشد . به هر حال هیچ کدام از این دو قابلیت در آیفون 6 وجود ندارد.

6-شارژ وایرلس

گلکسی اس 6

ویژگی شارژ وایرلس داخلی موردی است که اگر چه ویژگی جدید برای تلفن های همراه به حساب نمی‌آید ولی سامسونگ توانسته با معرفی ویژگی شارژ سریع آن را نسبت به سایرین متمایز سازد. دارندگان گلکسی اس 6 با ویژگی شارژ سریع می‌توانند با 10 دقیقه شارژ حدود 4 ساعت با گوشی خود کار کنند. سامسونگ می‌گوید گلکسی اس 6 در حدود 50 درصد زودتر از آیفون 6 شارژ خواهد شد.

قیمت گلکسی اس 6 در بازار تهران

گوشی گلکسی اس 6 که مدل 32گیگی آن در بازار بین‌المللی 599 دلار (حدود یک‌میلیون و نهصد هزار تومان) و مدل 64گیگی آن نیز 699 دلار ( حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان) راهی بازار شده است، در بازار تهران بسیار گران‌تر از بازار جهانی عرضه‌شده است. 
 بر این اساس این گوشی در بازارهای مرزی دو میلیون و 650 هزار تومان به فروش می‌رسد و در بازار تهران نیز بین 3 میلیون و 100 الی 3 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته مطابق با عرف بازار ایران، گوشی‌های جدید قیمت کاملاً مصنوعی داشته و به تدریج بعد از گذشت یک ماه از ورود محصول به صورت گسترده قیمت آن به‌شدت افت می‌کند. 
علاقه‌مندان گوشی جدید سامسونگ باید منتظر بمانند تا قیمت‌ها روند عادی خود را بگیرد تا دست به خرید بزنند. هنوز خبری از گلکسی اس 6 اج که بین 799 الی 899 دلار قیمت‌گذاری شده، در بازار ایران نیست. 
 

فراوری: اخباریه

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: خبرآنلاین- فرارو