تبیان، دستیار زندگی
رایحه خوش، چیزی است که همه آدم های دنیا دوست دارند، گاهی هزینه زیادی هم برای آن می کنند، در دین اسلام هم تاکید زیادی روی نظافت و استفاده از بوی خوش شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عطرهای ناقلا


رایحه خوش، چیزی است که همه آدم های دنیا دوست دارند، گاهی هزینه زیادی هم برای آن می کنند، در دین اسلام هم تاکید زیادی روی نظافت و استفاده از بوی خوش شده است، پیامبر خدا همیشه از عطرهای خوشبو استفاده می کردند و جالب این که هزینه عطر ایشان از هزینه خوراکشان بیشتر بود.

عطر

امروزه فروشگاه های زیادی عطرهای مختلف می فروشند، البته با قیمت هایی که اصلا شبیه هم نیستند.اگر شما عطر خاصی مد نظرتان باشد، و قیمت آن را از ده فروشگاه مختلف سوال کنید، باور کنید ده پاسخ مختلف خواهید گرفت، البته با عناوینی از قبیل: این اصل اصله، این را مسافر آورده ، این درجه دو است، این تو دبی بسته بندی می شه و ...
به دلیل ازدیاد کارهای تقلبی و متاسفانه افراد سودجو خصوصا برخی دست فروشانی که مدعی اند عطرهاشون اورجینال هست توجه شما رو به چند نکته جلب می کنم. اگر فروشنده ای به نکات زیر اشاره می کند بدانید محصولاتش تقلبی است:
• عطر اورجیناله، اما جعبه ش تو بار خراب شده و بدون جعبه اس، نصف قیمت میدم .
• این عطر مسافری اومده بخاطر مسائل گمرکی جعبه نداره و بدون جعبه اومده.
• خودم این عطر رو از دبی وارد می کنم بخاطر همین قیمتش نصف همه جاس.
• عطر اورجیناله چون تو دبی بسته بندی میشه، قیمتش نصفه.


یک نکته اساسی
دو نوع عطر بیشتر وجود نداره. عطرها یا اورجینالند و یا تقلبی، درجه 1-2-3-4 و... نداریم. اگر شخصی مدعی بود این عطر درجه 2 هست اما تقلبی نیست و چون تحت لیسانس فلان کشوره و مبلغش منطقی نبود بدونید عطر تقلبیه. البته این بند استثنایی هم داره چرا که برخی برندها در دو یا سه کشور خط تولید دارند، مانند برندهای آمریکایی که در اروپا هم تولید می شوند که البته این امر تفاوتی در قیمت آنها ندارد. لطفا اگر از دست فروش ها خرید می کنید بیش از 30 هزار تومن هزینه نکنید، چون محصولاتشون تقلبیه.


اما برای کسانی که هزینه زیادی می کنند و می خواهند که عطرشان اصل باشد، راه های تشخیص عطرهای اصلی و اورجینال از تقلبی وجود دارد:

راه های مدرن
1- حتما قبل از خرید، عطر مورد نظر خود را در اینترنت Search کنید و عکس های آن را ببینید، مثلا اگر قصد خرید عطر Dior Homme Intense را دارید به سایت دیور رفته و عکسهای این عطر را با دقت نگاه کنید، هنگام خرید، عطر مورد نظر را با عکس مقایسه کنید.


2- اخیرا بر روی موبایل ها نرم افزاری نصب می شود به نام Scanner که از طریق اینترنت کار می کند، این نرم افزار بارکد عطرها را اسکن نموده و پس از اندکی جستجو نام عطر، نام کمپانی و مشخصات عطر مورد نظر را به شما نمایش می دهد و شما می توانید از صحت بارکد آن اطمینان پیدا کنید.

یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص عطر تقلبی درب شیشه یا بطری محصولات است. اکثر عطرهای اورجینال دارای درب سنگین و تقریبا آهن ربایی هستند که کاملا با خود شیشه چفت می شوند که در نمونه تقلبی درب آنها بسیار سبک و شل روی عطر قرار می گیرد

راه های ساده
1- در نوع تقلبی عطر، حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه ی این عطرها معمولا برجسته نیست و با کمی دقت تفاوت بین فونت ها قابل تشخیص است.

2- یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص عطر تقلبی درب شیشه یا بطری محصولات است. اکثر عطرهای اورجینال دارای درب سنگین و تقریبا آهن ربایی هستند که کاملا با خود شیشه چفت می شوند که در نمونه تقلبی درب آنها بسیار سبک و شل روی عطر قرار می گیرد. درب شیشه ی این عطرها کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی است و اگر ناخن خود را بر روی آن بکشید رنگ آن می ریزد.


3- شیشه این عطرها کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آنها را در نور نگاه کنید به راحتی رگه های آن قابل مشاهده است (البته این امر منوط به این است که شما حداقل ۱۰ عطر اصل را در نور مشاهده کرده باشید و آنجاست که تفاوت را احساس خواهید کرد).


4- معمولا این عطرها بوی الکل می دهند، بزرگترین و بدترین عیب یک کمپانی عطرسازی این است که از عطر آن کمپانی، بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ است، پس هرگاه بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.


5- کد عطر؛ هر عطر دارای کد خاصی است که شامل عدد و حروف می باشد، بعنوان مثال ( B478) که این کد در قسمت انتهای شیشه عطر و قسمت انتهای جلد همان عطر درج شده که حتما باید یکسان باشند.


6- یكی دیگر از مهم ترین قسمت های یك عطر ، جعبه آن است كه نقش اساسی در فروش آن و صد البته در تشخیص نوع اصلی از تقلبی یك عطر دارد، چون تولید كنندگان عطرهای تقلبی به واسطه امكانات محدودشان در بخش جعبه عطر نتوانستند به پای عطرهای اصلی برسند . در عطرهای های اصلی جعبه دارای چاپ عالی ، شكیل ، زیبا و پلاستیك روی جعبه فوق العاده شفاف و منظم است، در داخل جعبه نیز یك مقوای محافظ شیشه به همراه یك بروشور معرفی محصول ، وجود دارد .


7- یكی از نكات مهم در جعبه عطرهای اصلی نداشتن عبارت Made in است چون در عطرهای اصلی معمولاً فقط به نوشتن عبارت های چون PARIS اكتفا میكنند، اما در عطرهای تقلبی و مخصوصاً چینی عبارت های چون Made  in London یا Made in Paris دیده می شود.

خیالتان راحت اگر:

1- عطری دارای لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم باشد، ۱۰۰% اورجینال است.
2- از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و حتما پس از خرید، فاکتور با مهر فروشگاه دریافت نمایید.

فرآوری: زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


با نگاهی به جهان و  کیش پرفیوم

مطالب مرتبط:
برخلاف آنچه می پندارید، نکاتی برای زیبایی 
چگونه موهای فر را به زانو دراوریم 
گوشواره های جد بزرگ 
کی گفته مرد باید زمخت باشه 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.