تبیان، دستیار زندگی
در روزهای پایانی سال جراحان پلاستیک هم مانند سایر صاحبان مشاغل به فکر داغی بازار خود افتاده اند با شعار« سال جدید، چهره نو»، قصد دارند جیب خود را پر پول کرده و سلامت مردم رابه خطر بیندازند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سپیده آماده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاسبی با شعار سال جدید، چهره نو!

در روزهای پایانی سال جراحان پلاستیک هم مانند سایر صاحبان مشاغل به فکر داغی بازار خود افتاده اند با شعار« سال جدید، چهره نو»، قصد دارند جیب خود را پر پول کرده و سلامت مردم رابه خطر بیندازند.

کیانا نیکفام –بخش اجتماعی تبیان
جراحی پلاستیک


 آخر سال که می شود اکثر صاحبان مشاغل برای داغی بازار شب عیدشان به فکر تبلیغات از طریق ارسال پیامک به کاربران شبکه تلفن همراه می افتند و در این میان فروشگاه های پوشاک و مبلمان و وسایل منزل و خدمات آرایشی و بهداشتی از جمله مهم ترین این آگهی دهندگان هستند. در این میان صاحبان حرف و مشاغل با استفاده از عبارات اغواگرایانه ای مانند حراج و کاهش قیمت مردم را برای استفاده از خدماتشان فرا می خوانند. امسال جراحان پلاستیک هم به تبع همین رسم دست به کار شده اند و با ارسال پیامک هایی از مردم می خواهند در این روزهای پایانی سال تن سالم خود را به دست جراحان پلاستیک بسپارند تا با چهره ای جدید به استقبال سال نو بروند!
مطب های شلوغ جراحان پلاستیک در روزهای پایانی اسفند!
هر چند امسال بازارها و مراکز خرید به نسبت سالهای گذشته با افزایش مراجعه روبرو نشده اند اما بازار جراحان پلاستیک مثل سالهای گذشته داغ داغ است، این روزها اگر گذرتان به مطلب جراحان پلاستیک بیفتد با حجمی از مردمی روبرو می شوید که روی صندلی، انتظار لحظه ویزیت و تعیین زمان عمل را می کشند و  تمام سعی شان در این راستا است که دکتر را راضی کنند و زمان عملشان پیش از عید تعیین شود تا از طرفی در تعطیلات دو هفته عید بتوانند دوران نقاهت جراحی را گذرانده و از طرف دیگر با چهره ای جدید به استقبال سال نو بروند.

مرکز توجه واقع شدن آنقدر برای برخی ها مهم است که حاضرند، شده به زور قرض و قوله هزینه عمل جراحی را به دست بیاورند و بتوانند با چهره ای نو در مهمانی های نوروزی حضور پیدا کنند!


پرده برداری از چهره ای جدید در دید و بازدید های نوروزی!
این روزها یکی از موارد مورد بحث دید و بازدید های نوروزی، بحث درباره دماغ و گونه عمل کرده خانوم الف و بوتاکس و ژل تزریق شده خانم ب است، عمل هایی که به باور اعضای فامیل خیلی هم بهشان می آید و چهره شان را از این رو به آن رو کرده و باعث شده نقل مجلس دید و بازدید های نوروزی هم باشند. مرکز توجه واقع شدن آنقدر برای برخی ها مهم است که حاضرند، شده به زور قرض و قوله هزینه عمل جراحی را به دست بیاورند و بتوانند با چهره ای نو در مهمانی های نوروزی حاضر شوند!

 با چهره ای جدید به عید دیدنی بروید!
البته ماجرای «سال نو، چهره نو» تنها مختص خانم ها نیست و مدیران مراکز و کلینک های زیبایی لزوم نو شدن چهره آقایان در سال نو را از قلم نینداخته اند. ماجرای کاشت مو و تزریق بوتاکس برای جوانی عمل غالب مراجعات آقایان به مطب های زیبایی است که از قضا در روزهای پایانی سال هم با گسترش چشمگیری روبرو می شود و خیلی ها برای اینکه بتوانند با چهره جدید که حاصل کاشت مو و وتزریق بوتاکس است راه دید و بازدید های نوروزی را در پیش گیرند، در روزهای پایان سال راه کلینیک های زیبایی را در پیش می گیرند.
یکی بخر، دو تا ببر!
در این میان جراحان پلاستیک  که برای جذب مشتری با رقبای پر و پا قرصی در صنف خود روبرو هستند هم در این میان از انواع و اقسام حربه و تبلیغ استفاده می کنند تا بازار خود را گرم تر کنند و مراجعان را از کف سایر رقبای پزشکشان بربایند و در این میان برخی با شعارهایی مانند  «تزریق ژل لب، اشانتیون جراحی بینی»! یا «پول جراحی بینی را بدهید و  از خدمات جراحی بینی و گونه گذاری همزمان استفاده کنید» به دنبال داغی بازارشان هستند، شعارهایی که آدم را یاد تبلیغ «یکی بخر و دو تا ببر» دستفرشان کنار خیابان می اندازد!

در این میان جراحان پلاستیک هم که برای جذب مشتری با رقبای پر و پا قرصی در صنف خود روبرو هستند هم در این میان از انواع و اقسام حربه و تبلیغ استفاده می کنند تا بازار خود را گرم تر کنند


زیبایی به چه قیمتی؟
سالهای سال است که رسانه از پیامدهای جبران ناپذیری که جراحی های زیبایی می تواند بر پیکره مردم وارد کند اطلاع رسانی می کند اما انگار قدرت مراکز زیبایی بیشتر از روشنگری رسانه ها است و در این میان هر روز بر گستره افرادی که از خدمات زیبایی مراکز و کلینیک های زیبایی که برخی شان هم غیر مجاز هستند، بهره می برند. در همین رابطه رئیس سازمان غذا و دارو ضمن هشدار در خصوص تزریق بوتاكس توسط غیر پزشك در کلینتیک ها و مراکز زیبایی اظهار داشته است که : این قبیل مراكز به دلیل ارزان بودن عمدتاً از داروهای غیراستاندارد و غیرمجاز استفاده می‌كنند كه در مواردی با مخاطراتی از قبیل حساسیت و آلرژی‌های شدید همراه است. علاوه بر این مواد تقلبی و قاچاق توسط افرادی به مشتری تزریق می‌شود كه آموزش‌های لازم را دریافت نكرده‌اند. وی تاکید کرده است: متأسفانه بسیاری از بوتاكس‌های موجود در بازار، از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد كشور می‌شود كه استفاده از آنها عوارض جدی برای پوست صورت دارد.
باز هم فرهنگسازی
در این میان با توجه به حجم استفاده مردم از  جراحی های زیبایی باز هم رسانه ها به خصوص رسانه ملی با روشنگری در خصوص پیامدهای این جراحی ها می توانند مردم را نسبت به عواقب چنین عمل هایی آگاه کنند تا دیگر شاهد چنین حجمی از نابودی سلامتی به بهانه زیبایی نباشیم.