تبیان، دستیار زندگی
برخی جریان‎های منحرف در هیاهوی کم توجهی مسوولان به مسائل فرهنگی و اعتقادی جوانان کشور، در شبکه‎های اجتماعی به نشر و ترویج آموزه های ضد دینی خود می پردازند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت اینستاگرام به شیطان پرستی!

برخی جریان‎های منحرف در هیاهوی کم توجهی مسوولان به مسائل فرهنگی و اعتقادی جوانان کشور، در شبکه‎های اجتماعی به نشر و ترویج آموزه‌های ضد دینی خود می‌پردازند

طاهره رشیدی - بخش اجتماعی تبیان
شیطان پرستی


بر اساس شواهد موجود شبکه موبایلی “غیر فیلتر اینستاگرام” به خوبی در حال انجام وظایف “شبکه اجتماعی فیلتر فیسبوک می باشد .فعالیت گسترده ، شیطان پرست ها ، ضد انقلاب ، سلطنت طلب ها و افرادی که جوانان را تشویق به فحشا کرده و فضایی را برای فراهم سازی شرایط ، جهت برقراری روابط نامشروع فراهم کرده اند ، حکایت از آن دارد که اینستاگرام در سایه غفلت مسئولان تبدیل به یک اتاق جنگ بزرگ و قدرتمند برای به انحراف کشیدن جوانان ایرانی و فرو بردن آنها در فساد و فحشا تبدیل شده است.
برخی جریان‎های منحرف در هیاهوی کم توجهی مسوولان به مسائل فرهنگی و اعتقادی جوانان کشور، در شبکه‎های اجتماعی به نشر و ترویج آموزه‌های ضد دینی خود می‌پردازند و در این میان برخی جوانان نیز فریب این گروه های منحرف را خورده و جذب آنان می‎شوند.
شیطان پس از شش هزار سال عبادت، وارد جرگه فرشتگان مقرب الهی شد، اما تکبری که در وجودش همچون شعله زیر خاکستر بود، به هنگام سجده بر آدم، سر برآورد و ندای «خلقتنی من نار و خلقته من طین» سر داد؛ ندایی که او را از قله سعادت به قعر شقاوت فرستاد و از آنجا بود که کمر همت به گمراه کردن آدم (ع) و فرزندان او بست و فریاد زد: «فبعزتک لأغوینهم اجمعین.»
 با وسوسه‌اش کام آدم و حوا را به طعم میوه ممنوعه آلوده نمود و آنان را از بهشت عرشی به منزل فرشی هبوط داد و حال این قابیل است که با کمند حسادت شیطان، دست خویش را به خون برادر رنگین نموده و خداوند را بر آن داشت تا انسان را تا ابدیت ندا دهد که: «الم اعهد الیکم یا بنی آدم أن لا تعبدوا الشیطان إنه لکم عدو مبین.»
 و اکنون سال‌ها از آن عهد جاودانه خداوند با فرزندان آدم می‌گذرد و در تاریخ همواره قابیلیانی بودند که این عهد را شکسته و به جرگه عبادالشیطان درآمده‌اند، ولی شیطان بر سر پیمانی که با خویش بسته بود، محکم ایستاده و پیروانی را به عبادت خویش فرا می‌خواند و ندای «أنا ربکم الأعلی» را که روزی به واسطه فرعون سر می‌داد، امروز خود بی واسطه سر می‌دهد تا مرهمی باشد بر زخم کهنه تکبرش.

یک گروه تحقیقاتی نسبت به گسترش شیطان‌پرستی در جامعه هشدار داد و خبر داد که اکنون بیش از 70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند.


روزگار ما اما، روزگار پایه‌گذاری و سازمان‌‌دهی به اجتماع‌های پراکنده شیطان پرستی است. سران شیطانیست در تلاشند، این اجتماع را به تحقق برسانند و برای این مقصود، از ابزار‌های گوناگون اطلاع‌رسانی بهره می‌برند.
یک گروه تحقیقاتی نسبت به گسترش شیطان‌پرستی در جامعه هشدار داد و خبر داد که اکنون بیش از 70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند. موقعیت جغرافیایی فعالیت این جریان مخرب و ویرانگر اخلاقی برخی ازشهرهای نقاط مرکزی و جنوب غربی ایران است و خشونت، خونخواری و آدم زدایی از ویژگی های آن به شمار می رود به گونه ای  که برخی از جوانان هوادار این جریان‌ها با آسیب رساندن به خود و دیگران درصدد ارتقای جایگاه خویش در گروه هستند.
در تحقیقات مستندی که به تازگی در اختیار مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است، لباس های گشاد، لباس های رنگی جلف، انگشتر‌های خاص تیغ دار، دستبندهای متنوع و عجیب، گردنبندهای اسکلتی با موهای بلند یا سر طاس به عنوان نشانه‌های ویژه گروه‌های همسو با شیطان پرستی بیان شده است.

