تبیان، دستیار زندگی
وزیر خارجه اظهارات اوباما را برای جلب افکار عمومی آمریکا و مقابله با تبلیغات نتانیاهو خواند و تصریح کرد: با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابى به حقوق هسته اى مردم به این مذاکرات ادامه داده و تسلیم زیاده خواهی ها و مواضع غیرمنطقى طرف مقابل نمی شویم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش ظریف به توقف 10 ساله



وزیر خارجه اظهارات اوباما را برای جلب افکار عمومی آمریکا و مقابله با تبلیغات نتانیاهو خواند و تصریح کرد: با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابى به حقوق هسته‌اى مردم به این مذاکرات ادامه داده و تسلیم زیاده خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقى طرف مقابل نمی‌شویم.

ظریف

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات روز گذشته باراک اوباما درباره برنامه هسته‌ای ایران و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: سخنان آقاى اوباما به روشنى نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده آمریکا که درطول چند دهه گذشته تهدیدهاى مستقیم و غیر مستقیم نظامى و تحریم‌هاى ظالمانه و غیرقانونى متعددى را علیه جمهورى اسلامى ایران اعمال داشته، به این نتیجه رسیده که سیاست تهدید و تحریم، سیاستى شکست خورده است و این گونه اقدامات قادر به مقابله با عزم راسخ و همت بلند ملت ایران در دستیابى به فناورى صلح آمیز هسته‌اى و پیشرفت در زمینه بهره بردارى از آن، نبوده و نخواهدبود.
ظریف افزود: روشن است که مواضع آقاى اوباما براى جلب افکار عمومى آمریکا و مقابله با تبلیغات نخست وزیر رژیم صهیونیستى و سایر مخالفین تندرو مذاکرات و درقالب کلمات و عبارات غیرقابل قبول و تهدیدآمیز مطرح شده است.
وى گفت: جمهورى اسلامى ایران با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابى به حقوق هسته‌اى مردم ایران به این مذاکرات ادامه خواهد داد و تسلیم زیاده خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقى طرف مقابل نخواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در کاخ سفید گفت ایران باید برای رسیدن به توافق نهایی دست‌کم یک دهه فعالیت هسته‌ای خود را محدود کند.

بخش سیاست تبیان


منبع:فارس