تبیان، دستیار زندگی
كلنگ می‌خورد مجموعه‌ی فرهنگی در جوار آرامگاه منوچهر آتشی، هم‌زمان با مراسم نخستین سالگشت درگذشت این شاعر معاصر، كلنگ می‌خورد. به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه شامل ساختمان فرهنگی و آمفی‌تئاتر روب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه‌ فرهنگی در جوار آرامگاه منوچهر آتشی كلنگ می‌خورد

مجموعه‌ی فرهنگی در جوار آرامگاه منوچهر آتشی، هم‌زمان با مراسم نخستین سالگشت درگذشت این شاعر معاصر، كلنگ می‌خورد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه شامل ساختمان فرهنگی و آمفی‌تئاتر روباز خواهد بود، كه قرار است پس از آن نیز مقبره‌ای برای آتشی ساخته شود.

به‌گفته‌ی برگزاركنندگان مراسم، اگر مسؤولان دولتی در این زمینه اقدامی نكنند، دوستداران او هماهنگ با ساخت مجموعه، این كار را انجام خواهند داد.

قرار است در مراسم نخستین سال‌روز درگذشت منوچهر آتشی كه در بوشهر برگزار می‌شود، سعید مهیمنی و سیدجعفر حمیدی درباره‌ی شعر او سخنرانی كنند.

این مراسم از ساعت 15 روز پنج‌شنبه دوم آذرماه در آرامگاه این شاعر واقع در امام‌زاده عبدالمهیمن و در جوار آرامگاه شیخ حسین چاكوتایی ـ از مبارزان علیه استكبار انگلیس ـ با صحبت‌های محسن شریف آغاز خواهد شد.

پخش شعر "آهنگ دیگر" آتشی با موسیقی و همچنین سه شعر با صدای خود شاعر نیز از دیگر بخش‌های مراسم درنظر گرفته شده است.

همچنین در این برنامه كه با عزاداری محلی همراه خواهد بود، شاعرانی از تهران، اهواز، شیراز، كازرون، مشهد و مسجدسلیمان برای شعرخوانی دعوت شده‌اند.

پرویز هوشیار ـ از دست‌اندركاران برگزاری مراسم یادشده ـ گفت: با این‌كه آتشی ازسوی سازمان صدا و سیما چهره‌ی ماندگار معرفی شده، ولی تلویزیون بوشهر هیچ‌وقت از او حزفی نمی‌زند.

پیكر آتشی سوم آذر‌ماه سال گذشته از مقابل تالار وحدت تهران تشییع شد. بر سر محل تشییع و مدفن این شاعر، اختلاف نظرهایی وجود داشت و با وجود اعلام امامزاده طاهر كرج به‌عنوان آرمگاه وی، در روز تشییع پیكر، اعلام شد كه با اصرار همشهری‌هایش، خانواده‌ی آتشی، زادگاه او ـ بوشهر ـ را به‌عنوان مدفنش درنظر گرفته‌اند، و به این ترتیب، پیكر شاعر ایلیاتی دشتستان در خاك زادگاهش آرام گرفت.

منوچهر آتشی ـ شاعر و مترجم ـ دوم مهرماه سال 1310 در دهرود دشتستان متولد شد و 29 آبان‌ماه سال 1384 در سن 74سالگی در تهران درگذشت.

"آهنگ دیگر" (1339)، "آواز خاك" (1347)، "دیدار در فلق" (1348)، "وصف گل سوری" (1367)، "گندم و گیلاس" (1368)، "زیباتر از شكل قدیم جهان" (1376)، "چه تلخ است این سیب" (1378) و "حادثه در بامداد" (1380) ازجمله مجموعه‌های شعری او هستند.

منبع : ایسنا


لینک :

منوچهر آتشی درگذشت

نوشتاری از منوچهر آتشی درباره‌ی ادبیات دفاع مقدس

یادی از رفتگان فرهنگ و ادب دیار