در این گزارش تاکید شده است که علاوه بر ماهواره ها و سایت‌های اینترنتی، انتشار کتب متعدد برای ترویج این جریان در داخل کشور عامل رواج این فرقه ها شده است.

جریان شیطان پرستی در غرب با ابزار موسیقی اعلام موجودیت کرد و روابط نامشروع، موسیقی متال، رفتارهای ساحرانه و اعمال و مناسک خاص ماورایی و جادوگری از ویژگی های این جریان است.
رفتار خشونت آمیز اعضای گروهای شیطان پرست با حیوانات و برخی از اطرافیان نیز بسیار تاسف‌بار و قابل تامل است.
معاون قوه قضاییه در همین رابطه  گفت: در عصری که یک عده‌ برای از بین بردن جبهه باطل، در عراق و سوریه می‌جنگند باید از ابزاری در فضای مجازی استفاده کنیم که قاسم سلیمانی را چهره نشان دهد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا شهریاری در همایش بین‌المللی فضای مجازی پاک صحبت‌های خود را به سیاست‌گذاری در باب شبکه‌های اجتماعی معطوف کرد و گفت: صفحه مجازی پاک باید از ناپاکی‌ها به دور باشد. برخی ناپاکی‌ها در فضای مجازی به سان نجاست در زندگی مردم است در حالیکه ناپرهیزی از نجاسات به پاکی انسان صدمه می‌زند.

ترویج هرزگی، ترویج ابزار دزدی و تحصیل مال نامشروع در فضای مجازی از مصادیق ناپاکی اینترنت است. تبلیغ اخبار باطل که امروز به یکی از معضلات تبدیل شده از دیگر ناپاکی‌های اینترنتی است.

او گفت: اعمالی که انسان از صبح تا شام انجام می‌دهد باید با قصد قربت باشد. حکمت‌مداری در فضای مجازی این است که فضای مجازی رنگ خدایی بگیرد بنابراین علاوه بر پرهیز از نجاسات اعیانی انسان باید اعمالش را نیز به قصد قربت نزدیک کند.

معاون قوه قضاییه گفت: زمانیکه فضای مجازی حکمت‌مدار می‌شود، فراتر از جامعه دانایی محور عمل می‌کند و لذا باید تلاش کنیم فضای مجازی را از ناپاکی‌ها خلاص کنیم.

او با بیان اینکه در فضای مجازی برخی افراد ترویج شیطان‌پرستی می‌کنند، به بیان ملاک‌های اینترنت ناپاک پرداخت و گفت: ترویج هرزگی، ترویج ابزار دزدی و تحصیل مال نامشروع در فضای مجازی از مصادیق ناپاکی اینترنت است. تبلیغ اخبار باطل که امروز به یکی از معضلات تبدیل شده از دیگر ناپاکی‌های اینترنتی است.
امروز در رسانه‌های خارجی القا می‌کنند کشوری مانند ایران که قانون همجنس بازی ندارد، در خلاف چارچوب‌های آزادی حرکت می‌کند.
اگر چه برخی مسئولان  به صراحت می گویند که با راهی کردن افراد به زور شلاق به بهشت مخالف اند ، اما باید حواسشان باشد که در فضای موجود و کم توجهی به این شبکات سراسر فساد ، راه برای هدایت فوج فوج مردم به جهنم باز باز است و گناه انحراف حتی یک نفر در فضای به وجود امده گردن این مسئولان خواهد بود.
امید است که به جای حرف زدن از فیلتر کردن صفحات موجود ، فیلتر کردن اینستاگرام و شبکات این چنینی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.


منابع : سینتا / برنا / برترینها