تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: وزارت نفت تعهدات خود را در یادمان شرهانی عملیاتی کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادمان شرهانی



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام گفت: وزارت نفت تعهدات خود را در یادمان شرهانی عملیاتی کند.


جعفر منتظری

سرهنگ «جعفر منتظری» در جریان بازدید مشاور رییس‌جمهور از یادمان‌ها و دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور کشور از یادمان شهدای شرهانی اظهار کرد: باید تلاش شود از طریق دولت معین نقاط یادمانی برای عمل به تعهدات پای‌کار بیایند تا شاهد تحول در یادمان‌ها باشیم.
وی بابیان اینکه معین نقاط یادمانی در استان ایلام باید همت کنند و پای‌کار بیایند افزود: در یادمان شهدای شرهانی وزارت نفت از قدیم دارای تعهداتی است که انتظار داریم به همت دولت و پای‌کار آمدن این وزارتخانه این تعهدات عملیاتی شود.
منتظری با اشاره به مطالعه و طراحی جابجایی یادمان شهدای شرهانی در سال 92 خاطرنشان کرد: باید تلاش شود به همت همه زیرساخت‌های این یادمان بیش‌ازپیش تقویت شود.
وی یادآور شد: 12 میلیارد ریال برای احداث حسینیه یادمان شهدای شرهانی نیاز است.

باید تلاش شود به همت همه زیرساخت‌های این یادمان بیش‌ازپیش تقویت شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان ایلام بر ضرورت رفع مشکلات آب شرب و برق در یادمان شهدای شرهانی تأکید و عنوان کرد: باید تلاش شود این مشکلات ریشه‌ای حل شود.

راهیان‌نور

یادمانی برای شهدای محرم
در کیلومتر 45 جاده دهلران- اندیمشک، در منتهی‌الیه جاده عین خوش – چم سری (جاده شهید خرازی) و در نزدیکی پاسگاه چم سری، منطقه شرهانی و یادمان عملیات محرم قرار دارد. این یادمان درواقع مقر گروه تفحص لشگر 14 امام حسین (ع) اصفهان بود که در این منطقه و محدوده فکه شمالی و زبیدات عراق به تفحص شهدا می‌پرداختند و شهدای تفحص شده را در معراج شهدای آن نگهداری کرده و سپس به معراج شهدای اهواز منتقل می‌کردند. در سال 1388 پیکر مطهر یک شهید گمنام در این محل به خاک سپرده شد که امروز زیارتگاه زائران و کاروان‌های بازدیدکننده از این منطقه است. عملیات محرم در تاریخ 8/10/1361 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز «یا زینب (س)» در این منطقه انجام گرفت، همچنین ارتش عراق در عملیات 21/4/67 در این منطقه تعدادی از عزیزان ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده و عده‌ای مفقود شدند.
پل دویریج: در مسیر جاده عین خوش به پاسگاه چم سری پلی به روی رودخانه دویریج قرار دارد که در شب عملیات محرم براثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلابی سهمگین، رودخانه دویرج به‌طور غیرمنتظره‌ای طغیان کرد و 30 تن از رزمندگان لشگر 14 امام حسین (ع) را که در کنار دویرج آماده عملیات شده بودند با خود برد. این پل اکنون به نام شهدای عملیات محرم نام‌گرفته است.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری ایسنا، سایت قرارگاه نور


مطالب مرتبط:

  شهید وارد خاک کشورمان شدند

«فکه»؛ محل قرار آسمانی‌ها

 این پل آغشته به خون شهدا است