تبیان، دستیار زندگی
بارسلونا با پیروزی پر گل مقابل رایو وایکانو بار دیگر به صدر جدول رده بندی لیگا بازگشت اما زمانی طولانی را دور از صدر جدول گذراند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ال کلاسیکو تعیین کننده قهرمان لالیگا 

بارسلونا با پیروزی پر گل مقابل رایو وایکانو بار دیگر به صدر جدول رده بندی لیگا بازگشت اما زمانی طولانی را دور از صدر جدول گذراند.


فوتبال

هفته بیست و ششم لیگ فوتبال اسپانیا برای بارسلونا خوش یمن بود زیرا توانست با پیروزی 6 بر یک مقابل رایو وایکانو بار دیگر بالاتر از رئال مادرید، رقیب دیرینه اش در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد.
درست 127 روز و 16 دیدار طول کشید تا آبی و اناری ها بتوانند صدر جدول را از رئال مادرید پس بگیرند. آنها صدر جدول را در روز اول نوامبر 2014 و پس از باخت خانگی مقابل سلتاویگو از دست دادند. پیش از آن نیز فاصله شان در صدر جدول پس از شکست سه بر یک در سانتیاگو برنابئو مقابل رئال کاهش یافته بود. در هفته جاری که رئال مادرید مقابل بیلبائو شکست خورد و آنها موفق به شکست رایو شدند، بار دیگر صدر جدول لیگا را از آن خود کرده اند.
در حالی که ال کلاسیکوی برگشت دو هفته دیگر برگزار می شود، بارسلونا می تواند با کسب یک پیروزی در نوکمپ، فاصله امتیازی اش با رئال مادرید را به عدد چهار برساند. دیدار هفته آینده بارسلونا مقابل ایبار است که هفت شکست پیاپی را در کارنامه اش ثبت کرده است. رئال نیز باید مقابل لوانته قرار بگیرد و به نظر نمی رسد در هفته آینده امتیاز از دست بدهد. بدین ترتیب، برگزاری ال کلاسیکو می تواند تا حدود زیادی تکلیف این فصل را مشخص کند.

مسی چگونه در سه ماه به رونالدو رسید

13 دسامبر 2014 اگر کسی ادعا می کرد که مسی آقای گل لالیگا خواهد شد، شاید همه به او می خندیدند اما سه ماه بعد، این ادعا دیگر خنده دار نیست. در آن تاریخ، رونالدو با 25 گل زده در مقابل 13 گل مسی به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار داشت. اگر به 22 نوامبر برگردیم، این فاصله بیشتر نیز بود. 20 گل در مقابل 7 گل اما وقتی سال جدید میلادی شروع شد، به یکباره رونالدو و رئال افت کردند و در سوی دیگر، بارسا و مسی به اوج رسیدند.

مسی موفق شد در کمتر از سه ماه و با هت تریک در بازی امروز مقابل رایووایکانو، فاصله 12 گله خود با رونالدو را به صفر برساند و با 30 گل در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. او هم اکنون با وجود اینکه رونالدو هم 30 گله است، آقای گل اسپانیا محسوب می شود چرا که 9 گل رونالدو از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیده است.

مسی همچنین تا بدینجای سال 2015 موفق شده در دو چالش دیگر نیز بر رونالدو غلبه کند. او با ثبت هت تریک مقابل رایو، رکورددار هت تریک در تاریخ لالیگا  شد(24). پس از او رونالدو با 23 هت تریک قرار دارد. همچنین مسی به اولین بازیکنی بدل شد که برای شش فصل متوالی، موفق به زدن بیش از 40 گل در همه رقابت ها شده است. یک آمار خیره کننده از سوی فوق ستاره آرژانتینی.

بخش ورزشی تبیان