تبیان، دستیار زندگی
۱۴ تیم باشگاهی لیگ حرفه ای عربستانی از فصل ۰۸-۲۰۰۷ تا به حال ۲۰۰ سرمربی را به کار گماشته و سپس برکنار کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهزاده های عربستانی‌ها وضربه به فوتبال


۱۴ تیم‌ باشگاهی لیگ حرفه‌ای عربستانی از فصل ۰۸-۲۰۰۷ تا به حال ۲۰۰ سرمربی را به‌ کار گماشته و سپس برکنار کردند.
فوتبال عربستان

مدیریت‌های باشگاه‌های عربستانی هر فصل که در مسابقات لیگ حرفه‌ای شرکت می‌کنند، طیفی از تغییرات وسیع را در تیم‌های‌شان اعمال می‌کنند. تغییراتی که گاهی ده‌ها میلیون دلار هزینه دارد. برخی از تغییرات ناشی از خواست هواداران است و برخی برگرفته از تصمیمات شورای اداری است.
در طول فصل‌های 2007-08 تا به حال، حدود 200 سرمربی در میان لیگ 14 تیمی عربستان، انتخاب شده و سپس کنار گذاشته شدند. بیش‌ترین این مربیان از تونس انتخاب شده‌اند.
اعتقاد مدیران فوتبال عربستان بر این است که سرمربی‌های خارجی می‌توانند موفق‌تر باشند. گاهی برای همین‌ها مبالغی تا 10 میلیون دلار هم پرداخت شده است.
علت زمینه‌ای که برای این تغییر و تحولات بی‌شمار بیان می‌شود، عدم برنامه‌ریزی درازمدت و آستانه تحمل پایین از سوی مدیران فوتبالی این کشور است.

در طول فصل‌های 2007-08 تا به حال، حدود 200 سرمربی در میان لیگ 14 تیمی عربستان، انتخاب شده و سپس کنار گذاشته شدند. بیش‌ترین این مربیان از تونس انتخاب شده‌اند
مدیریت فوتبال در کشور عربستان به عهده شاهزادگان سعودی است. این افراد نگاه تخصصی و مهارتی به فوتبال ندارند. چه بسیار پیش آمده که مسائل سیاسی را در فوتبال دخیل کرده اند.
گفتنی است که مدتی پیش از سوی یکی از روزنامه‌های عربستانی ذکر شد که متوسط بودجه سالیانه هر باشگاه، 75 میلیون دلار است.
بخش ورزشی تبیان


منبع: روزنامه الشرق الاوسط