تبیان، دستیار زندگی
شاید ماه عسل شما با تعطیلات نوروزی مصادف شده باشد. اگر چنین است و قصد دارید از این فرصت دو هفته ای برای اولین سفر دو نفره تان استفاده کنید، این توصیه ها می تواند کمکتان کند تا سفر بهتری داشته باشید:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه عسل در تعطیلات نوروز


شاید ماه عسل شما با تعطیلات نوروزی مصادف شده باشد. اگر چنین است و قصد دارید از این فرصت دو هفته ای برای اولین سفر دو نفره تان استفاده کنید، این توصیه ها می تواند کمکتان کند تا سفر بهتری داشته باشید.

ماه عسل

محل اقامتی مناسبی انتخاب کنید
درست که اقامت درهتل های ساحلی یا اقامت گاه هایی که بخشی از آن داخل آب قرار گرفته خیلی رمانتیک و شگفت انگیز به نظر می رسد اما به هر حال امکانات خودتان را هم بسنجید و فقط به دنبال مکان های رویایی و عاشقانه نباشید.
یادتان باشد که شما تحت هر شرایطی می توانید یک مسافرت عاشقانه داشته باشید. این موضوع به خودتان بستگی دارد. می توانید از یک سفر معمولی مسافرتی رمانتیک بسازید و به این موضوع ربطی ندارد که محل شما 5 ستاره باشد یا یک ستاره.

برخی از بروشورهای آژانس های مسافرتی بسیار وسوسه کننده هستند. اما این تبلیغات به این معنا نیست که این سفرها برای شما کاملا ایده هستند و یک مسافرت بی عیب و نقص را تضمین می کنند. هنگام برنامه ریزی بیشتر به سلیقه خود و همسرتان دقت کنید و تبلیغات فریبنده را نادیده بگیرید.


باهم برنامه ریزی کنید

خودتان یک تنه بار مسئولیت های برنامه ریزی را برعهده نگیرید. گاهی اوقات در مورد برخی از زوج ها دیده می شود که خانم ها برای برنامه ریزی مشتاق ترند، خودشان با آژانس های مسافرتی تماس می گیرند یا محل اقامتی را انتخاب می کنند. این در حالی است که همسرشان در جریان این برنامه ریزی ها قرارندارد یا جزئیات را به درستی نمی داند. شاید چنین تصمیم گیری هایی در مورد تفریحات آخر هفته یا رفتن به رستوران بدون اشکال باشد اما وقتی پای مسافرت در میان است، بهتر است همراه با هم تصمیم بگیرید. اگر قرار است به شهر یا کشور دیگری بروید بخشی از جست و جوی اینترنتی و پرس و جو در مورد رستوران ها، مراکز خرید، جاذبه های توریستی و ... را قبل از سفر انجام دهید.

هر هتل بسته به رتبه ای که دارد امکاناتی به شما ارائه می دهد، حتماً وب سایت هتل را چک کنید و مطمئن شوید که این امکانات با چه کیفیتی ارائه می شوند

جزئیات را یک بار دیگر چک کنید
راه های متعددی وجود دارد که شما هتل محل اقامتتان را رزرو کنید. آژانس های مسافرتی، تلفن، وب سایت هتل، یا وب سایت های مستقل رزرو هتل. طی مطالعه ای که در سال 2006 در آمریکای شمالی بر روی میزان رضایت و خرسندی میهمان هتل ها انجام شد، در میان این مهمان ها، 54 درصد از آن ها برای رزرو با خود هتل تماس گرفته بودند و 43 درصد از آن ها به صورت اینترنتی اقدام به رزرو هتل کرده اند.
در میان میهمان هایی که به صورت اینترنتی رزرو هتل را انجام داده بودند، اکثریت آنها ترجیح می دهند که از طریق وب سایت خود هتل (به جای وب سایت های مستقل رزرو هتل) اقدام به رزرو اتاق کنند. به محض این که رزرو انجام شد، حتماً یک بار دیگر جزئیات رزرو را چک کنید. این مطالعه نشان داد که میهمان هایی که در رزرو هتل برایشان مشکلی پیش نیامده (مثل ساعت ورود و ...)بسیار راضی تر از مسافرانی بودند که در بدو ورود دچار مشکل رزرو شده اند.
باید توجه داشته باشید که پیشنهاداتی که به شما داده می شود با چه کیفیتی ارائه می شود. هر هتل بسته به رتبه ای که دارد امکاناتی به شما ارائه می دهد، حتماً وب سایت هتل را چک کنید و مطمئن شوید که این امکانات با چه کیفیتی ارائه می شوند.


از تجربیات تازه نترسید
سفر کردن فرصت خوبی است که فرهنگ و دنیای تازه ای را بشناسید. بنابراین نسبت به تجربیات تازه مشتاق باشید یا این اشتیاق را در خودتان پرورش دهید. غذاهای تازه را امتحان کنید، به مکان های تازه سر بزنید و فقط به فکر گشت و گذار در مراکز خرید نباشید. با مردم محلی صحبت کنید، درباره آداب و رسوم شان بپرسید و اگر می بینید فرهنگ یا سنت های خوبی دارند، شما هم این آداب خوشایند را به فرهنگ تان راه دهید.از آدم هایی که با شما فرق دارند فاصله نگیرید و سعی کنید با دنیای افراد مختلف بیشتر آشنا شوید. به هر حال فرصتی فراهم شده تا نکات تازه ای یاد بگیرید. پس خودتان را به چهارچوب زندگی شخصی محدود نکنید و برای پذیرش اطلاعات و تجربیات تازه آماده باشید.


یادگاری بخرید
در حین سفر هر چیز که دلتان می‌خواهد را می‌توانید بخرید. اما یادتان باشد در کنار چیزهای غیر ضروری و سوغاتی‌هایی که می‌خرید حتما یک چیزی برای خودتان بخرید که خاطره این سفر را برایتان زنده کند.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از زندگی ایده آل، نوعروس

مطالب مرتبط:
ماه عسل کجا برویم؟
توریست‌ها ماه عسل کجا می‌روند؟
پول خود را برای یک تعطیلات رویایی پس انداز کنید



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.