تبیان، دستیار زندگی
میزان آمادگی شما برای مدیریت عالی در پروژه های آموزش الکترونیک و برقراری تعاملی مناسب با افراد تیم کاری، می تواند به عنوان امتیازی مثبت برای شما محسوب شود تا بتوانید به اهداف خود نزدیک شوید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمادگی مصاحبه شغلی - آموزش الکترونیک (2)

داشتن اعتماد به نفس برای شما یک کلید محسوب می شود. داشتن آمادگی در پاسخگویی به سوالات، اعتماد به نفس شما را در دیگر مصاحبه ها افزایش می دهد. داشتن آگاهی کامل از دانش، مهارت ها و استعدادهایتان می تواند به شما در داشتن مصاحبه ای خوب کمک کند.

آمادگی مصاحبه شغلی (2)

در مطلب قبل به توضیح تعدادی از سوالات در مصاحبه شغلی در آموزش الکترونیک پرداختیم. بیان تجربیات و آموخته های جدید شما و استفاده به موقع از اصول و نظریه های آموزش الکترونیک علاوه بر این که می تواند قبولی شما در مصاحبه را به دنبال داشته باشد بلکه نقاط ضعف شما را نیز پوشش می دهد. در ادامه به شرح سایر سوالات خواهیم پرداخت.


1. چگونه می توانید چالش های پیش آمده در کار گروهی را حل کنید؟

در میان حرفه ای ها، صرف نظر از هر صنعتی که در آن مشغول هستند، مقابله با افرادی که چالش برانگیز هستند و یا به عبارتی کار با آن ها سختی های خاص خود را دارد، یک واقعیت شناخته شده است.

طبیعت کسب و کار به این شکل است و شما نمی توانید در یک محیط کاری افرادی را پیدا کنید که خصوصیات اخلاقی و کاری یکسانی داشته باشند. در هر حال، اگر در مصاحبه با چنین سوالی رو به رو شدید، در مورد مهارت های کاری و ارتباطی خود صحبت کنید. به مدیر خود ثابت کنید که دارای روابط اجتماعی با قدرت بالایی هستید.

ارائه راه حل های مختلف در برطرف ساختن چالش های ایجاد شده بین همکارانتان می توانید ایجاد دید مثبتی از سوی کارفرما نسبت به شما را به دنبال داشته باشد. در حقیقت با طرح راه حل های مختلف می توانید جایگاه خود را مشخص کرده و نشان دهید که چگونه می توانید به آسانی با مشکلات مواجه شوید.


2. دلیل ترک شغل قبلیتان چیست ؟

قبل از بیان هر نکته ای باید عنوان کنیم که شاید با خواندن این سوال بگویید نداشتن علاقه به شغل قبلی موجب شد تا آن را ترک کنم اما سوال مطرح شده در این بخش مربوط به ترک شغل مشابه با همین کاری است که شما وارد مصاحبه آن شده اید.

اگر به ذهن شما رسیده است که در پاسخ به این سوال بدی های کارفرمای سابق خود را تک تک عنوان کنید، باید بگویم که این کار تنها به ضرر خود شماست. تلاش کنید که چنین پاسخی ارائه نکنید و آینده نگر باشید.

سعی کنید بدی ها را به صورت خوبی ها بیان کنید. به عنوان مثال اگر در شغل قبلی خود کارهای خسته کننده و کسل کننده از سوی کارفرما به شما واگذار می شده، می توانید این جمله را با عبارات بهتری در مصاحبه بیان کنید و بگویید کارهایی که بر عهده من گذاشته می شد در مقایسه با موقعیتی که در آنجا داشتم بسیار راحت بوده و هیچ چالش برای آموزش و رشد من به دنبال نداشت و من به دنبال کاری هستم که در آن بتوانم مهارت ها و دانش های جدیدی آموخته و از آن ها به صورت عملی استفاده کنم، این کار باعث رشد من می شود.


3. نمونه فرآیند مدیریت پروژه آموزش الکترونیک شما چیست؟

از متداول ترین سوالات مطرح شده در مصاحبه آموزش الکترونیک همین سوال است و یک دلیل خوب دارد. این است که سوال مورد نظر بیان کننده چگونگی توسعه پروژه آموزش الکترونیک در صورت استخدام به دست شماست. در حقیقت کارفرما از چگونگی مدیریت و توسعه کار به وسیله شما آگاه می شود و می تواند دانش شما در مورد ابزارها و تکنیک های جدید در آموزش الکترونیکی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد. در نتیجه از چگونگی تعامل شما با افراد در تیم کاری مطلع می شود. با ارائه بهترین پاسخ به این سوال به بسیاری از سوالات مطرح نشده که در دل این سوال قرار دارند، پاسخ می دهید.

می توانید نشان دهید که چه دانش، مهارت ها و تجربیاتی داشته و می توانید مدیریت و برقراری تعامل را در بالاترین سطح ممکن انجام دهید. مدیر استخدام باید از میزان آمادگی و تمایل به کار شما با دیگران مطلع شود و اینکه با منابعی که در دست دارید و در زمان تعیین شده قادر به انجام شغل مورد نظر دارید یا خیر؟

در پاسخ خود از کلی گویی بپرهیزید و تا جایی که ممکن است جزئیات را بیان کنید. بیان جزئیات سبب ایجاد تفکرات و ایده مثبتی در ذهن کارفرما می شود تا شما را برای اداره و توسعه یک پروژه آموزش الکترونیک مناسب بداند. پیش از آن که در مصاحبه شرکت کنید مراحل طراحی و توسعه پروژه آموزش الکترونیک را قدم به قدم برای خود پیش ببرید.

آمادگی مصاحبه شغلی (2)

با استفاده از این سوالات می توانید آمادگی هر چند نسبی را در خود ایجاد کنید و فهرستی از مهارت ها، استعدادهای خود را لیست کرده تا در پاسخگویی توانایی بالایی داشته باشید. شرایطی را که برای شغل خود در نظر گرفته اید، جمع بندی کنید.
اگر شما بخواهید ارائه ای از کارها و تجربیات در زمینه های کاری خود در مدت زمانی کوتاه برای کارفرما و افرادی که با شما مصاحبه می کنند را داشته باشید، می توانید مطلب قبلی ما که در مورد داشتن ارائه ای مناسب است، مطالعه کنید.  

تهیه: سید خاموشی
بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان