تبیان، دستیار زندگی
رده در شب روزی که رئیس جمهور مردمی 9 ساعت وقتش را صرف بازدید از سازمان صدا و سیما، رسانه ملی کرد برنامه پر بیننده ورزش نود در شبکه 3 کاملاً برخلاف جهت سیاست کلان حداقل آن روز سازمان حرکت کرد و به اعتقاد برخی کارشناسان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نود ؛ چالش ها و مسایل پشت پرده


در شب روزی که رئیس جمهور مردمی 9 ساعت وقتش را صرف بازدید از سازمان صدا و سیما، رسانه ملی کرد برنامه پر بیننده ورزش نود در شبکه 3 کاملاً برخلاف جهت سیاست کلان حداقل آن روز سازمان حرکت کرد و به اعتقاد برخی کارشناسان به نوعی به بدنه دولت و بخش مربوطه یعنی سازمان تربیت بدنی و سیستم مدیریتی و فدراسیون منصوبش حمله کرد.

آنچه در برنامه ی این هفته ی 90 از شبکه 3 سیما پخش شد ، این شائبه را به وجود آورد که

چراغ سبز دادکان و فدراسیون قبل به مدیر ورزش آن شبکه و متویان برنامه نود در حوالی ایام جام جهانی و افزایش سهمیه آنها از یکطرف و رفاقت نزدیک مدیر ورزش شبکه 3 با صادق درودگر (یار غار دادکان و مدیر خوش اخلاق فوتسال فدراسیون قبلی) زمینه ساز این موضوع بوده است به ویژه که این روابط همه فتح باب خوبی بود تا طرفین جلسات مختلف دور هم بنشینند و ...

اولاً قصد نداریم حمایت کورکورانه از فدراسیون فعلی و دبیر آن و برنامه های نامنظم آن در لیگ بکنیم اما هدف این است تا تریبون ملی تبدیل به تریبون شخصی عده و یا گروهی که خیلی هم به نفع فوتبال کار نکردند ، نباشد. اگر برنامه پر بیننده و جذاب نود را همیشه دنبال کنید بی شک متوجه خواهید شد که از زمان انتصاب فدراسیون فوتبال جدید ، بجز امیر قلعه نوعی کسی از مدیران عالیرتبه آن مدعی و میهمان عادل خان نبوده اند چون آنها هم مثل فدراسیون قبلی و فیفا ی تحریک شده ، بواسطه ی رفاقت با دادکان و یارانش ، تیم جدید را به رسمیت نمی شناختند و پس از اینکه رئیس قبلی به حساب خود رسماً استعفا داد تصمیم به دعوت از دبیر فدراسیون ، مهندس داریوش مصطفوی گرفته شد تا با حمله ای گاز انبری و جوسازی و جبران زحمات فدراسیون قبلی به تخریب و نقد تند و غیر منطقی مصطفوی و به نوعی سازمان و مدیران بالاتری او بپردازنند.

گویا داریوش خان مصطفوی علیرغم این همه تجربه و زیرکی دیشب از عادل رودست خورده بود و اول دعوت و حضورش به اهداف از پیش تعیین شده و جهت دار مجری پی نبرده بود ولی بالاخره با کمی تاخیر کاملاً متوجه داستان شد.

داریوش خان فکر می کرد همچون هفته قبل که قلعه نوعی میهمان بود این هفته هم پس از موفقیت تیم ملی نوبت اوست که از زحمات او و همکارانش تقدیر و تشکر شود اما گویا ماجرا چیز دیگری بود .

در جریان کامل مدتی که دبیر فدراسیون میهمان برنامه بود عادل مچ گیرانه و نگاههای خشمگین برخورد می کرد.

لحظه ای که پس از میان برنامه ای فردوسی پور قصد داشت میهمانش را معرفی کند انگار کنارش پژمان نوری یا یک بازیکن جوان نشسته گفت: کماکان در خدمت داریوش مصطفوی عزیز هستیم، بابا کشمش هم دم دارد آقای استاد دانشگاه و علم گرا!

آیا زمان دادکان دکتر از دهان مبارک می افتاد یا به دبیر وقت آن موقع چیزی جز آقای پهلوان می گفتی؟

خلاصه به اعتقاد برخی ها عادل بد جوری پر شده بود تا ناعادلی کند و معلوم بود که فقط یک حمایت و دستور از مدیران بالای خود نیست بلکه خودش هم قلبی و نیتی با مدیرانش موافق مدیران قبل و مخالف مسئولان جدید فدراسیون بوده و است.

* * *

البته آنچه خواندید یک برداشت از اتفاقات برنامه ی این هفته ی نود بود که اتفاقا آن چنان جالب شد و مورد استقبال قرار گرفت که مسوولان شبکه سوم سیما در پی تدارک زمانی هستند تا تکرار این برنامه را پخش کنند!

جالب اینکه گفته می شود محمد دادکان هم در برخی محافل غیر رسمی پیشنهاد کرده به جای پخش سریالهای جدید گروه مهران مدیری ، از داریوش خان در برنامه های سیما بیشتر استفاده شود (راست یا دروغ به گردن راوی!!)

اما آنچه رخ داد از دید فنی برای یک گفت و گوی تلویزیونی دقیقا اتفاقی استاندارد بود و توانس برنامه ی این هفته نود را به اوج برساند آن هم درست در زمانی که گفته می شد عادل فردوسی پور به دلیل عدم برگزاری بازیهای لیگ برتر با مشکل سوژه مواجه شود.

به عبارتی در جریان مباحثه ی عادل فردوسی پور و داریوش مصطفوی آنچه به چشم چشم آمد ، ایجاد یک چالش مناسب میان این دو بود و مواردی که در مطرح شد به واقع سوالاتی بود که طی ماههای اخیر دغدغه افکار عمومی جامعه فوتبال ما شده است.

البته کاستی هایی چون تحقیر فدراسیون کنونی بخاطر تساوی با سوریه و چشم پوشی از

اتفاق بدتری همچون باخت به اردن در تهران ، کمرنگ کردن موفقیت تیم ملی ، برقراری ارتباط تلفنی یک طرفه با مخالفان مصطفوی و ... از ضعفهای نود بود اما در طرف مقابل ، داریوش مصطفوی هم با اشکالاتی چون دو شغله بودن سرمربی تیم ملی فوتسال و تضاد آن با سیاست یک شغله بودن مربیان تیم ملی و .... میدان را به وی واگذار کرد.

به هر حال آنچه این هفته از نود دیدیم بار دیگر این برنامه را به واسطه جنجالهای درونی اش به اوج رساند که البته بجز دعوای مجری و دبیرکل فدراسیون فوتبال ، خنده های دنیزلی هم در آن بی تاثیر نبود.