تبیان، دستیار زندگی
در دنیای بزرگ اینترنت و صفحه های اجتماعی که قدم می زنی، انگار با هزاران عقیده و نظر متفاوت، در مورد موضوعاتی که تصور می کردی چندان لایه لایه و مجهول نیستند، رو به رو می شوی،تعجب می کنی و آنگاه با خود می گویی من چه ساده تصور می کردم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عریانی و شادمانی خانم بازیگر


در دنیای بزرگ اینترنت و صفحه های اجتماعی که قدم می زنی، انگار با هزاران عقیده و نظر متفاوت، در مورد موضوعاتی که تصور می کردی چندان لایه لایه و مجهول نیستند، رو به رو می شوی،تعجب می کنی و آنگاه با خود می گویی من چه ساده تصور می کردم.

ماسک

داستان از آنجایی شروع شد که در یک جشنواره خارجی، بازیگر مسنی که سال ها از دوران زیبایی و جوانیش فاصله گرفته بود، با پیراهنی که حداقل پارچه را مصرف کرده بود، در انظار عموم با ظاهر شاد و خندان ظاهر گشت، رسانه ها عکس های نیمه عریان او را در همه جا پخش کردند و این جسارت خانم بازیگر را ناشی از اعتماد به نفس خاصش به علت این که یک عمر دیده شده و حس زنانگیِ مورد توجه واقع شدنش، به طور کامل ارضا گشته توجیه کرده و بر ضد حجاب اسلامی و تناقض این حکم با میل زیبایی زنان، داد سخن سر دادند.
البته این موضوع درست است که موجود زن، از ابتدای کودکی میل دارد که خودش را زیبا کند و مورد توجه واقع شود، دیده شده و از او تعریف شود ، اما این موضوع تناقضی با حجاب اسلامی ندارد.
خداوند متعال که انسان را خلق کرده است، امیال گوناگونی در وجودش نهاده است، میل تشنگی، گرسنگی، امیال جنسی و ...، اما عقل، شرع و دین را نهاده است تا حد و حدودی برای این امیال تعیین کرده باشد .
به سخن دیگر تشنگی در وجود انسان با آب گوارایی که در جهان خارج است، تناقضی ندارد، به حکم عقل نباید آنقدر آب بخوریم تا بترکیم ، بلکه به قد و اندازه رفع تشنگی باید آن را بنوشیم.
و یا گرسنگی، اگر گرسنگی هست، انواع غذاها و میوه ها هم در دنیا وجود دارد، اما رعایت حد و اندازه ، کار عقلا و فرهیختگان است.همه می دانند که پرخوری، نتیجه ای جز آزار جسم و بیماری ندارد.انسانی که برای امیال خود، حد و اندازه ای نداند و بگذارد که دلش هر جا که می خواهد او را کشد، این انسان اسیری بیش نیست، اسیر شکم، اسیر امیال.
میل جنسی در وجود انسان نهاده شده و روش ارضای قانون مند آن ، اختیار همسر، وفای به عهد و نتیجه آن آرامش و سلامت است.

این انسان ظاهر بین است که صورت آرایش کرده و لبخند تصنعی آن خانم بازیگر را می بیند و تصور می کند که او خوشحال و راضی است و از گذشت روزگار و پژمرده شدن زیباییش، اصلا ناراحت و دلخور نیست

آیا کسانی که به قوانین پایبند نیستند و می گذارند که میل جنسیشان بر عقل و دل و روحشان حکم فرمایی کند، آیا نتیجه ای غیر از بیماری و افسردگی و تنهایی کسب می کنند؟
میل زیبایی درون زنان هم همین است، زن زیباست، خودش را زیباتر هم می کند، اما برای که؟ به چه قیمت؟ برای هر کس و ناکسی که از راه می رسد، بدون هیچ قید و بند و تعهد؟
اسلام و حکم حجاب و پوشش، جلوی میل دیده شدن بانوان را نگرفته ، بلکه آن را قانون مند و در چهار چوب خاص، آنهم برای حفظ سلامت فرد و خانواده مشخص کرده است.
زن خودش را زیبا می کند و می آراید، همسرش او را می بیند و تحسین می کند، مرد می داند که زیبایی همسرش فقط مال اوست، و خانم می داند که همسرش فقط او را می بیند و زیبایی او را تحسین می کند و تصور می کند که او زیباترین زن دنیاست.
از طرف دیگر، این انسان ظاهر بین است که صورت آرایش کرده و لبخند تصنعی آن خانم بازیگر را می بیند و تصور می کند که او خوشحال و راضی است و از گذشت روزگار و پژمرده شدن زیباییش، اصلا ناراحت و دلخور نیست،  بالواقع برای کسانی که یک عمر ، فکر و ذکرشان فقط آرایش و مد و زیبایی و هیکل و ...در اوج قرار داشته آیا دیدن گوشت های آویزان بازو و ران، و یا چین و چروک پوست صورت زجرآور نیست؟ اصلا چقدر با فرهنگ ایرانی هماهنگ است خانمی که 70 سال از سنش گذشته مانند دختر چهارده ساله لباس بپوشد و رفتار کند؟
نمی گویم بانوان مسن نخندند، زندگی نکنند، شاد نباشند و دست و پاهایشان را دراز کنند و منتظر عزرائیل بمانند، آنها ستون های خانواده هستند که شادابی آنها با شادابی خانواده رابطه مستقیم دارد، حداقلش این است که از روی ظاهر قضاوت نکنیم و بگوییم که چون آن خانم بازیگر مسن با آن سر و وضع جلوی دوربین می خندد و دست تکان می دهد،پس واقعا خوشبخت و شاد است و علت آن شادی دیده شدن و عریان شدن است!

 زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.