تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب راه ها و تکنیک هایی را عنوان می کنیم تا بتواند در مدیریت آموزش الکترونیک عملکرد خوبی داشته باشید. این مطلب نوشته آقای Christopher Pappas در تاریخ 5 مارچ 2015 است
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 روش برای داشتن یک آموزش الکترونیکی موفق (1)


چگونه می توان یک استراتژی آموزش الکترونیک را مدیریت کرد تا بتوان راهی برای کسب دانش و مهارت مورد نیاز کارمندان در اختیارشان بگذاریم به گونه ای که به بخش جدایی ناپذیر از موفقیت سازمان تبدیل شوند.


Bottom Line ( پایین ترین سطح) یک سازمان اگر به طور کامل به دانش و مهارت های کارکنان آن وابسته نباشد به شدت آن متکی است. در این مقاله راه ها و تکنیک هایی را عنوان می کنیم تا بتواند در مدیریت آموزش الکترونیک عملکرد خوبی داشته باشید. این مطلب نوشته آقای Christopher Pappas  در تاریخ 5 مارچ 2015 است.


چگونه می توان عملکردی موثر داشت تا در استراتژی مدیریت آموزش الکترونیک موفق بود؟


شروع یک فعالیت جدید در سازمان ها با چالش های مختلفی مواجه است که یکی از بزرگ ترین آن ها اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که آیا هر یک از کارکنان کار خود را به درستی انجام می دهند یا خیر؟

در صورتی که جواب منفی باشد باید به شما بگوییم که حتی با در اختیار داشتن منابع کافی، رشدی در سازمان را نخواهیم دید و با ادامه این وضعیت، رکود سازمان را مشاهده خواهید کرد.


1. کارمندان را از اهداف و انتظارات خود آگاه کنید.


زمانی که شما در حال توسعه و گسترش استراتژی برای مدیریت آموزش الکترونیک هستید، آگاهی داشتن کارمندان از اهداف و خواسته های شما امری حیاتی است. با بیان این موضوع در حقیقت انتظارات خود از کارمندانتان را نیز بیان می کنید.

به آن ها بگویید که چه هدفی از این آموزش دارید و آن ها چه نکاتی را باید فرا گیرند. در بسیاری از موارد، ممکن است کارمندان دید واضحی نسبت به اهداف شما نداشته باشند و این موضوع موجب می شود تا به مهارتی که مد نظر شما است دست نیابند.

در اکثر مواقع با بروز چنین اتفاقی بیان می شود که نداشتن انگیزه در کارمندان عامل اصلی است اما علت آن عدم برقراری ارتباط مناسب و آگاهی از هدف اصلی است.

بنابراین در ابتدا باید مطمئن شوید که اهداف شما برای کارمندان وضوح کامل را داشته و توضیحات شما از این که به دنبال چه موادی هستید برای آن ها کافی است.

همچنین آن ها نیز از اینکه باید به چه دانش و مهارت هایی دست یابند و دلیل آن چیست، آگاهی کامل داشته باشند. همچنین این فرض را برای خود در نظر نگیرید که کارمندان اهداف را می دانند چرا که متاسفانه تمامی افراد به این موضوع آگاهی ندارند.


2. در محل کار یک سیستم پشتیبانی در نظر بگیرید.


کارمندان شما در هر جایی که باشند چه در کلاس و یا در محل کار، در بعضی اوقات نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند. در این شرایط شما می توانید آن ها را تشویق کنید تا در صورت بروز مشکل و یا ایجاد یک سوال از ایمیل زدن استفاده کنند. این اطمینان را در آن ها ایجاد کنید که سریعا به آن ها پاسخ خواهید داد. همچنین می توانید به آن ها امکان دسترسی به FAQ را بدهید. در حقیقت FAQ همان انجمنی است که در صورت بروز مشکل می توانند به شما کمک کنند. این دسترسی به آن ها این احساس را می دهد که در صورت عدم توانایی برای پاسخگویی از جانب شما دیگر همکارانتان به موضوع رسیدگی خواهند کرد.

اگر افراد احساس کنند که سیستم پشتیبانی ضعیف عمل می کند و یا اینکه اصلا وجود ندارد، احتمال تبدیل شدن آن ها به شرکت کنندگان فعال در دوره های آموزش الکترونیک کاهش می یابد و سعی بر کناره گیری از فعالیت های آموزشی را دارند. در نتیجه تصور اینکه پشتیبانی در فرآیند آموزشی وجود ندارد موجب ایجاد مانع در روند آموزش الکترونیک می شود.

 6روش برای داشتن یک آموزش الکترونیکی موفق


3. دسترسی به ابزارها و فعالیت های کمک را به آن ها بدهید.


شما می توانید به کارمندان خود در هر زمان که آن ها نیاز دارند و به شکل های مختلف ابزارهای کمک آموزشی را در اختیارشان قرار دهید. ابزارهای کمک آموزشی می تواند در قالب دفترچه راهنما، فیلم و ... باشد تا در هر مکان و زمانی بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

با انجام این کار، کارمندان این توانایی را دارند تا سریعا به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند به جای آن که زمان های زیادی را صرف جستجو برای یافتن آن ها کنند. در نتیجه آن ها بدون آنکه منتظر پشتیبان باشند یا اینکه نیاز به کلاس آنلاین آموزشی داشته باشند می توانند به شکل اثربخش تری به فعالیت های خود بپردازند.
ادامه دارد . . .

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان

تهیه: سید خاموشی