تبیان، دستیار زندگی
«همیشه برای ما عمو خسرو بود»، «بی گمان دلش برای احمد آقالو تنگ شده بود»، «زندگی اش بی شباهت به لیرشاه نبود»، «استاد فرخزادی سلطان فن بیان بود»، «اولین کارگردان مولف رادیو بود» و ... از جملاتی است که در مراسم تشییع پیکر خسرو فرخزادی - بازیگر پیشکسوت تئاتر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عمو خسرو پرکشید


«همیشه برای ما عمو خسرو بود»، «بی‌گمان دلش برای احمد آقالو تنگ شده بود»، «زندگی‌اش بی‌شباهت به لیرشاه نبود»، «استاد فرخزادی سلطان فن بیان بود»، «اولین کارگردان مولف رادیو بود» و ... از جملاتی است که در مراسم تشییع پیکر خسرو فرخزادی - بازیگر پیشکسوت تئاتر‌، تلویزیون و رادیو - از زبان همکاران و شاگردانش شنیده شد.

خسرو فرخزادی

مرحوم خسرو فرخزادی دو روز قبل بر اثر سانحه رانندگی جانش را از دست داد و پیکرش دقایقی پیش از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) با حضور دوست‌دارانش تشییع شد.

در این مراسم محمدرضا ورزی، اتابک نادری‌، حمید منوچهری‌، میرطاهر مظلومی‌، شهناز دهکردی، محمدرضا قربانی (مدیر رادیو نمایش‌)، بهزاد فراهانی‌، فریدون محرابی‌، محمد عمرانی‌، مهین نثری‌، صدرالدین شجره‌، ناهید مسلمی‌، شهرام عبدلی‌، مصطفی عبدالهی و جمعی از دیگر اهالی رادیو و تلویزیون حضور داشتند.

اجرای این مراسم بر عهده داود رشیدی - مجری جوان رادیو - بود.

در ابتدای این مراسم فریدون محرابی - بازیگر تئاتر‌، تلویزیون و رادیو - که از آن به عنوان شاگردان مرحوم خسرو فرخزادی نام برده شد سخنانی را بیان کرد.

وی گفت: صاحب صدای اسطوره‌ای به دیگر اساتید پیوست. او بی‌گمان دلش برای احمد آقالو تنگ شده بود. من معذرت می‌خواهم که با وجود دیگر بزرگان اکنون اینجا هستم و من اول سخن می‌گویم. در رابطه با استاد فرخزادی هرچه بگویم کم گفته‌ام او همیشه برایم حکم پدر داشت و خواهد داشت. آقای فرخزادی از لحاظ کاری، اولین کارگردان مولف رادیو بود و اولین کسی بود تحلیل را وارد رادیو کرد. او برای من بی‌شک پدر رادیو بود.

این بازیگر جوان سپس اظهار کرد: خسرو فرخزادی فوق‌العاده دوست‌داشتنی مهربان و با گذشت بود ولی دل بزرگی داشت. زندگی او بی‌شباهت به لیرشاه نبود و هر آنچه را که داشت هدیه می‌داد. او شریف زندگی می‌کرد. سرش رو به آسمان بود و همیشه با بزرگ‌منشی زندگی می‌کرد. ای کاش کمی بیشتر به جوانان قدیم آیینمان دقت کنیم و دورشان بگردیم، آنقدر دورشان بچرخیم تا بتوانیم بایستیم.

مراسم ترحیم مرحوم فرخ‌زادی در روز جمعه - 21 فروردین ماه - از ساعت 15 الی 16 و 30 در مسجد رسول اکرم واقع در میدان کاج برگزار می‌شود.

محرابی در پایان صحبت‌هایش با گلایه از اینکه خیلی از بزرگان رادیو مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: ما بزرگانی داریم همچون ژاله علو‌، اکبر زنجان‌پور‌ و بهزاد فرهانی و خیلی از بزرگان دیگر که مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند که امیدواریم فکری شود. من مرحوم فرخزادی را خیلی دوست داشتم و در بیشتر کارهایش حضور داشتم. برای همیشه نام استاد خسرو فرخزادی در قلبم حک شده است.

در بخش دیگری از این مراسم محمدرضا ورزی، کارگردان سریال‌های تاریخی چند کلمه‌ای درباره‌ِ همکاری 17ساله‌اش با مرحوم خسرو فرخزادی صحبت کرد.

وی که از شدت ناراحتی خیلی نمی‌توانست سخن بگوید، ابتدا گفت: ببخشید که نمی‌توانم حرف بزنم حالم بد است 17‌، 18 اثر درخدمت عمو خسرو بودم و او همیشه برای ما عمو خسرو بود. حسن رفتار این مرد بزرگ را گوشزد می‌کنم و همیشه فکر می‌کنم یک هنرمند مکمل هنرش، رفتارش است.

مرحوم فرخزادی برای همه ما الگو بود جای او همیشه برای ما خالی خواهد بود من اولین کارهایم را با او شروع کردم.

کارگردان سریال «معمای شاه» در ادامه بیان کرد: سال 1369 اولین دیدارم با آقای فرخ‌زادی، در سریال «وزیر مختار» به کارگردانی سعید نیک پور بود که آن زمان فقط من 20 سال داشتم و جالب است که هر بار سرصحنه حاضر می‌شدم با ولع کارهای خسرو فرخزادی را نگاه می‌کردم؛ او صدایش همیشه عجیب بود. استاد فرخزادی سلطان فن بیان بود.

به گزارش ایسنا‌، صدرالدین شجره و بهزاد فراهانی از دیگر سخنرانان مراسم تشییع پیکر خسرو فرخزادی - بازیگر تئاتر‌، تلویزیون و رادیو - بودند که سخنانشان متعاقبان ارسال می‌شود.

مراسم ترحیم مرحوم فرخ‌زادی در روز جمعه - 21 فروردین ماه - از ساعت 15 الی 16 و 30 در مسجد رسول اکرم واقع در میدان کاج برگزار می‌شود.

بخش سینما وتلویزیون تبیان


منبع: ایسنا