تبیان، دستیار زندگی
اگر یادگیرندگان با هدف حل تکالیف خود به شبکه های اجتماعی مراجعه کنند می توانند اطلاعات مفیدتری را در حیطه موضوع مورد نظر خود به دست اورند. امکاناتی را که LinkedIn برای جستجوی مطالب در اختیار افراد می گذارد بسیار مفید خواهد بود....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گام های استفاده از LinkedIn در یادگیری اجتماعی (2)

شبکه های اجتماعی مجازی، بهترین ابزاری است که می تواند شما را در دستیابی به اهداف حرفه ای یاری دهد. بسیاری از افراد هستند که در دنیای کسب و کار امروز در شبکه های اجتماعی مجازی به دنبال فرد متخصص یا اهداف مورد نظر خود هستند.


پایه کار شبکه اجتماعی "LinkedIn" بدین گونه است که کاربران را تشویق می کند تا یک پروفایل کاملا حرفه ای بسازند و از این پروفایل ساخته شده می توانند در سایت های دنیای مجازی به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند! شبکه اجتماعی LinkedIn اپلیکیشن هایی دارد که به شما این امکان را می دهد تا مشخصات پروفایل خود را با راه ها و روش های گوناگون بروز رسانی کنید.

بهترین تصویر خود را که ظاهری حرفه ای دارد برای پروفایلتان انتخاب کنید و تا جایی که می توانید در مورد خودتان جزئیات لازم را بیان کنید و البته زیاده گویی نکرده و از خودتان نیز تعریف و تمجید نکنید. اگر توصیه نامه ای هم دارید می توانید در اینجا قرار دهید. در اینجا باید به این نکته اشاره داشته باشیم که هدف ما از بیان این مطلب تبلیغ یک شبکه اجتماعی خاص نیست.

LinkedIn یک شبکه اجتماعی است که در جهت کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته و برای سرگرمی مورد استفاده قرار نمی گیرد. حتی ممکن است در کشور ما چنین شبکه ای ایجاد شود و افراد بتوانند اطلاعات خود را در آن قرار دهند. در اینجا هدف این است که بتوان چگونگی ایجاد هویت آنلاین و به روز بودن را آموزش داد. در مرحله بعد می توان برخی از فعالیت های ساده مانند جستجو، آپلود کردن فیلم و عکس و ... را آموزش دهید.

یادگیرندگان می توانند نمونه کارهای خود را به صورت عکس یا ویدیو در این شبکه اشتراک گذاری کرده و به نوعی خود و مهارتشان را معرفی کنند. همچنین می توانند در بین اطلاعات آپلود شده توسط دیگران جستجو کرده و مواردی را که دارای محتوای مفیدی هستند را برای خود دانلود کنند. یک نکته کلیدی در ساخت LinkedIn به عنوان ابزار یادگیری اجتماعی آن است که یادگیرندگان را به ساختن یک اعتبار از طریق پروفایلشان تشویق می کند و این موضوع سبب می شود تا افراد حرفه ای به ان ها متصل شده و اطلاعات خودشان را با آن ها به اشتراک بگذارند.

گام برای استفاده از linkedin در یادگیری اجتماعی (2)

1. تکالیفی ایجاد کنید که از LinkedIn به عنوان یک ابزار پژوهش استفاده شود.


این مهم است که بدانیم چگونه به طور موثر از شبکه های اجتماعی هدفمند مانند LinkedIn در آموزش الکترونیک به کار ببریم و بیشترین سود را از طریق به کارگیری شبکه های اجتماعی قدرتمند کسب کنیم. یکی از بهترین راه ها برای آن که بتوانیم از LinkedIn به عنوان یک شبکه اجتماعی بیشترین استفاده را داشته باشیم این است که در دوره های آموزش الکترونیکی خودمان پروژه ها و فعالیت هایی را در نظر بگیریم که از شبکه های اجتماعی و ابزارهای آن ها استفاده شود.

گروه ها و جوامع مختلفی بر روی سایت وجود دارند که بر روی موضوعات خاصی کار می کنند. برای مثال گروه هایی وجود دارند که حیطه کاری آن ها در مورد بازاریابی و تخصص های فروش است. همچنین گروه های اجتماعی دیگری وجود دارند که در مورد زیست شناسی دریایی فعالیت دارند. به همین دلیل شما می توانید از دانشجویان خود بخواهید که به دنبال کارشناسان حرفه ای در زمینه هایی خاص باشند و اطلاعات خوبی را در زمینه فعالیت های واگذار شده به آن ها به دست آورند. این کار به دانشجویان این امکان را می دهد تا از تجربیاتی که از طریق کارشناسان و حرفه ای ها در زمینه های مختلف در طی سال ها به دست آمده و جمع اوری شده استفاده کنند.

با این کار ان ها می توانند مهارت های پژوهشی و برقراری ارتباط با دیگران را در خود گسترش دهند. سایت LinkedIn به افراد این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را جستجو کرده و به سرعت و به آسانی گروه های مورد نظر خود را یافته و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
ادامه دارد . . .

تهیه: سیدخاموشی

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان