تبیان، دستیار زندگی
چهار عدد تخم مرغ را با یک چهارم قاشق چای خوری وانیل و 7 قاشق غذاخوری پودر شکر مخلوط کرده، با همزن برقی حدود 5 دقیقه می زنیم تا غلیظ شده، حجم آن دو الی سه برابر شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با روش تهیه کیک بستنی قهوه با شکلات


چهار عدد تخم‌مرغ را با یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل و 7 قاشق غذاخوری پودر شکر مخلوط کرده، با همزن برقی حدود 5 دقیقه می‌زنیم تا غلیظ شده، حجم آن دو الی سه برابر شود.


کیک بستنی

مواد لازم
تخم‌مرغ                 چهار عدد
خامه                      صد گرم
شکلات تخته‌ای      دویست گرم
آرد گندم                 هفت قاشق غذاخوری
وانیل                     یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر             یک قاشق مرباخوری
بستنی میوه‌ای      دو و نیم لیتر
پودر قهوه فوری      دو قاشق غذاخوری
پودر شکر               هشت قاشق غذاخوری

با این مقدار مواد لازم به اندازه دو دیس بزرگ از"کیک بستنی قهوه با شکلات" خواهیم داشت.

مواد لازم برای کیک بستنی قهوه با شکلات
یک قاشق مرباخوری بیکینگ‌پودر، معادل 8 گرم. قالب تفلون به شکل مستطیل به طول 26 سانت و قالب تفلون به شکل قلب به قطر 24 سانت. همزن برقی و گاز فردار.

بیکینگ پودرکیک ماکارانی

هفت قاشق غذاخوری پودر شکر (معادل 150 گرم) برای تهیه کیک قهوه و یک قاشق غذاخوری (معادل 20 گرم) برای تهیه خامه فرم گرفته. یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل.

پودر شکروانیل

دو و نیم لیتر بستنی میوه‌ای در چند رنگ مختلف، معادل 12 لیوان بستنی، معادل 1500 گرم. دو قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری، معادل 15 گرم.

بستنی میوه ایپودر قهوه فوری

هفت قاشق غذاخوری آرد گندم، معادل 140 گرم. چهار عدد تخم‌مرغ.

آرد گندمتخم مرغ

200 گرم شکلات تخته‌ای برای تزئین روی کیک 60 الی 70 درصد خلوص. صد گرم خامه پاستوریزه سفت برای تزئین؛ نصف یک بسته 200 گرمی خامه.

شکلات تخته ایخامه

طرز تهیه کیک بستنی قهوه با شکلات


برای تهیه کیک قهوه
 چهار عدد تخم‌مرغ را با یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل و 7 قاشق غذاخوری پودر شکر مخلوط کرده، با همزن برقی حدود 5 دقیقه می‌زنیم تا غلیظ شده، حجم آن دو الی سه برابر شود.

کیک بستنی

هفت قاشق غذاخوری آرد گندم و یک قاشق مرباخوری بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده، آن را با یک الک کم‌کم به تخم‌مرغ‌های زده‌شده اضافه می‌کنیم و با لیسک یا یک قاشق هم می‌زنیم.

کیک بستنی

دو قاشق آب جوش را به دو قاشق پودر قهوه فوری (نسکافه) اضافه کرده، هم می‌زنیم و آن را به بقیه مواد افزوده تا مایه کیک قهوه آماده شود.

کیک بستنی

فر را از نیم ساعت قبل با شعله متوسط (160 الی 180 درجه سانتی‌گراد) روشن کرده، ته دو قالب تفلون به شکل قلب و به قطر 24 سانتیمتر و همچنین دو قالب تفلون به شکل مستطیل و به طول 26 سانتیمتر، کاغذ روغنی قرار داده و روی آن را چرب کرده، مایه کیک را در آن‌ها می‌ریزیم و در طبقه وسط فر برای مدت 15 الی 20 دقیقه قرار می‌دهیم (تا زمانی که چنگال به کیک نچسبد). سپس آن را از فر درآورده تا سرد شود. کیک را از قالب بیرون آورده، کاغذ را جدا می‌کنیم.

کیک بستنی

بعد از پختن کیک، ته قالب تفلون به شکل قلب، کیسه فریزر قرار می‌دهیم. سپس با سه رنگ بستنی میوه‌ای داخل قالب را پر می‌کنیم و آن را حدود 10 ساعت در فریزر قرار می‌دهیم تا بستنی کاملاً سفت شود.
بهتر است هر لایه بستنی را که ریختیم، روی آن را صاف کرده و برای دو ساعت آن را در فریزر قرار دهیم. سپس لایه بستنی بعدی را اضافه کنیم.

کیک بستنی

به همین ترتیب، ته قالب تفلون به شکل مستطیل، کیسه فریزر قرار می‌دهیم. سپس با سه رنگ بستنی میوه‌ای داخل قالب را پر کرده، آن را حدود 10 ساعت در فریزر قرار می‌دهیم تا بستنی کاملاً سفت شود.
بهتر است هر لایه بستنی را که ریختیم، روی آن را صاف کرده و برای دو ساعت آن را در فریزر قرار دهیم. سپس لایه بستنی بعدی را اضافه کنیم.

کیک بستنی

صد گرم خامه پاستوریزه سفت را دو ساعت در فریزر می‌گذاریم سپس آن را از فریزر درآورده و با یک قاشق غذاخوری پودر شکر مخلوط می‌کنیم.

کیک بستنی

آن را با همزن برقی حدود 5  دقیقه هم می‌زنیم تا خامه فرم بگیرد.

کیک بستنی

کیک‌ها را در طرفین بستنی قرار داده، لبه‌های بستنی را با چاقو صاف می‌کنیم. سپس کمی خامه فرم گرفته روی کیک ریخته، با تکه‌هایی از شکلات تخته‌ای و پودر قهوه آن را تزئین می‌کنیم.

کیک بستنی

کیک بستنی را حدود 5 ساعت در فریزر قرار می‌دهیم تا آماده پذیرایی شود.
نوش جان

کیک بستنی

کالری موجود در کیک بستنی قهوه با شکلات
مقدار کالری موجود در کل کیک بستنی حدوداً 5650  کیلوکالری می‌باشد.

برای دیدن مجموعه کامل لذت رشد در آشپزی، اینجا کلیک کنید

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

مطالب مرتبط:
آشنایی با روش تهیه کیک بستنی با خامه
آشنایی با روش تهیه کیک بستنی رنگارنگ
آشنایی با روش تهیه تارت با ژله بستنی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.