تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب، ده ویژگی مهم را بیان کرده ایم که هر مدیر موفقی باید آن ها را داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 ویژگی یک مدیر موفق چیست؟


در این مطلب، ده ویژگی مهم را بیان کرده‌ایم که هر مدیر موفقی باید آن‌ها را داشته باشد.


مدیر

در هر سنی که هستید، به‌محض استخدام شدن، اولین گام‌ها را در تبدیل ‌شدن به یک مدیر قدرتمند برداشته‌اید.
صداقت
کار و کارمندان شما، بازتابی از خود شما هستند؛ پس اگر صادق باشید، گروهتان به خوبی پیش خواهد رفت.
توانایی برای تفویض اختیار (نمایندگی)
وظایف نماینده شدن برای بخش‌های مناسب، یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که برای رشد تجارت و کارتان باید داشته باشید. کلید نمایندگی و تفویض اختیار، شناسایی قدرت‌های گروه‌تان و سرمایه‌گذاری روی قدرت‌های گروهتان است. آنچه هر عضو گروه از انجام دادن آن بیشتر لذت می‌برد را شناسایی کنید و با این کار، به آن‌ها فرصت دهید تا تلاش خودشان را روی موضوعی بگذارند که به آن علاقه دارند. به قدرت‌های گروه خود اطمینان کنید.
ارتباط
دانستن آنچه که برای انجام کار در ذهن شماست، امری واضح است، اما انتقال ذهنیت خودتان از روند انجام کارها به دیگر اعضای گروه، مشکل است؛ پس روی مهارت‌های ارتباط موثر خود با کارمندانتان کار کنید. آموزش به اعضای جدید و ایجاد محیط کاری پربازده، همه بستگی به خط مشی‌های ارتباط سالم دارد.
حس شوخ‌طبعی
گروهتان را تشویق کنید تا به‌جای ناراحتی، به هنگام اشتباه، لبخند بزنند. اگر مشتری دائمی‌تان را از دست دادید یا بودجه‌تان به پایان رسید، باز هم لبخند بزنید تا به اعضای گروه، حس خوبی را القا کنید. شوخ‌طبع باشید و از اعضای گروه در مورد برنامه‌هایشان برای سفر و تعطیلات آخر هفته سوال کنید. به این شکل، یخ رسمی بودن شکسته می‌شود و همکاران و زیردستانتان احساس نزدیکی بیشتر با شما می‌کنند.
اطمینان
در تجارت و مشاغل، چه کوچک باشند، چه بزرگ، ضررهای مالی و پیش نرفتن طبق برنامه‌ سازمانی پیش می‌آید. شما به‌عنوان یک مدیر یا رهبر، باید اطمینان داشته باشید و خونسرد باشید تا همین حس را به زیردستانتان القا کنید و آن‌ها را وادار کنید که به اهداف بزرگ‌تر بیندیشند.

آنچه هر عضو گروه از انجام دادن آن بیشتر لذت می‌برد را شناسایی کنید و با این کار، به آن‌ها فرصت دهید تا تلاش خودشان را روی موضوعی بگذارند که به آن علاقه دارند

تعهد
با اثبات تعهد خود به کار و نقشتان به‌عنوان مدیر، نه‌تنها احترام اعضای گروه را به خود جلب می‌کنید، بلکه انرژی برای سخت‌کوشی در میان کارکنان القا می‌کنید. مهم است که تعهدتان را نه‌تنها در کار، بلکه همچنین به وعده‌هایی که می‌دهید، نشان دهید.
نگرش مثبت
اگر می‌خواهید گروه کاری‌تان برای موفقیت شرکت، انگیزه داشته باشند، میزان انرژی مثبت را در حد بالایی نگه‌دارید. به یاد داشته باشید که هر یک از اعضا، یک انسان است که نیاز به روحیه مثبت دارد؛ پس با ایجاد نگرش مثبت، تعادلی بین بازدهی کارمندان و نشاط آن‌ها ایجاد کنید.
خلاقیت
بعضی از تصمیمات، واضح و شسته‌ورفته نیستند، ممکن است گاهی اوقات از حدود کار خارج شوید و یک تصمیم سریع بگیرید. در سمت یک مدیر، باید قبل از گرفتن یک تصمیم مهم و سخت، تمام گزینه‌های ممکن را به کار ببرید تا به نتیجه مطلوب برسید. تصمیم‌گیری مناسب در مواقع بحرانی، یکی از ویژگی‌های مدیر خوب است.

اگر می‌خواهید گروه کاری‌تان برای موفقیت شرکت، انگیزه داشته باشند، میزان انرژی مثبت را در حد بالایی نگه‌دارید. به یاد داشته باشید که هر یک از اعضا، یک انسان است که نیاز به روحیه مثبت دارد؛ پس با ایجاد نگرش مثبت، تعادلی بین بازدهی کارمندان و نشاط آن‌ها ایجاد کنید.

ندای درون (الهام)
در یک شرکت یا اداره، همیشه همه مسائل روی روال عادی پیش نمی‌روند. گاهی مسائل غیر منتظره‌ای رخ می‌دهد. در این موارد، گاهی لازم است به ندای درونتان گوش دهید. البته استفاده از تجربیات گذشته هم خوب است.
توانایی الهام بخشیدن
به وجود آوردن یک تجارت، اغلب نیاز به کمی پیش‌بینی دارد. به‌ویژه در مراحل اولیه شروع کار، القا کردن و روحیه دادن به اعضای گروه، برای دیدن موفقیت‌های پیش‌ رو، حیاتی است. برای کارمندان خود، سیستم پاداش بگذارید. آن‌ها را به سخت‌کوشی مشتاق کنید. این وظیفه شماست که به‌عنوان یک رهبر گروه، روحیه گروه را بالا نگه‌دارید و از سخت‌کوشی آن‌ها تمجید کنید.

منبع: banki.ir

باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443
برگرفته از گروه: موفقیت و مدیریت