تبیان، دستیار زندگی
چه بخواهید آشپزخانه ای جدید بسازید وچه آشپزخانه ی کنونی خود را تبدیل به آشپزخانه ای مدرن کنید بازهم چگونگی سازماندهی وسایل آشپزخانه نیاز به برنامه ریزی و طراحی دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه وسایل آشپزخانه را سازماندهی کنیم ؟ (فیلم)


چه بخواهید آشپزخانه ای جدید بسازید وچه آشپزخانه ی کنونی خود را تبدیل به آشپزخانه ای مدرن کنید بازهم چگونگی سازماندهی وسایل آشپزخانه نیاز به برنامه ریزی و طراحی دارد. به این فکر کنید که چگونه می خواهید وسایل را در کابینت ها جای دهید؟ چگونه چینش کابینت ها را تغییر دهید، بطوری که فضای بیشتری برای سازماندهی آنها ایجاد شود؟

  • چگونه وسایل آشپزخانه را سازماندهی کنیم ؟چگونه وسایل آشپزخانه را سازماندهی کنیم ؟
  • نکته اول این که  بر روی مدل کابینت ها مجددا فکر کنید!
    در این آشپزخانه ، کابینتی با کاربری دو طرفه می بینید. در یک طرف کابینت و میز بالای آن ساخته شده و در سوی دیگر میز ناهار خوری زیبا و راحتی تعبیه شده است. در طرفی که داخل آشپزخانه قرار دارد، کشویی برای قراردادن وسایل دم دستی و در پایین کشوی بزرگ تر برای قراردادن ظروف طراحی شده است.


    نکته دوم ، تعداد کابینت ها را به حداکثر برسانید
    در این زمینه از آشپزخانه های مدل الگو بگیرید. در آشپزخانه ای که مشاهده می کنید جای مخصوصی در داخل کابینت و قسمت پایین برای سطل های زباله و بازیافت طراحی شده به شکلی که بیشترین دسترسی از همه ی نقاط آشپزخانه به آن به شکل آسان وسریع وجود داشته باشد.
    وسایل آشپزخانه را  بر طبق میزان استفاده از آن ها جای دهید. مثلاً در کشویی که در قسمت پایین و نزدیک زمین قرار گرفته است، اجاق کباب پز را بگذارید. مواد و وسایل دم دستی آشپزخانه را در کنار اجاق در کابینت بچینید.


    نکته سوم ، از فضاهای خالی بهره ببرید تا فضای بیشتری برای وسایل ایجاد کنید
     مثلا کابینتی که در بالای یخچال یا فریزر ساخته شده علاوه بر صرفه جویی در فضا زیبایی را هم به ارمغان خواهد آورد. کشوهایی که نزدیک درب ورودی قرار می گیرند، بهترین مکان برای جای دادن به وسایلی است که شما هنگام ورود و خروج در دست دارید و یا با خود می آورید،( اشیایی مثل کلید یا سوییچ ماشین) . این کشو در بالای کابینت و در گوشه ای که هیچ استفاده ای از آن نمی شد ساخته شده است.
    پس برایساماندهی وسایل برنامه ریزی کنید. به این فکر کنید که چگونه از فضاهای خالی حداکثر بهره را ببرید و آشپزخانه خود ار منظم و آماده کنید.

    مترجم: سمیه جولایی
    دکترای اطلاع رسانی
     بخش محیط خانه تبیان

    منبع:
    decorian

    مطالب مرتبط

    مشاوره
    مشاوره
    در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.