تبیان، دستیار زندگی
وم لیگ دوومیدانی حكم انتخابی تیم ملی را دارد  چند ركورد ملی در مرحله سوم لیگ شكسته خواهد شد. سومین وآخرین مرحله لیگ دوومیدانی كشوری روزهای نهم و دهم مرداد ماه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزارمی شود. حسین جلالی رییس فد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسین جلالی:

مرحله سوم لیگ دوومیدانی حكم انتخابی تیم ملی را دارد

چند ركورد ملی در مرحله سوم لیگ شكسته خواهد شد.

سومین وآخرین مرحله لیگ دوومیدانی كشوری روزهای نهم و دهم مرداد ماه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزارمی شود.

حسین جلالی رییس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) افزود: سومین مرحله لیگ دوومیدانی با شركت 270 ورزشكار در قالب، 9 تیم باشگاهی و 24 تیم استانی در24 رشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه مرحله سوم لیگ حكم انتخابی تیم ملی را دارد گفت: این مسابقات و مسابقات مجارستان چهره نفرات برتر كشور برای حضور در تیم ملی را نشان می دهد تا با قدرت در مسابقات آسیایی كه اواخر شهریور ماه برگزار می شود شركت كنیم. البته با توجه به اینكه یك سری از ورزشكاران به مسابقات مجارستان سفر نخواهند كرد، لیگ مرحله سوم نقش به سزایی خواهد داشت.

وی حضورابراهیم نیك فر قهرمانی پرتاب وزنه ایرانی الاصل آمریكا را از نكات بارز این دوره یاد كرد و گفت: حضور ابراهیم نیك فر در مسابقات مرحله سوم لیگ دوومیدانی بسیارمهم است. ضمن اینكه وی در ایران محكی جدی می خورد و احتمال شكست ركورد ایران نیز وجود دارد.

جلالی با بیان اینكه در این دوره لیگ چند ركورد ملی شكسته خواهد شد یادآور شد: بیشترین امید به پرتابهای نیزه و وزنه و دوهای 800 و 1500 است.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پایان با اشاره به پخش مستقیم مرحله سوم لیگ از سیمای جمهوری اسلامی خاطر نشان كرد: برای اولین بار توانستیم مجوزپخش مسابقات لیگ دوومیدانی كشور را در دو روز پنجشنبه و جمعه به صورت مستقیم از شبكه سوم اخذ كنیم.