تبیان، دستیار زندگی
آموزش هایی که براساس تمرکز و توجه به یادگیرندگان طراحی و پیاده سازی می شود علاوه بر آن که دانشی را به آن ها می آموزد، بهبود در کارهایشان را به دنبال دارد. افراد می توانند با شرکت در کارهای گروهی علاوه بر این که با نظرات سایرین آشنا شوند، به توسعه تعاملات
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مزیت استراتژی آموزش آنلاین دانشجو - محور (یادگیرنده محور)(2)


اگر در آموزش مورد نظر انتظار می رود فراگیران به سطحی فراتر از دریافت دانش دست یابند، می بایست تجربیات یادگیرنده را درگیر نموده و برای او فرصت های تعامل با دیگران و اطلاعات آن ها را فراهم کرد. یادگیرندگان و تعاملات بین آن ها نقش اساسی و مهمی را در فرآیند یادگیری دارد و باید بتوان با استفاده از ابزارها و روش های مختلف تعاملات گسترده ای را جهت دسترسی به اطلاعات وسیع و نیز برقراری انواع ارتباط فراهم ساخت.

مزیت استراتژی آموزش آنلاین دانشجو - محور (یادگیرنده محور)(2)

دوره های آنلاین یادگیرنده محور باید به گونه ای باشد که تمامی فعالیت های آموزشی مورد نیاز را در برگیرد و افراد بتوانند به صورت فردی یا گروهی به انجام آن ها بپردازند. یادگیرندگان تنها از معلم خود نمی آموزند بلکه با بحث با هم گروهی های خود درباره مسائل می توانند انتظارات خود را برآورده کنند.


٢ بهبود بخشیدن به عملکرد کاری شما

دوره های آنلاین دانشجو ٓ محور بهبودی را در عملکردهای شغلی افراد ایجاد می کند. اولین بهبودی که در عملکرد افراد ایجاد می کند آن است که نه تنها بر روی خود افراد تاثیر می گذارد و موجب افزایش مهارت هایشان می شود بلکه تصمیمات درست آن ها پاداش و مزایا نیز به دنبال خواهد داشت. همچنین به آن ها اجازه تعیین سرعت یادگیری را می دهد تا بتوانند با توجه به نیاز خود مواد آموزشی را انتخاب کنند. در این نوع آموزش افراد نمی توانند نقش ناظر و یا شرکت کننده غیر فعال را داشته باشند بلکه به عنوان یک شرکت کننده فعال محسوب می شود که توانایی به دست آوردن اهداف حرفه ای خود را دارد تا به سطح بالاتری دست یابد.


٢ این آموزش کار گروهی و مهارت های تفکر انتقادی را می سازد.

علاوه بر این که دروس یادگیری آنلاین دانشجو- محور به کارمندان قدرت دهد، به آن ها قدرت داشتن یک ارتباط فوق العاده در گروه را نیز می دهد. همچنین افراد تشویق می شوند تا با افراد گروه تعامل و همکاری داشته و نتیجه آن یادگیری برقراری ارتباط موثر است. همچنین افراد می تواند پلتفرم های مدیریت پروژه انلاین به تعامل و گفتگو با افراد گروه بپردازند و مشکلات خود را حتی از راه دور نیز از طریق مکالمه با همکاران خود حل کنند.


٢ این نوع آموزش آنلاین محیطی را ارائه می دهد که با دنیای واقعی در ارتباط است.

این یک حقیقت ساده است که مهم نیست چه مقدار زمان و دقت را برای تدوین مطالب کلاس و طراحی کارهای بصری و گرافیکی صرف کرده اید در صورتی که نتوانید با دنیای واقعی ارتباط برقرار کنید و ارزشی را برای کاربران خود ایجاد نکنید، گویی کاری مهمی انجام نداده اید. فرصت های زیادی برای ادغام منافع و چالش های دنیای واقعی و آموزش دانشجو- محور وجود دارد. به عنوان مثال می توانید سناریو خلق کنید و یا اینکه محیط کار و اطراف آن ها را شبیه سازی کنید. همچنین می توانید در این راه از بازی هایی استفاده کنید که به دنیای واقعی نزدیک هستند. تمامی این موارد فرصت هایی هستند که با استفاده از آن می توانید دوره های آموزشی خود را به جهان واقعی مرتبط سازید. تمام موارد فوق الذکر موجب می شوند تا کلاس درس مجازی شما به طور مستقیم با زندگی واقعی یادگیرندگان ارتباط برقرارکند.


به یاد داشته باشید که 5 مورد ذکر شده تنها تعداد اندکی از مزایای آموزش دانشجو- محور است که می توان در ارتباط با آن به دست آورد. آموزش دانشجو- محور را می توان در تمامی شرکت های بزرگ جهت ارائه آموزش هایی که می تواند برای افراد خسته کننده باشد، به کار برد تا آموزش جذاب و چند جانبه شود. یکی دیگر از روش هایی که می توانید در دوره های آموزشی آنلاین خود به کار ببرید، آموزش تشویقی است. در واقع می توان این نوع آموزش را در کنار آموزش دانشجو- محور به کار برد تا بتوانید دوره موثرتر و قوی تر را به مخاطبان ارائه دهید.


تهیه: سیدخاموشی

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان