تبیان، دستیار زندگی
شب باشکوهی برای سرخ پوشان و تماشاگرانش رقم خورد و پرسپولیس در حالی که چند روز پر حاشیه را سپری کرده و به خاطر استعفای حمید درخشان با حسین عبدی دستیار او به مصاف النصر عربستان رفته بود موفق شد حریف خود را با تک گل دقیقه 61 مهدی طارمی که از روی نقطه پنالتی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقام 100 هزار نفری پرسپولیس


پس از شوک حاصل از تغییر دوباره کادر فنی به بازیکنان پرسپولیس و آمدن برانکو ایوانکوویچ، تماشاگران و هواداران پرسپولیس هم با استقبال کم نظیر و غافلگیرکننده از دیدار سرخ‌پوشان و النصر عربستان شوک دیگری را به نماینده ایران وارد کردند تا با حمایت و تشویق و انرژی آن‌ها، پرسپولیس حریف عربستانی را شکست دهد.


طارمی

شب گذشته شب باشکوهی برای سرخ‌پوشان و تماشاگرانش رقم خورد و پرسپولیس در حالی که چند روز پر حاشیه را سپری کرده و به خاطر استعفای حمید درخشان با حسین عبدی دستیار او به مصاف النصر عربستان رفته بود موفق شد حریف خود را با تک گل دقیقه 61 مهدی طارمی که از روی نقطه پنالتی و با یک ضربه چیپ زیبا به ثمر رساند از پیش رو بردارد.

سرخ‌پوشان که در این بازی محمد نوری و محسن بنگر 2 بازیکن باتجربه‌شان را هم در اختیار نداشتند با ترکیب سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، مایکل اومانا، حمیدرضا علی‌عسگری، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی، ‌هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرناندو گابریل و مهدی طارمی (علی علیپور) به میدان رفتند.

حضور 100 هزار تماشاگر انگیزه مضاعفی به سرخ‌پوشان داده بود تا شکست دور رفت را جبران کنند و با تدوام صدرنشینی‌شان در جدول گروه A راه صعودشان را هموار کنند. پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد. 2 ضربه سر امید عالیشاه و حمید علی‌عسگری نزدیک بود ورزشگاه را به وجد بیاورد اما ضربات آن‌ها گل نشد. در ادامه النصر چندین حمله خطرناک روی دورازه پرسپولیس طراحی کرد که مدافعان پرسپولیس آن را دفع کردند. با شروع نیمه دوم، پرسپولیس با هدف رسیدن به گل برتری تلاش کرد و هر چند حملاتش زهردار نبود اما در دقیقه ۶۱ روی یک کار خوب و حرکت مهدی طارمی درون محوطه جریمه النصر به یک ضربه پنالتی دست پیدا کرد که این ضربه را خود طارمی به زیبایی گل کرد.

پس از این گل برای دقایقی بازی رنگ خشونت به خود گرفت و بازیکنان 2 تیم به خاطر خطای بازیکن النصر روی بازیکن پرسپولیس به درگیری لفظی پرداختند که با دخالت داور و دادن کارت زرد به عالیشاه پس از دقایقی خاتمه پیدا کرد. در دقایق پایانی تیم النصر حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس پی‌ریزی کرد اما دفاع خوب سرخ‌پوشان اجازه نداد دروازه این تیم باز شود تا شاگردان حسین عبدی با کسب 3 امتیاز این دیدار ۹ امتیازی شوند و در صدر گروه قرار گیرند و از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار باشند.

حاشیه دیدار پرسپولیس- النصر

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی جدید پرسپولیس زمانی که وارد استادیوم آزادی شد با تشویق بسیار زیاد هواداران پرسپولیسی روبه‌رو شد و به نوعی طرفداران این تیم مراسم استقبال با شکوهی برای سرمربی جدیدشان برگزار کردند.

درحالی که پیام صادقیان در بازی دیروز نیمکت‌نشین بود اما هواداران پرسپولیس به تشویق بازیکن شماره 11 خود پرداختند.

حسین هدایتی همانطور که وعده داده بود، کلیه بلیت‌های این بازی را خریداری کرد تا تماشاگران پرسپولیس با حضور 100 هزار نفری خود ورزشگاه آزادی را شوکه کنند.

کریمی و عابدزاده

احمدرضا عابدزاده، محسن افشانی و حسین مهری بازیگران صدا و سیما در ورزشگاه حاضر بودند. همچنین چند تن از پیشکسوتان سرخ‌پوشان از جمله کریم باقری، مهرداد میناوند، علی کریمی، بهروز رهبری‌فرد، محمد پنجعلی و مجتبی محرمی برای تماشای این بازی در ورزشگاه حضور داشتند.

شوخی‌های احمدرضا عابدزاده با علی کریمی و محمد پنجعلی در جایگاه ویژه جالب توجه بود و نظر هواداران را به خود جلب کرد.

ورزشگاه آزادی در دقیقه 10 بازی پرسپولیس مقابل النصر به طور کامل پر شد. بیش از 100هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حاضر شدند، حضور پرتعداد هواداران به حدی بود که حتی برخی از آن‌ها روی لبه‌های دیوار نشسته‌اند. 4، 5 هزار هوادار نیز پشت درهای بسته باقی ماندند.

پرچم‌های یاحسین(ع) و یا زهرا(س) در ورزشگاه پهن شده بود.

به نظر می‌رسد حسین عبدی استرس زیادی برای این بازی داشت و دائم ساعت خود را در طول جریان بازی چک می‌کرد.

پس از این‌که پرسپولیس گل زد مهدی طارمی 4 بار با کشیدن دست خود به زیر گردنش به علامت سر بریدن خوشحالی گل بازیکنان النصر عربستان را در دیدار رفت تلافی کرد.

طارمی پس از گل، پرچم ایران که روی نیمکت بود از نیمکت‌نشینان گرفت و آن را بوسید و به هواداران نشان داد.

موقع زدن پنالتی نارنجکی به زمین پرتاب شد که خوردبین از سوشا خواست به سمت هواداران برود و از آن‌ها بخواهد که نارنجک پرتاب نکنند.

طی برخوردی که بین امید عالیشاه و حسین عبدالغنی به وجود آمد بین بازیکنان 2 تیم درگیری شد که اکثر بازیکنان وارد این زد و خورد شدند. در حین این درگیری‌ها دروازه‌بان النصر به سمت گابریل و عالیشاه رفت تا با آن‌ها برخورد فیزیکی کند. مکانی هم به سمت عالیشاه رفت و او را به عقب کشید.

هنگام این درگیری پیام صادقیان که در حال گرم کردن بدن خود بود وارد زمین شد تا با بازیکنان النصر عربستان برخورد کند که داور به او کارت زرد نشان داد. این بازیکن را نیروی انتظامی از زمین بیرون برد.

در دقیقه 70 بازیکن النصر عربستان ضربه محکمی به سوشا مکانی زد که دروازه‌بان پرسپولیس نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و بار دیگر احتمال درگیری وجود داشت که بازیکنان 2 تیم این نفرات را از هم جدا کردند.

مهدی طارمی که گل 3 امتیازی پرسپولیس را به النصر از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

حسین هدایتی پس از پیروزی یک- صفر پرسپولیس مقابل النصر عربستان در رختکن تیم پرسپولیس حاضر شد و به هر بازیکن و مربی پرسپولیس بابت این پیروزی 5 سکه طلا پاداش داد.


بخش ورزشی تبیان