تبیان، دستیار زندگی
ارایه خدمات با کیفیت در بانکداری الکترونیکی سبب می شود تا علاوه بر حفظ مشتریان سابق، مشتریان جدید نیز جذب شوند و افزایش مشتریان به عنوان تبلیغی موثر بر کار بانکداری الکترونیکی به شمار می آید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذب مشتریان در بانکداری الکترونیکی(1)

بانک ها به عنوان اصلی ترین عامل نقل و انتقالات ارز، بخش جداناپذیر تجارت به شمار می آیند. از طرفی بانکداری خدمات خود را به صورت الکترونیکی نیز ارائه می دهد، که این امر سبب می گردد تا نقش اساسی در تجارت الکترونیکی را نیز ایفا کنند.

بانک و الکترونیک شدن آن  (2)

با گسترش بانکداری الکترونیک در بین افراد می بایست هر روزه به دنبال ارائه خدمات 24 ساعته بود تا مشتری بتواند سرویس مورد نظرش را دریافت کند. از طرفی بازنگری در ساختار مدیریت بانک ها در ارتباط با مشتریان نیز مدتی است، مورد توجه قرار می گیرد چرا که بانک ها به عنوان یکی از بزرگترین ارگان هایی هستند که بیشترین و مهمترین کار آنها خدمت رسانی به مشتری است.
علاوه بر مشتریان، خدمات بانک ها به سایر ارگان های اقتصادی نیز ارائه می شوند، تا از سیستم های نوین بهره برند و این خود موجب گسترش خدمات می شود. از جمله این سازمان ها می توان به خدمات گمرکی، پستی، تجاری و... نیز اشاره کرد.
تغییر زیرساخت های مدیریتی و فرهنگی برای پیاده سازی بانکداری الکترونیک نیازمند عزم و اراده ای محکم و علاقمند به ایجاد تحول و نوگرایی است و در دنیای امروز با توجه به ظرفیت ها و نیازهای کشور، بازنگری های زیادی به ساختار بانکی کشور آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد، این اصلاحات مبتنی بر دانش و فناوری های اطلاعاتی است که در جهت ارائه خدمات نوین بانکداری امروز در قالب بانکداری الکترونیک می باشد.

مدیر سازمانی که بر ارزش، کیفیت خدمات و جلب رضایت مشتری بیش از هر چیز دیگری توجه داشته باشد می تواند در ارائه خدمات موفق تر بوده و نقش کلیدی را در جهت موفقیت شرکت در عرصه رقابت داشته باشد.


بررسی میزان کیفیت خدمات بانکداری به ابعاد مختلفی تقسیم می شود که شامل:
بانکداری اینترنتی، دستگاه های ATM، پایانه های فروش است، افزایش کیفیت در ابعاد بالا سبب موفقیت در جلب رضایت مشتریان می شود.
داشتن مدیریت بنیادی در تامین رضایت مشتریان می تواند به عنوان پایه اصلی بازاریابی باشند در صورتی که برخی معتقدند داشتن امکانات تولیدی در رشد و موفقیت تنها عامل موثر است. رقابت در زمینه تجارت همواره در بین سازمان ها و بخش های مختلف وجود داشته و بالا بردن کیفیت خدمات و جلب مشتریان می تواند نشان دهنده برتری در رقابت باشد.
مدیر سازمانی که بر ارزش، کیفیت خدمات و جلب رضایت مشتری بیش از هر چیز دیگری توجه داشته باشد می تواند در ارائه خدمات موفق تر بوده و نقش کلیدی را در جهت موفقیت شرکت در عرصه رقابت داشته باشد.
هر چه تلاش بیشتری در نگهداری مشتریان قدیمی داشته باشیم به نفع سازمان است چرا که اگر بخواهیم مشتری جدیدی را به سمت شرکت خود جذب کنیم می بایست چندین برابر هزینه اولیه را خرج کنیم.
در بانکداری الکترونیکی مانند تمامی فعالیت های الکترونیکی افراد استفاده کننده از آن تکنولوژی اساس موفقیت آن هستند، در نتیجه با بالا رفتن خشنودی و رضایت کاربران از شیوه کار و ارائه خدمات، میزان موفقیت نیز بالا می رود. سوتیتر
زمانی که مشتری به سمت ما می آید در ابتدا باید نیازهای او را شناسایی کرده و با توجه به آن ها محصولات و خدمات خود را ارائه کنیم و با گذر زمان تنها آن ها را بهبود بخشیم، حال تصور کنید که چندین بار کاربران سابق را از دست داده و درصدد جذب مشتریان جدید باشیم، اگر از احتمال بدنامی شرکت و ... بگذریم، هدر رفتن زمان سبب می شود که در عرصه رقابت از سایر رقبا جا بمانیم.

جذب مشتریان در بانکداری الکترونیکی (1)



در بانکداری الکترونیکی مانند تمامی فعالیت های الکترونیکی افراد استفاده کننده از آن تکنولوژی اساس موفقیت آن هستند، در نتیجه با بالا رفتن خشنودی و رضایت کاربران از شیوه کار و ارائه خدمات، میزان موفقیت نیز بالا می رود.

زمانی که صحبت از کیفیت خدمات به میان می آید، منظور خدماتی است که قاعدتا دارای نقاط و ویژگی های مثبتی است به گونه ای که آنها را از سایر خدمات متفاوت می سازد و زمانی می توان کیفیت یک محصول یا خدمات را اندازه گیری کرد که کاربران عملکرد کالا یا خدمات مورد نظر را با نیازهای خود مقایسه کرده تا ببینند تا چه اندازه ای پاسخگوی نیاز آن ها است و بر این اساس می توان نتیجه گرفت که محصول یا خدمت در چه سطحی است.
کیفیت خدمات را می توان به دو بعد فنی و عملیاتی تقسیم نمود:
زمانی که مشتری خدماتی را دریافت می کند در بعد فنی بررسی می شود اما چگونگی ارائه یک خدمت توسط سازمان می تواند متفاوت باشد که در بعد عملیاتی جای دارد.
ادامه دارد...


تهیه: سید خاموشی
بخش آموزش مجازی تبیان