تبیان، دستیار زندگی
برای وبگردی راحت تر و مدیریت برنامه های نصب شده بر گوشی خود در ادامه با دو اپلیکیشن از تازه های فناوری آشنا شوید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های فناوری



برای وبگردی راحت تر و مدیریت برنامه های نصب شده بر گوشی خود در ادامه با دو اپلیکیشن از تازه های فناوری آشنا شوید

تازه های فناوری

اپلیکیشنی مخصوص وبگردی
اگر روی یک لینک کلیک کنید، لینک در صفحه جدیدی باز می شود و تا باز شدن صفحه بایستی منتظر ماند اما برنامه Link Bubble راه حل متفاوتی را پیش روی کاربران قرار می دهد.
کاربران اسمارت فون ها به خوبی می دانند زمانی که در حال تماشای یک فیلم یا مطالعه یک صفحه در فضای اینترنت هستند، اگر بر روی لینک دیگری که برای آنها فرستاده می شود، کلیک کنند، آن لینک در صفحه جدیدی باز شده و مطالعه صفحه یا تماشای فیلم را مختل می کند.
اما با نصب برنامه ای با نام  Link Bubble به سادگی می توان این مشکل را حل کرد. زمانی که این برنامه روی اسمارت فون نصب باشد و روی لینک کلیک می کنید تا باز شود دیگر شما را در یک صفحه جدید پرت نمی کند بلکه یک دایره کوچکی به شکل حباب روی صفحه ظاهر می شود و تا بارگذاری کامل صفحه به صورت پس زمینه دیده می شود و کاربر در صورت تمایل می تواند با لمس حباب به صفحه جدید وارد شود.
این برنامه از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید، ویندوز و iOS را نیز برخوردار است.
هدست های واقعیت مجازی چیست؟
سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی بوده اند، تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله های فراوان کاری در اجتماع های امروزی که همه درگیر زندگی روز مره هستند و ایجاد یک چنین فضا هایی که انسان ها را گاهی از خستگی ها و مشغله های فکری دور می کند به شدت احساس می شود .حال ما می خواهیم به بررسی یکی از محصولات این تحقیقات بپردازیم این محصول واقعیت مجازی نام دارد .
تصور کنید در دنیای مجازی بتوانید به هر جا که می خواهید قدم بگذارید  همه چیز آن را می‌توانید احساس کنید. می‌توانید با جای جای آن تعامل برقرار کنید و بعد از چند ثانیه خود را در آن غوطه ور خواهید دید

App Master به سرعت توانست به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی مدیریت برنامه‌ها تبدیل شود که این امر به دلایل مشخصی از جمله نوآوری‌ها و امکانات جدیدی است که این اپلیکیشن در خود جا داده است و باعث می‌شود برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر، این نرم‌افزار، یک حذف‌کننده ی صرف نباشد


دنیای مجازی چندین دهه است رویای بشر بوده، رویایی ناتمام! رویایی که اولین بارقه‌های حضور قابل قبول آن را طی یکی دو سال اخیر می‌توان دید. جایی که نه می‌توان دنیای واقعی خواندش و نه یک دنیای کاملا خیالی. واقعیت مجازی را در ساده ترین حالت می‌توان به دنیایی تشبیه نمود که در عین مجازی و سه بعدی بودن، زمانی که کاربر به آن وارد می‌شود احساس کند که در آن دنیا قرار دارد و می‌تواند در آن غوطه ور شود. دهه ها است که دانشمندان، تئوریسین‌ها و مهندسین در تلاشند تا با کمک کامپیوترها و ساخت دنیاهای اینچنینی که تاکنون ده‌ها نمونه از آن را دیده‌ایم، مرز بین رویاها و واقعیت را از میان بردارند ولی هنوز هم برای رسیدن به این آرزو راه درازی در پیش است. فاصله‌ای که طی یکی دو سال اخیر با جهش‌های بزرگی مواجه بوده است و این روزها حداقل می‌توان بخشی از رویاهای این تکنولوژی را که رنگ و بوی حقیقت به خود گرفته‌اند در هیبت تکنولوژی‌هایی همچون هدست واقعیت مشاهده نمود.
به تازگی شرکت سونی خبر از رونمایی هدست واقعیت مجازی خود داده، سونی می گوید این محصول را از نظر فنی به میزان چشمگیری ارتقا داده تا از تولیدات رقبا بهتر عمل کند.
از جمله این تغییرات می توان به استفاده از یک نمایشگر جدید 5.7 اینچی اشاره کرد که نسبت به نمونه قبلی دو برابر سریع تر است و لذا تصاویر ارزش افزوده، را با پرش و مشکل کمتری پخش می کند. بنابراین تصاویر این هدت ست ها با تصاویر جهان واقعی تفاوت زیادی ندارند.
همچنین برای مشاهده واقعیات جهان بیرون نیازی به برداشتن کامل هدست از روی سر نیست و تنها کافی است آن را به سمت راست سرتان هل بدهید تا محیط بیرونی برایتان قابل ملاحظه باشد، در حالی که سونی اظهار امیدواری کرده این هدست را در نیمه اول سال 2016  به بازار بفرستد، در مورد قیمت تمام شده اش اظهار نظر نکرده است.

تازه های فناوری

مدیریت برنامه‌های نصب شده با App Master
App Master  یک اپلیکیشن اندرویدی برای مدیریت برنامه‌های نصب شده روی گوشی است که مدت زیادی از منتشر شدن آن نمی‌گذرد اما در همین زمان کم موفق به کسب جایگاه بالایی در بین اپلیکیشن های مشابه شده است.
همان طور که گفته شد App Master به سرعت توانست به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی مدیریت برنامه‌ها تبدیل شود که این امر به دلایل مشخصی از جمله نوآوری‌ها و امکانات جدیدی است که این اپلیکیشن در خود جا داده است و باعث می‌شود برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر، این نرم‌افزار، یک حذف‌کننده ی صرف نباشد و کارایی‌های بسیار کاربردی دیگری نیز داشته باشد.
برای مثال یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن امکان بازگردانی برنامه‌های پاک شده است. وقتی شما نرم‌افزاری را انتخاب می‌کنید و گزینه‌ی حذف را فشار می‌دهید، پنجره‌ای برای تایید فرمان شما باز خواهد شد که در این پنجره گزینه‌ای با نام Move To Recycle Bin وجود دارد و به طور پیش‌فرض فعال است. این موضوع باعث می‌شود تا یک Recycle Bin مجازی در گوشی شما به وجود آید و برنامه‌هایی که از طریق این اپلیکیشن به حذف آن‌ها می‌پردازید به کل از گوشی حذف نشوند و به این Recycle Bin مجازی منتقل شوند تا هر زمان که مایل بودید قادر به برگرداندن آن برنامه باشید. اگر مایل به استفاده از این امکان برنامه نیستید کافی است هنگام تایید فرمان حذف، این گزینه را غیر فعال کنید.
اما ویژگی جالب دیگری که این اپلیکیشن به شما ارائه می‌دهد امکان حذف موقتی نرم‌افزارها است. برای مثال شما می‌توانید هنگام حذف یک اپلیکیشن، مشخص کنید که بعد از چند ساعت به طور خودکار، آن نرم‌افزار بازیابی شده و به لیست نرم‌افزارهای موجود در گوشی شما بازگردد.
دارا بودن محیط کاربری زیبا، قابلیت حذف کردن اپلیکیشن‌ها به صورت دسته‌ای، پاک کردن برنامه‌های سیستمی، پشتیبان‌گیری و بازیابی ساده، Freeze و unfreeze کردن اپلیکیشن‌ها، قابلیت دسته‌بندی و یافتن ساده‌ی برنامه‌ها، به اشتراک‌گذاری برنامه‌ها به صورت تکی یا دسته جمعی تنها با یک کلیک و... از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود App Master ارزش یک بار امتحان کردن را داشته باشد. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.



فرآوری: علی احمدی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: باشگاه خبرنگاران/ مهر/ زومیت
مطالب مرتبط:
از دنیای مجازی چه خبر؟
اطلاعاتی از فضای مجازی