تبیان، دستیار زندگی
برنامه های کاربردی بسیاری در LinkedIn وجود دارد که مناسب برای یادگیری های اجتماعی است. در این مطلب به توضیح موارد کاربردی در LinkedIn پرداخته تا بتوانید با استفاده از استراتژی یادگیری اجتماعی را گسترش دهید و یک برنده باشید. همچنین دوره ها آموزشی خود را به
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


5 گام برای استفاده از LinkedIn در یادگیری اجتماعی (1)

LinkedIn به عنوان یک شبکه ی اجتماعی بیش از ۳۱۳ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. جای تعجبی نیست که چرا این روزها شبکه های اجتماعی برای بسیاری از حرفه ای ها جایگزین ملاقات و فعالیت های اجتماعی از این دست شده است. اینکه LinkedIn می تواند تأثیر مثبتی بر روی کسب کار شما داشته باشد درست است، اما این نتیجه مثبت، شرایط و ملزومات خود را دارد.

چگونه می توان از LinkedIn در یادگیری اجتماعی استفاده نمود؟


 LinkedInیک شبکه اجتماعی تجاری است که در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در می ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. LinkedIn یک شبکه اجتماعی حرفه ای محسوب می شود. تا ۲ نوامبر ۲۰۱۰، LinkedIn بیش از ۸۰ میلیون کاربر ثبت شده در بیش از ۲۰۰ کشور جهان دارد.
 سال هاست که LinkedIn توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار گرفته تا بتوانند با ایجاد یک شبکه گسترده با سایرین کارمندان با مهارت های مورد نیازشان را پیدا کنند. همان طور که می دانید در ابتدای ورود LinkedIn همگی افراد آن را به عنوان یک شبکه اجتماعی کاریابی می شناختند و وظیفه آن را معرفی افراد به یکدیگر براساس تخصص هایشان می دانستند. اما در حال حاضر LinkedIn تبدیل به یک شبکه حرفه ای شده که می تواند به عنوان یک ابزار یادگیری اجتماعی ارزشمند برای افرادی باشد که در زمینه مقوله آموزش الکترونیک به صورت حرفه ای عمل می کنند. LinkedIn این توانایی را در اختیار افراد می گذارد تا بتوانند از تجربیات و دانش یکدیگر استفاده کرده و این زمینه ای برای بالا بردن اثربخشی آموزش الکترونیک است.


شاید بتوان برخی از اهداف LinkedIn را به صورت زیر بیان کرد.


٢ کنترل کردن هویت کاری و تخصصی شما: به این صورت که شما می توانید همیشه یک رزومه آنلاین (که به صورت دقیق توانایی ها شما را در آن ذکر شده است) داشته باشید که قابل جست و جو شدن و همین طور قابل پیدا شدن توسط موتورهای جست و جو است.
٢ ایجاد شبکه و بر قراری ارتباط های گذشته:  شما می توانید هم دانشگاهی، همکاران فعلی و سابق خود را پیدا کنید و دوباره با آنها ارتباط برقرار کنید و در اینجا تاکید گشته که ارتباطات دنیا واقعی خود را وارد کنید.


٢ به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت ها: شما می توانید به راحتی سوال خود را در یک جامعه ی ۳۰ میلیونی مطرح کنید و به سرعت، دقیق، کامل و قابل اطمینان به جواب آن ها دست یابید و همچنین با جواب دادن سوال های دیگران و به نمایش گذاشتن مهارت ها و دانش خود، فرصت های مناسبی را کسب کنید و حتی اگر شما به عنوان یک کارآفرین نیاز به اطلاعات و تجربه داشته باشید می توانید از این منبع استفاده کنید.


٢ به وجود آوردن فرصت ها: وقتی شما در این جامعه عضو می شوید، قابل دسترسی می شوید. در این شبکه افرادی هستند که به دنبال اشخاص مناسب می گردند و وقتی شما در این شبکه پیدا کردند، به شما پیشنهاد فرصت های بهتری می دهند.


1. یادگیرندگان را به داشتن حضور آنلاین از طریق LinkedIn تشویق کنید
یادگیرندگان تشویق می شوند تا از طریق LinkedIn حضور آنلاین داشته و داشتن یک حضور آنلاین حرفه ای در جهان تکنولوژی محور امروزی یک ضرورت محسوب می شود. تشویق کاربران به ساختن یک پروفابل در LinkedIn، سبب می شود تا راهی خوب را برای حضور آنلاین در دنیای مجازی پیدا کنند. با این کار آن ها صاحب هویت آنلاین شده و با این کار آن ها می توانند اهمیت مدیریت اعتبار آنلاین را درک کنند. این از دیگر مسائلی است که حرفه ای ها باید با آن آشنا باشند. اگر در اطراف شما افرادی وجود دارد که با LinkedIn آشنا نیستند،

می توانید آن ها با این شبکه آشنا کنید تا اولین گام را در تجربه یادگیری اجتماعی آنلاین برای آن ها بردارید. شما به عنوان یک مربی باید قدم به قدم فرد را در ساختن یک پروفایل ایده آل همراهی کنید چرا که اگر برای کسی درخواست فرستاده باشید، پروفایل شما اولین چیزی است که به چشم او می آید و برداشت اول همیشه بیشترین تأثیر را دارد. اگر این فرد تابه حال شما را ندیده باشد، صفحه شما همان چیزی است که بر آن مبنا در موردتان قضاوت خواهد کرد. اما یک پروفایل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است مطالب بعدی ما را دنبال کنید.
ادامه دارد . . .

تهیه: سیدخاموشی

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان