تبیان، دستیار زندگی
در 5 سال اخیر لیونل مسی و کریس رونالدو توانسته اند بسیاری از رکوردهای دنیای فوتبال را جابه جا کنند. تهیه لیستی از رکوردهای این 2 فوق ستاره، کار بسیار سختی است و ساعت ها زمان می برد اما در همین لیست بلند بالا هم می توان جای خالی چند رکورد را دید. یکی از ای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله رونالدو و مسی به یک رکورد تاریخی


در 5 سال اخیر لیونل مسی و کریس رونالدو توانسته‌اند بسیاری از رکوردهای دنیای فوتبال را جابه‌جا کنند. تهیه لیستی از رکوردهای این 2 فوق ستاره، کار بسیار سختی است و ساعت‌ها زمان می‌برد اما در همین لیست بلند بالا هم می‌توان جای خالی چند رکورد را دید. یکی از این رکوردها، رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌های معتبر (انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و لیگ قهرمانان) اروپاست. با نگاهی به فهرست برترین گلزنان تاریخ فوتبال اروپا خواهیم دید که رونالدو و مسی با این رکورد فاصله زیادی دارند و قصد دارند با ادامه روند گلزنی‌های خود به این رکورد تاریخی هم برسند.

رونالدو و مسی

1. جیمی گریوس: 366 گل
جیمی گریوس در دهه 50 به عنوان یک پدیده به فوتبال انگلیس معرفی شد. گریوس در 17 سالگی از تیم جوانان چلسی به تیم بزرگسالان آبی‌های لندن راه یافت و در 157 بازی موفق شد 124 بار گلزنی کند. درخشش در چلسی درهای میلان را به روی این بازیکن انگلیسی باز کرد.

گریوس شروع خوبی در میلان داشت و در 12 بازی موفق شد 9 بار برای روسونری گلزنی کند اما یک مصدومیت بدموقع او را در تیم آماده آن سال‌های فوتبال ایتالیا نیمکت‌نشین کرد. این نیمکت‌نشینی باعث شد تا پرونده گریوس با 12 بازی در میلان بسته شود و این بازیکن در بازگشت به لیگ برتر این بار پیراهن تاتنهام را بر تن کند. او در تاتنهام نقش خود را به خوبی ایفا کرد و موفق شد با 220 گل زده عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه تاتنهام را به خود اختصاص دهد. گریوس در آخرین سال‌های حضورش در لیگ برتر به وستهام پیوست و 13 گل لیگ برتری دیگر را هم به کارنامه درخشان خود اضافه کرد.
2. گرد مولر: 365 گل
گرد مولر دوران حرفه‌ای ورزشی خود را با تیم شهرش آغاز کرد. تنها پس از 3 سال عضویت در تیم پایه نوردلینگن به تیم اصلی راه یافت و با آمار گلزنی ۵۱ گل در ۳۲ بازی توجه سران بایرن را به خود جلب کرد. در سال ۱۹۶۴ هنگامی که ۱۹ سال داشت به تیم بایرن‌مونیخ که در آن زمان در دسته دوم بازی می‌کرد، پیوست. یک سال بعد مثلث بکن‌باوئر، سپ مایر و گرد مولر بایرن را به یکی از بهترین تیم‌های آلمان تبدیل کرد و بمب‌افکن آلمانی موفق شد به عنوان ضلع سوم این مثلث رویایی 398 بار برای مونیخی‌‌ها گلزنی کند. اگر از این تعداد گل، 33 گل گرد مولر در بوندس‌لیگای 2 را کم کنیم این اسطوره فراموش نشدنی با 365 گل زده در بوندس‌لیگا در جایگاه دوم این لیست قرار می‌گیرد.
3. استیو بلومر: 317 گل
استیو بلومر در اویل دهه 90 به داربی کاونتری پیوست و خیلی زود با گل‌های خود به محبوب‌ترین بازیکن این باشگاه 131 ساله تبدیل شد. بلومر در اولین دوره حضورش در داربی کاونتری توانست 238 بار دروازه رقبا را باز کند. بعد از آن پسر محبوب قوچ‌ها به میدلزبورو پیوست و 61 گل هم در لیگ برتر با پیراهن این تیم به ثمر رساند. بلومر در بازگشت دوباره به داربی کاونتری توانست در 98 بازی 53 گل دیگر هم به ثمر برساند که البته 35 گل آن در رقابت‌هایی غیر از لیگ برتر بود.
4. دیکسی دین: 310 گل
دیکسی دین با حضور در اورتون جان تازه‌ای به این تیم بخشید و در دهه‌های 20 و 30 در 399 بازی 310 گل را با پیراهن این تیم در لیگ برتر و 39 گل هم در لیگ یک به ثمر رساند.

مسی در سال 2004 به تیم اصلی بارسلونا راه یافت و با پاس رونالدینیو اولین گل خود را برای آبی‌اناری‌ها به ثمر رساند. حالا 3791 روز از اولین بازی مسی برای بارسا می‌گذرد و در طول این مدت این ستاره آرژانتینی شمار گل‌های خود را به 270 گل رسانده.


5. دلیو اونیس: آرژانتین- 299 گل
دلیو اونیس در دهه 70 به عنوان پدیده فوتبال آرژانتین به لیگ فرانسه آمد و پیراهن تیم ریمز را بر تن کرد. اونیس در 65 بازی برای این تیم 39 گل را به ثمر رساند تا توجه مسئولان موناکو، قدرت آن سال‌های فوتبال فرانسه به این ستاره آرژانتین جلب شود. او در موناکو 157 گل دیگر را هم به کارنامه خود اضافه کرد و بعدها با پیراهن تیم‌های تولوز و تولان شمار گل‌های خود در لیگ فرانسه را به عدد 299 رساند.
6. کریستیانو رونالدو: 291 گل
پیوستن به منچستریونایتد در سن 18 سالگی به رونالدو کمک زیادی کرد تا به یکی از گلزنان برتر لیگ‌های اروپایی تبدیل شود. او 196 بار با پیراهن منچستر به میدان رفت و 84 بار برای این تیم گلزنی کرد. بعد از درخشش در اولدترافورد رونالدو به رئال رفت و به رکورد 207 گل زده برای این تیم رسید. رونالدو یکی از بازیکنانی است که هنوز هم می‌تواند تعداد گل‌های اروپایی خود را افزایش دهد هر چند که برای رسیدن به رکورد 366 گل زده کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.
7. گوردن هاجسون: 287 گل
گوردن هاجسون با حضور در لیورپول به عنوان یکی از بهترین‌های فوتبال انگلیس تبدیل شد و 233 گل را با پیراهن سرخ‌پوشان آنفیلد به ثمر رساند. هاجسون بعدها با پیراهن تیم‌های استون ویلا و لیدز تعداد گل‌های خود را به عدد 287 رساند.
8. آلن شیرر: 283 گل
از زمانی که در سال 1992 رقابت‌های باشگاهی لیگ انگلیس با نام لیگ برتر برگزار شد هیچ بازیکنی نتوانسته در این رقابت‌ها به اندازه آلن شیرر گلزنی کند. شیرر با پیراهن تیم‌های بلکبرن، ساوتهمپتون و نیوکاسل 283 بار گلزنی کرد.
9. سیلویو پیولا: 274 گل
سیلویو پیولا با حضور در 5 تیم مختلف ایتالیایی توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ لیگ باشگاهی در سرزمین چکمه معرفی کند. حضور 25 ساله او در فوتبال حرفه‌ای 333 گل را به دنبال داشت که 274 گل آن در چارچوب رقابت‌های سری A بود.
10. لیونل مسی: 270 گل
مسی در سال 2004 به تیم اصلی بارسلونا راه یافت و با پاس رونالدینیو اولین گل خود را برای آبی‌اناری‌ها به ثمر رساند. حالا 3791 روز از اولین بازی مسی برای بارسا می‌گذرد و در طول این مدت این ستاره آرژانتینی شمار گل‌های خود را به 270 گل رسانده.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان