تبیان، دستیار زندگی
سال 93 سالی بود که اشک ها ، لبخند ها ، شادی و حسرت های زیادی را برای ورزش ایران به ثبت رساند .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین ورزشکار سال 93 را شما انتخاب کنید


سال 93 سالی بود که اشک ها ، لبخند ها ، شادی و حسرت های زیادی را برای ورزش ایران به ثبت رساند .

والیبال

سال 93 برای ورزش ایران سال شلوغی بود و ورزشکاران ایران تلاش فراوانی برای ورزش ایران انجام  دادند. سالی که اشک ها ، لبخند ها ، شادی و حسرت های زیادی را برای ورزش ایران به ثبت رساند .
 از جام جهانی فوتبال گرفته تا لیگ جهانی والیبال، مسابقه‌های جهانی کشتی، جام جهانی بسکتبال، جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی و...
سال 93 در جهان ورزش مصادف بود با اتفاقات بسیار زیادی که مهمترین آن ها را می توانیم درخشش کاروان ایران در بازیهای آسیایی و همچنین جدال کاملا رویایی تیم ملی ایران با آرژانتین  یاد کنیم.در خلال مسابقاتی که در طول سال برگزار شد عده ای از ورزشکاران بیش از دیگران توانستند در رشته ورزشی خود خوش بدرخشند.  حال در نظر داریم تا بهترین ورزشکار سال 94 را انتخاب کنید . ورزشکاری که بیشترین تلاش را برای ورزش کشورمان انجام داده است.

1- احسان حدادی

دوومیدانی ورزشی بسیار مفرح برای بسیاری از کشورهای دنیاست اما در ایران از آنجایی که هیچوقت سرمایه گذاری های درستی روی آن نشده است نمایندگان کشور نیز نمی توانند مدال درخشانی برای میهنشان کسب کنند اما امسال احسان حدادی ورق را برگرداند و با کسب مدال طلا در رشته پرتاب دیسک  در بازیهای آسیایی بار دیگر ایرانی ها را به این رشته امیدوارتر کرد. مدال طلایی  که او توانست کسب کند به گفته بسیاری حتی از طلای رشته های دیگر نیز باارزش تر است.

2- نجمه خدمتی

بانوی جوان تیراندازی ایران در شرایطی که انتظار کسب مدال از الهه احمدی می‌رفت توانست چراغ قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی را روشن کند و اولین مدال طلای کاروان را کسب کند. بانوان ایران در بازی‌های آسیایی تنها 2 مدال طلا کسب کردند که یکی از آن‌ها نجمه خدمتی بود.

 3- سعید معروف

ستاره تیم ملی والیبال ایران نیازی به معرفی ندارد. معروف که کاپیتان تیم ملی نیز هست، نقش مهمی در موفقیت والیبال ایران در سالی که گذشت داشت. چهارمی لیگ جهانی که نخستین حضور یک تیم آسیایی در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت و کسب عنوان ارزشمند ششمی مسابقه‌های قهرمانی جهان، از جمله افتخاراتی بود که او به دست آورد. سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی از معروف به عنوان موتور محرک ایران یاد کرد. کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با دریافت پیشنهادی از تیم زنیت کازان وارد لیگ روسیه شد تا حضور در بالاترین سطح والیبال باشگاهی جهان را تجربه کند.

نابغه کشتی فرنگی ایران و جهان در سال 93 دست به کار بزرگی زد و با کسب ششمین مدال طلای جهان، توانست مجموع مدال‌های طلای خود در مسابقه‌های جهانی و المپیک را به عدد 7 برساند و از نظر مرغوبیت مدال از رکورد عبدالله موحد عبور کرده و بهترین ورزشکار تاریخ ایران شود.

4- بهداد سلیمی

پس از آنکه حسین رضا زاده از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد بسیاری از این می ترسیدند که مبادا رکرودها و خاطرات وزنه برداری برای همیشه از بین برود که با آمدن جوانی از قائم شهر بار دیگر همه نگرانی های از بین رفت. سلیمی ابتدا توانست در مسابقات جهانی رکورد شکنی کند و در بازیهای آسیایی نیز توانست مدال طلا را از آن خود کند.

4- ساره جوانمردی 

تیرانداز معلول ایران در رقابت‌های پاراآسیایی خوش درخشید و 2 مدال طلا به دست آورد. درخشش جوانمردی به اندازه‌ای بود که از او به عنوان برترین ورزشکار آسیا یاد شد.

5- سردار آزمون 

پدیده تیم ملی فوتبال ایران که قطعا در سال‌های آینده اخبار بسیار خوبی از او خواهیم شنید یکی از مهره‌های موثر تیم ملی فوتبال بود که هرچند شانس حضور در جام جهانی را پیدا نکرد، اما در جام ملت‌های آسیا نمایش درخشانی داشت و تحسین کارشناسان را برانگیخت. گل زیبایی که آزمون به قطر زد با حرکت دیدنی برگ کمپ مقایسه شد.

 6- حمید سوریان 

نابغه کشتی فرنگی ایران و جهان در سال 93 دست به کار بزرگی زد و با کسب ششمین مدال طلای جهان، توانست مجموع مدال‌های طلای خود در مسابقه‌های جهانی و المپیک را به عدد 7 برساند و از نظر مرغوبیت مدال از رکورد عبدالله موحد عبور کرده و بهترین ورزشکار تاریخ ایران شود. سوریان با این مدال تعداد عناوین جهانی و المپیکی‌اش را به رکورد غلامرضا تختی رساند.

7- فرزان عاشورزاده 

پدیده تکواندو ایران در سن 18 سالگی چشم‌ها را به خود خیره کرد و با شکست دادن تمامی حریفان نامدار خود در جهان، صندلی اول رنکینگ المپیکی‌های تکواندو را از آن خود کرد تا سایت فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی از ظهور سونامی تکواندوی جهان خبر بدهد. تیتر این گزارش (بهترین تکواندوکار تاریخ جهان ظهور می‌کند؟) به تنهایی گویای درخشش فوق‌العاده پسر محجوب مازندرانی بود.


بخش ورزشی تبیان