تبیان، دستیار زندگی
زیبایی واژه ای است که تقریبا همه انسان های روی کره زمین خواهان آن هستند، زیبا به نظر رسیدن برای خیلی ها آن قدر مهم است که حاضر می شوند چندین بار، زیر تیغ جراحی بروند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهمترین عامل زیبا به نظر رسیدن


زیبایی واژه ای است که تقریبا همه انسان های روی کره زمین خواهان آن هستند، زیبا به نظر رسیدن برای خیلی ها آن قدر مهم است که حاضر می شوند چندین بار، زیر تیغ جراحی بروند، ملاک انتخاب همسر، انتخاب کارمند ، انتخاب پزشک و وکیل و  ... و حتی معیار انتخاب فروشگاه برای خرید، زیبایی طرف مقابل است.

پوست زیبا

درست و یا غلط، این واقعیتی است که جریان دارد، آمار بالای استفاده از لوازم آرایشی و جراحی های زیبایی صحتی بر این ادعاست.اما کسانی که حاضر نیستند خود را به دست جراح، برای زیباتر شدن بسپارند، چه؟ کسانی که تمایل به استفاده از لوازم آرایشی ندارند ، چه؟ سهم آنها از زیبایی چیست؟
پیشنهاد ما به این گروه از دوستان این است که روی مهمترین عامل زیبا به نظر رسیدن، تمرکز کنند، اگر شما چشمان ریزی داشته باشید و حتی بینی بزرگی روی صورتتان جلب توجه می کند، ولی اگر پوستی صاف و شفاف داشته باشید، بازهم جزو زیبارویان خواهید بود، و برعکس، اگر صاحب چشمان آهو هم باشید و ترکیب صورت قشنگی هم داشته باشید، اما پوستتان پر از جوش و آکنه باشد، متاسفانه زیبا به نظر نخواهید رسید.
پوست صاف و شفاف اولین نقطه از صورت اشخاص است که به نظر طرف مقابل می رسد، می توانید با راهکارهای زیر ، حتی اگر پوست خوبی ندارید، پوستتان را دوباره شاداب سازید.
اولین راه درمان، که راه درمان تمام بیماری هاست، این است که آرام باشید، آرامش کلید مداوا است، مخصوصا برای پوست شما.

به یاد می آورم در دوران دبیرستان ، در دروس تجربی می گفتند که خون انسان را در هنگام عصبانیت به خوکچه های هندی تزریق کرده اند ، از شدت سموم پخش شده در خون انسان، تمام خوکچه ها جان خود را از دست دادند.
وقتی شما عصبانی هستید و استرس زیادی را متحمل می شوید، اولین نقطه از بدنتان که داغون می شود، پوست شماست که تیره و چرک به نظر می رسد، بعد معده و قلب و ... و در انتها سرطان منتظر شماست، پس قبل از این که به کلکسیون امراض تبدیل شوید، آرام باشید.

خوردن سبزیجات، رمز دیگر شادابی پوست است، اگر توجه کرده باشد ، کسانی که سبزی خوار هستند، پوستشان مثل آیینه است، پس سبزیجات را در برنامه غذاییتان بگنجانید

دوم خواب خوب، آنهم حداقل 7 تا 8 ساعت برای شب، مشاهده می کنید که یک لایه چربی روی پوست شما می افتد که آن را براق و شاداب می کند.
خوردن سبزیجات، رمز دیگر شادابی پوست است، اگر توجه کرده باشد ، کسانی که سبزی خوار  هستند، پوستشان مثل آیینه است، پس سبزیجات را در برنامه غذاییتان بگنجانید.
آب، این مایه حیات، و حداقل روزی هشت لیوان، دقت کنید که چای و یا نسکافه ، جای آب را نمی گیرد.
زیاد زیر آفتاب بمانید، پوستتان مثل کویر می شود، دقت کرده اید کسانی که زیر آفتاب کار می کنند، مثلا کشاورزان و یا فروشندگان دوره گرد، چقدر پوستشان تیره و کدر و خشک است، و در عوض کسانی که در محیط های سقف دار کار می کنند به نسبت دارای پوست بهتری هستند؟ استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه نقاب دار و یا چتر برای جلوگیری از کدری و خشکی پوست الزامی است.
اگر تمام این کارها را انجام دادید و هنوز پوست خوبی ندارید، پس این همه متخصص پوست را برای چه در گوشه و کنار شهر گذاشته اند؟ اگر از نسخه های چندصدهزار تومانی می ترسید، اشکالی ندارد، از دکتر بخواهید نمونه ارزان تر آن را به شما توصیه کند.
و اگر بازهم افاقه نکرد، اصلا شاید مشکل هورمونی دارید که هیچ چیزی روی شما اثر ندارد، به قول معروف، خانه از پای بست ویران است، به یک دکتر متخصص غدد مراجعه کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید، با یک آزمایش خون ساده، اگر ایراد از هورمون های شما باشد، کاملا مشخص شده و غیر از پوست، مشکلات آینده شما از جمله پوکی استخوان و ریزش مو و  ... هم مداوا می شود.
البته تا شما بخواهید به دکتر مراجعه کنید و آزمایش بدهید و دارو درمانی شوید و دارو ها هم اثر کند، کرم پودر ها و شفاف کننده های پوست خوبی در بازار وجود دارد، از یک فروشگاه معتبر می توانید یکی از آنها را تهیه کنید و قبل از خرید به تاریخ انقضا و مجوز وزارت بهداشت آن هم توجه کنید که روی هر بسته به صورت برچسب رنگی نصب شده است.

زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


مطالب مرتبط:
چگونه موهای فر را به زانو دراوریم 
گوشواره های جد بزرگ 
کی گفته مرد باید زمخت باشه 
مردانی که خانم ها را جذب می کنند 
لباس تحسین برانگیز یک بانوی ایرانی 
بزی که لب دریا قدم می زند 
طلا فروش های دست فروش 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.