تبیان، دستیار زندگی
افرادی كه درد را بهتر تحمل می‌كنند، حامل ژن‌های مربوط به آن هستند. دانشمندان می‌گویند: سطوح ملكولی به نام BH4 كه برای تولید انتقال دهنده های عصبی (NEUROTRANSMITTER)مهم مورد نیاز است، بر حساسیت بدن نسبت به درد تاثیرمی‌گذارد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشف علت ژنتیكی تحمل درد


افرادی كه درد را بهتر تحمل می‌كنند، حامل ژن‌های مربوط به آن هستند. دانشمندان می‌گویند: سطوح ملكولی به نام BH4 كه برای تولید انتقال دهنده های عصبی (NEUROTRANSMITTER)مهم مورد نیاز است، بر حساسیت بدن نسبت به درد تاثیرمی‌گذارد. همچنین میزان این تركیب، آسیب ‌پذیری شخص را به درد تعیین می‌كند. آنها دریافته‌اند، الگوهای مختلف یك ژن كه در تولید BH4 دخالت دارند، از حساسیت افراد به درد می‌كاهند.

توالی ژن محافظت‌كننده در برابر درد كه 25 درصد افراد حامل آن هستند، ظاهراً شاخص حساسیت كمتر به درد و كاهش احتمالی درد حاد است.

به گفته ی محققان، تشخیص افرادی كه در پاسخ به اقدامات پزشكی- درمانی، حوادث یا بیماری‌ها، درد شدیدتری را تجربه می‌كنند، می‌تواند منجر به یافتن راهكارهای پیشگیرانه و درمان‌های قوی شود.

در ضمن كسانی كه كمتر احساس درد می‌كنند، یك سیستم ملكولی را به ارث برده‌اند كه درك درد را در آنان كاهش می‌دهد.در واقع این تفاوت‌ها بیش از آن كه شخصیتی باشد، به بیولوژی سیستم اعصاب حسی مربوط می‌شود.


*مطالب مرتبط در این سایت:

چند لحظه با درد

راه هاى درست و نادرست درمان درد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.