تبیان، دستیار زندگی
به طور قطع تاكنون برایتان پیش آمده است كه عینك و یا دسته كلید خود را گم یا فراموش كنید. به گفته پزشكان طبق تازه ترین یافته های علمی، دلیل فراموشی شما می تواند یك ویروس باشد. به گزارش سایت انجمن درمانگران ایران (IRANHEALERS....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشف ویروس های تحلیل حافظه


به طور قطع تاكنون برایتان پیش آمده است كه عینك و یا دسته كلید خود را گم یا فراموش كنید. به گفته پزشكان طبق تازه ترین یافته های علمی، دلیل فراموشی شما می تواند یك ویروس باشد.

به گزارش سایت انجمن درمانگران ایران (IRANHEALERS.COM) از رویترز،ویروس هایی كه علت بیماری های مختلف، از سرماخوردگی گرفته تا فلج اطفال هستند، می توانند، به تدریج به مغز نیز آسیب وارد كنند و در نهایت با بالا رفتن سن، منجر به ضعف حافظه شوند.

یك تیم تحقیقاتی از موسسه مایوكلینیك دریافتند، دسته ای از ویروس ها به نام PICORNAVIRUSES ، سالانه بیش از یك میلیارد نفر را در جهان مبتلا می كنند. این ویروس ها شامل ویروس های فلج اطفال، سرماخوردگی  و  اسهال  می باشند.

یافته ها بیانگرآن است كه این ویروس ها می توانند با نفوذ به مغز، یك سری آسیب ها را در این ناحیه ایجاد كنند و به بخش هایی از ناحیه هیپوكامپ مغز كه با حافظه و یادگیری در ارتباط است، صدمه برسانند.


*مطالب مرتبط در این سایت:

- چه چیزهایی باعث تقویت یا تضعیف حافظه می شود؟

غذاهای تقویت كننده حافظه (1)

غذاهای تقویت كننده حافظه (2)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.