تبیان، دستیار زندگی
هر فرد حرفه ای باید با افزایش دانش و مهارت هایش به دنبال بهتر شدن و توسعه آینده خود باشد. اگرچه برای حرفه ای های آموزش الکترونیک داشتن خلاقیت و نوآوری در صنعت بین المللی یادگیری آموزش الکترونیک بسیار ضروری است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوره های آنلاین برای حرفه ای ها (1)


اگر به یاد داشته باشید در انتهای مطلب قبل که در مورد آمارهای مربوط به آموزش الکترونیک در سال 2015 بود، اشاره داشتیم که مطالبی در مورد انتخاب دوره های مناسب به منظور راه اندازی تجارت در آموزش الکترونیک ارائه خواهیم داد. 

هر فرد حرفه ای باید با افزایش دانش و مهارت هایش به دنبال بهتر شدن و توسعه آینده خود باشد. اگرچه برای حرفه ای های آموزش الکترونیک داشتن خلاقیت و نوآوری در صنعت بین المللی یادگیری آموزش الکترونیک بسیار ضروری است. خوشبختانه دوره های زیادی برای افرادی که در دوره های آموزش الکترونیک حرفه ای هستند وجود دارد که راهی برای گسترش دانش در اختیارشان می گذارد.

دوره های آنلاین برای حرفه ای ها (1)


یادگیری مدل های جدید طراحی و کشف فناوری های جدید و نوظهور

• اصول آموزش و پرورش آنلاین

این برنامه دارای ساختار شش هفته ای و ارائه شده توسط دانشگاه Georgia Tech برگزار شده است و تمرکز آن بر زیربنای آموزش الکترونیک است. بعد از اتمام دوره آنلاین رایگان، به صورت عمیقی متوجه خواهید شد که چگونه می توانید دوره های آموزشی سنتی خود را به سمت آموزش الکترونیک حرکت دهید. حتی برای افرادی که از آموزش چهره به چهره بهره می بردند، این امکان وجود دارد که به صورت کاملا فعال در دوره های آنلاین شرکت کنند.

• آموزش الکترونیک و فرهنگ دیجیتالی

این دوره به وسیله دانشگاه Edinburgh و براساس ساختار پنج هفته ای ارائه شده است و بر روی فرهنگ دیجیتالی و فرهنگ یادگیری تمرکز کرده است. همچنین ارتباط این دو با یکدیگر در این دوره مورد بررسی قرار می گیرد که هر یک چگونه به دیگری مرتبط می شوند. این دوره برای شما تجربه آموزش معنادار را خلق خواهد کرد.

منظور از تجربه آموزش معنادار آن است که شما موضوعی را فرا گیرید که در واقعیت به شما کمک کند. به جای آن که بر چگونگی خلق یک دوره آموزش الکترونیک تمرکز شود، این برنامه بر روی شیوه ها و متدهای مختلف آموزشی به جستجو و کاوش می پردازد تا با استفاده از ابزارهای چند رسانه ای به ترویج فرهنگ دیجیتالی شدن گام برداشت. در پایان دوره شما قادر خواهید بود مفاهیم و ایده های خود را در ارائه آموزش الکترونیک به کار ببرید. به دلیل کاربردی بودن دوره مذکور، به جای تمرکز بر روی مفاهیم بر روی شیوه های جدید آموزش تمرکز دارد.

• مقدمه ای بر طراحی سیستم های آموزشی

این دوره آنلاین رایگان بر روی طراحی سیستم های آموزشی تمرکز دارد که مربوط به طراحی و توسعه دوره های آموزش الکترونیک است. این دوره به کاربران کمک می کند تا بتوانند با گذارندن یک دوره دانش و مهارت خود را بالا ببرند. هم چنین این برنامه بر نظریه های یادگیری طراحی آموزشی تمرکز دارد که چطور به وسیله آن ها می توان پیاده سازی و توسعه اهداف یادگیری را انجام دهیدم و چگونه المان های مورد نظر به طور مستقیم بر آموزش الکترونیک و توسعه آن تاثیر می گذارند.

دوره های آنلاین برای حرفه ای ها (1)


طراحی آموزشی یک فرایند سیستماتیک، از طراحی وقایع آموزشی برای تسهیل یادگیری است. طراحی آموزشی به عنوان تحلیل نیازهای یادگیرنده، مشخص کردن هدف های آموزشی، رفتاری و توسعه نظامند آموزش تعریف شده است. طراحی آموزشی را می توان انتخاب، تولید و برنامه ریزی فعالیت هایی که به یادگیرندگان در یادگیری کمک می کند، تعریف کرد.

طراحی آموزشی مطابق نظریه های رفتارگرایی و شناخت گرایی است. آنچه که در طراحی آموزشی براساس رویکرد ساختن گرایی مطرح است این است که طراحی آموزشی بیشتر فرایند مدار و در طی فرایند یادگیری به تدریج شکل گرفته، بهبود می یابد و در پایان به شکل نهایی خود دست می یابد.

با توجه به این نظریه می توان طراحی آموزشی را زمینه سازی برای شکل گیری فرایندهای تجزیه و تحلیل، طراحی و ارزشیابی فرایندهای فکری درطی فرایند یادگیری، جهت ایجاد تغییرات مطلوب آموزشی و پرورشی در یادگیرندگان تعریف کرد.

• برنامه معلم مجازی

این برنامه ارائه شده از سوی یکی از دانشگاه های کالیفرنیا به نام Irvine است. این برنامه یک دوره تک نبوده و به صورت دوره های سلسله مراتبی است. با استفاده از این برنامه شما می توانید تبدیل شدن به یک معلم مجازی تاثیرگذار در محیط آموزشی آنلاین یا در محیط تلفیقی (سنتی- مجازی) را یاد بگیرید.

در ابتدا شما می توانید به صورت رایگان در این دوره ثبت نام کنید، سپس می توانید صفحات مختلفی از دوره را تنها با یک کلیک بر روی عناوین مطالب مشاهده کنید. هم چنین اگر شما واجد شرایط باشید می توانید گواهی تایید شده این دوره را دریافت کنید. برای اینکه بتوانید گواهی تخصصی یا تایید شده این دوره را دریافت کنید می توانید یک پروژه بگیرید که در انجام پروژه شما می توانید مهارت های جدیدی به دست آورید، اگر هزینه ای جزئی پرداخت کنید.

بخش آموزش الکترونیکی

تهیه: سید خاموشی