تبیان، دستیار زندگی
دید و بازدید عید از رسومات مهم در ایام نوروز است؛ اما همواره به یاد داشته باشید که بایستی مواردی را در این گونه دیدارها رعایت کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولویت با اقوام وایرلس دار است (طنز)


دید و بازدید عید از رسومات مهم در ایام نوروز است؛ اما همواره به یاد داشته باشید که بایستی مواردی را در این گونه دیدارها رعایت کنید.

دنیای مجازی

1- در رفتن به خانه اقوام اولویت بندی داشته باشید اول از همه به خانه آن دسته از اقوامی بروید که در خانه شان اینترنت داشته باشند از میان اینترنت دار هم اولویت را برای آنهایی بگذارید که اینترنتشان پر سرعت تر است. به محض رسیدن به منزلشان بگویید بایستیای میل هایتان را چک کنید و پسورد  وایرلس شان را بگیرید! زمان را هدر ندهید و همان موقع دانلود فیلم دلخواهتان را استارت بزنید! نگران نباشید، وایرلس ها تا کمی این طرف و آن طرف تر جواب می دهد، اگر مدت زمان عید دیدنی برای دانلود فیلم کفایت نکرد، گوشی تان را داخل خودرویتان در نزدیکی خانه اش بگذارید تا فیلم به صورت کامل دانلود شود! عید برای همین عید دیدنی ها و استفاده از چنین فرصت های است دیگر!


2- باز هم می گوییم که الویت بندی خیلی مهم است! زمان خود را بیهوده هدر ندهید و از طرف دیگر عجله نکنید و معده یتان را با هر چیزی پر نکنید!
هنگامی که پذیرایی می شوید با دقت ملاقه را در ظرف آجیل فرو کنید، به آن جایی یورش ببرید که تعداد بیشتری پسته حضوردارد. نخود را خودتان می تواند بعداً بخرید و بخورید، تا می توانید پسته ها را قتل عام کنید! حتی می توانید پسته های دربسته ای از منزلتان به آنجا بیاورید و بعد از تناول پسته هایتان آن را در ظرف آجیل بریزید و به طعنه به صاحبخانه بگویید: «اینها که همه در بسته اند!» و بعد هنگامی که دوباره آجیل به شما تعارف کردند، به قتل عامتان ادامه دهید!


3- با توجه به اینکه خیلی از اقوام را انسان سالی یک بار و آنهم عید به عید می بیند! این ایام فرصت بسیار مناسبی است برای ضد حال زدن! به خانم ها بگویید بزنم به تخته چاق شدید! به آقایان هم بگویید کچل شده ای و شکسته!

با دیگر اقوام هماهنگ کنید، و در یک بازدید هماهنگ نشده و ایضا سرزده همگی با هم به خانه شان بروید! اینطوری کلی ذوق می کند، مورد داشتیم این قدر ذوق کرد که ذوق مرگ شد!

4- اگر کسی به خانه شما عید دیدنی آمد عدالت را رعایت کنید! بدین ترتیب که اگر جزو اقشار ضعیف جامعه بود آن آجیلی را برایش بیاورید که همه اش نخود و تخمه سیاه است! و اگر مایه دار بود برایش چلغوز و... بیاورید! این طوری در بازدیدی که به خانه شان می روید ضرر نمی کنید!


5- اقوام خود را سوپرایز کنید! مطمئنا آنها با دیدن همه شما یکهویی و با هم و آن هم بدون خبر بسیار خوشحال خواهند شد! بدون آنکه با آنها هماهنگ کنید، با دیگر اقوام هماهنگ کنید، و در یک بازدید هماهنگ نشده و ایضا سرزده همگی با هم به خانه شان بروید! اینطوری کلی ذوق می کند، مورد داشتیم این قدر ذوق کرد که ذوق مرگ شد! بعدش هم، اگر بازدید سرزده بد بود. این همه مسئول، این همه بازدید سرزده از جاهای مختلف نداشتند! (فقط موندیم اگه بازدید سرزده است، اون عکاس ها و فیلمبردارهای صدا و سیما از کجا زودتر با خبر شدن و اومدن!)


6- عید فرصت مناسبی است برای آنکه بقیه افراد متوجه شوند شما چقدر در سال گذشته موفقیت های مالی داشته اید! اگر هم اوضاع مالی تان چندان مساعد نیست و هشت تان گرو 9 تان است، چندان نگران نباشید، چک را برای همین موقع گذاشته اند دیگر از یک طرف کل وسائل منزل را نو کنید! از تلویزیون گرفته تا مبل و فرش و ...


نکته پایانی
اگر یک وقت چک هایتان برگشت خورد و به جایی رفتنید که آب خنک هایش معروف است؛ یادتان نرود چه کسی این همه راهنمایی موثر و مفید را برایتان داشته است! یک قلپ هم به ما آب خنک بدهید! گلویمان خشک شد این همه مطلب نوشتیم!

بخش خانواده ایرانی تبیان

سپیده دانایی

مطالب مرتبط:
جذاب ترین لحظات زندگی
برو بیاهای پر فایده
بهاری شو؛ تازه شو؛ خود را دریاب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.