تبیان، دستیار زندگی
همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، سازمان ثبت احول کشور برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی تسهیلات ویژه ای را فراهم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تسهیلات ویژه تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، سازمان ثبت احوال کشور برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی تسهیلات ویژه ای را فراهم کرد.

بخش اجتماعی تبیان
تغییر نام

دکتر محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه همواره با درخواستهای مردمی برای استفاده از نام های فاطمه، زهرا و علی مواجه هستیم، دستورالعملی به ادارات ثبت احوال سراسر کشور ابلاغ شده است که بر این اساس تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی از ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع) با رعایت ضوابط قانونی و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

والدین از همان ابتدا توجه نمایند که در دوره های مختلف زندگی فرد با آن نام مورد خطاب قرار می گیرد و نام خوب می تواند در رشد شخصیت فرد تاثیرگذار باشد

وی با بیان اینکه تغییر نام برای افراد بالای ۱۵ سال مشروط به ارائه برگه عدم سوء پیشینه است افزود: افراد از ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) تا ولادت حضرت علی (ع) در صورتی که درخواست خود را ارائه نمایند در حداقل زمان و با کمترین تشریفات اداری تغییر نام برای آنها انجام می شود.

کرمی اظهار کرد: والدین در هنگام تولد نوزاد اسامی انتخاب می کنند که در دوره های بعدی، والدین یا خود فرد مایل به تغییر آن است و این امر فرایندی دارد که موجب زحمت و مشکلات برای فرد خواهد بود، بنابراین توصیه می شود والدین از همان ابتدا توجه نمایند که در دوره های مختلف زندگی فرد با آن نام مورد خطاب قرار می گیرد و نام خوب می تواند در رشد شخصیت فرد تاثیرگذار باشد.


منبع : مهر